Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
el gordo
Mountainbiker

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Post by el gordo »

kazzz wrote:De voorrem? Dan ga je toch kopje over??
Probeer je kracht te verdelen met een ratio van 70 - 30, verdeeld over respectievelijk voorrem en achterrem.
Bij een afdaling hang je achter je zadel, je gaat heus niet over kop gaan hoor!

Begin met proberen op niet zo steile hellingen, en stap geleidelijk over naar steile hellingen.
In het begin kan je gerust overdrijven met achter je zadel hangen, dan begin je stelselmatig te voelen hoe je grip is bergaf en je kan per helling(sgraad) je houding aanpassen.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Doseren.... 70 % van de remkracht zit vanvoor :wink:,al doe ik sommige afdalingen bijna beneden op voorwiel en das schrikken en daarna lachen
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Die steile berg heeft bij mij ook tijdje geduurd, maar daar ging ik vanaf deze lente toch ook af. Wel tijdje terug de fout gemaakt met de voor en achterrem wa fors te gaan, en ik lag bijna beneden... Da schuiven op achterrem vinnek ni zo erg, uiteindelijk gaat dat nog redelijk gecontroleerd vinnek
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Ik heb in Pepingen ook zo een hellingske aan de brug gedaan.. :) Ook achter het zadel gehangen en da deed nie goed aan de kroonjuwelen :)
Ik denk dat ik idd niet "snel" genoeg durf te gaan. Nu het is idd wel een extreem recht naar beneden gaand bergske, maar bon.. We moeten het ooit is doen. Zou makkelijker geweest zijn moest ik iemand dat zien kunnen doen.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

kazzz wrote:Ik heb in Pepingen ook zo een hellingske aan de brug gedaan.. :) Ook achter het zadel gehangen en da deed nie goed aan de kroonjuwelen :)
Ik denk dat ik idd niet "snel" genoeg durf te gaan. Nu het is idd wel een extreem recht naar beneden gaand bergske, maar bon.. We moeten het ooit is doen. Zou makkelijker geweest zijn moest ik iemand dat zien kunnen doen.
Anders (volgend jaar) eens een "clinic'ske" volgen --> http://www.mtbclinics.be" onclick="window.open(this.href);return false;. De Schorre in Boom staat ook af en toe op hun agenda :wink:
Mister_B
Mountainbiker

Post by Mister_B »

Gaat het over die afdaling richting klimtoren of aan de andere kant, met dat bordje 'gevaar'? Die eerste lijkt mij nu toch wel goed mee te vallen qua 'afschrikking'? Die laatste afdaling is wat steiler maar wel een leuke met de kombocht die erop volgt. Wel lastig is dat mulle zand + konijnengang in de kleine afdaling ervoor. Misschien moet ik mij maar eens bezighouden met daar wat stenen en stronken in te leggen.
Last edited by Mister_B on Tue 08 Oct 2013 18:17, edited 1 time in total.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Kristof Huyck wrote:
kazzz wrote:Ik heb in Pepingen ook zo een hellingske aan de brug gedaan.. :) Ook achter het zadel gehangen en da deed nie goed aan de kroonjuwelen :)
Anders (volgend jaar) eens een "clinic'ske" volgen --> http://www.mtbclinics.be" onclick="window.open(this.href);return false;. De Schorre in Boom staat ook af en toe op hun agenda :wink:
Kheb mij ingeschreven, of toch een poging tot, voor de start to MTB ofzo in Glabbeek, tot op heden geen feedback :/

Ik zal eens proberen foto's te posten
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

kazzz wrote:De voorrem? Dan ga je toch kopje over??
remmen met korte tussenpauzes is de boodschap achter of van voor , zelfs wanneer het vettig bij ligt allleen remmen wanneer nodig , dus op het laatste
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Over deze gaat het om af te dalen:

Image

En deze om op te klimmen, maar zeker nog meer om af te dalen :D

Image
Mister_B
Mountainbiker

Post by Mister_B »

kazzz wrote:
En deze om op te klimmen, maar zeker nog meer om af te dalen :D

Image
Daar al genoeg naar beneden gereden . Maar naar boven? Zelfs nog nooit aan gedacht. Is dat trouwens fysisch mogelijk? :-D

(en het is dus daarboven dat dat mulle zand ligt)
Post Reply