Hallo,
Op zaterdag 19/10 richten de Koppenbergvrienden hun 23° Koppenberg VTT in.
Inschrijven kan van 8 u tot 14 u in De Linde langs de Berchemweg in Oudenaarde-Melden.
Allen op post
Za 19/10/2013 Oudenaarde :: 23ste Koppenberg VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Moensebiker
- Mountainbiker
Re: Za 19/10/2013 Oudenaarde :: 23ste Koppenberg VTT
Post by Moensebiker »
Mij mag je verwachten, ik rij graag in die omgeving.
Grtjs Moensebiker.
Grtjs Moensebiker.
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Hier ook al een paar keer komen rijden en altijd heeeeeel tevreden huiswaarts gekeerd.
Als het weer het toelaat en ik niet te moe ben van mijn 5-daagse Moerasklassen in Oudenaarde (ma --> vr met school) keer ik op zaterdag terug naar daar om deze mooie tt te rijden. Al een paar keer rond de middag gestart onder een stralend zonnetje en was altijd zaaaaalig om daar te biken. Hopelijk tot zaterdag !
Als het weer het toelaat en ik niet te moe ben van mijn 5-daagse Moerasklassen in Oudenaarde (ma --> vr met school) keer ik op zaterdag terug naar daar om deze mooie tt te rijden. Al een paar keer rond de middag gestart onder een stralend zonnetje en was altijd zaaaaalig om daar te biken. Hopelijk tot zaterdag !
-
Krisken
- Mountainbiker
T is te hopen dat je wat moe bent, dan kunnen ik en Jo zaterdag volgen!fietsertjeAnn wrote:Hier ook al een paar keer komen rijden en altijd heeeeeel tevreden huiswaarts gekeerd.
- alexbiker
- Mountainbiker
natDave242 wrote:Hoe is het met de staat van het parcours gesteld na de overvloedige regen van voorbije dagen?
alexbiker wrote:natDave242 wrote:Hoe is het met de staat van het parcours gesteld na de overvloedige regen van voorbije dagen?
ik ben juist terug van roc d' azur en weet niet juist hoeveel hier geregent heeft de voorbije dagen maar volgens dat hoort heb heel veel.
mij zal je niet zien wi zaterdag ploeteren in de moze bach mag er nog niet aan denken
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Zal wel opnieuw het traditionele parcours zijn met de nodige hellingen zoals Paterberg en Kwaremont en afhankelijk van hoe ver ze gaan stukje Kluisbos en/of Muziekbos.
Modder zal er sowieso liggen met de overvloedige regen van de laatste dagen. Dat raakt nooit meer weg tegen zaterdag. Voor mij persoonlijk geen klagen, doe dat nog graag dus zeker aanwezig!
Modder zal er sowieso liggen met de overvloedige regen van de laatste dagen. Dat raakt nooit meer weg tegen zaterdag. Voor mij persoonlijk geen klagen, doe dat nog graag dus zeker aanwezig!
Parcoursbeschrijving:
Vanuit Melden-Oudenaarde worden jullie 3 tochten voorgeschoteld: 25km, 40km en 48km.
De 25km-tocht is vrij vlak en kronkelt hoofdzakelijk in de Scheldevallei maar met mogelijkheid tot beklimming van de Koppenberg.
De 40km en 48km-tochten zijn al wat pittiger. Na een vlakke aanloop in de Scheldevallei gaat het richting Kwaremont alwaar verschillende onverharde paden worden opgezocht. Van de Oude Kwaremont gaat het richting Kluisbos ( enkel voor de langste afstand). In het Kluisbos wordt een gedeelte op Waalse zijde gereden. Na het Kluisbos gaat het richting Zulzeke, de Patersberg-offroad en zo verder naar de flanken van de Koppenberg. Deze bult wordt jullie als laatste helling voorgeschoteld. Er moeten op deze 48km ongeveer 850 hoogtemeters bedwongen worden. Een hoogteprofiel van deze rit staat op onze site KOPPENBERGVRIENDEN.
Ook voor de kids hebben we een mooi parcours voorzien met eveneens de mogelijkheid om de Koppenberg te beklimmen.
Voor diegenen die liever met koersfiets of mountainbike op de weg rijden zijn er 2 tochten uitgepijld. Deze cyclotochten lopen langs Berchem, Heestert, Moen, Otegem, Ingooigem en Tiegem. Deze wegritten zijn vrij vlak.
Vanuit Melden-Oudenaarde worden jullie 3 tochten voorgeschoteld: 25km, 40km en 48km.
De 25km-tocht is vrij vlak en kronkelt hoofdzakelijk in de Scheldevallei maar met mogelijkheid tot beklimming van de Koppenberg.
De 40km en 48km-tochten zijn al wat pittiger. Na een vlakke aanloop in de Scheldevallei gaat het richting Kwaremont alwaar verschillende onverharde paden worden opgezocht. Van de Oude Kwaremont gaat het richting Kluisbos ( enkel voor de langste afstand). In het Kluisbos wordt een gedeelte op Waalse zijde gereden. Na het Kluisbos gaat het richting Zulzeke, de Patersberg-offroad en zo verder naar de flanken van de Koppenberg. Deze bult wordt jullie als laatste helling voorgeschoteld. Er moeten op deze 48km ongeveer 850 hoogtemeters bedwongen worden. Een hoogteprofiel van deze rit staat op onze site KOPPENBERGVRIENDEN.
Ook voor de kids hebben we een mooi parcours voorzien met eveneens de mogelijkheid om de Koppenberg te beklimmen.
Voor diegenen die liever met koersfiets of mountainbike op de weg rijden zijn er 2 tochten uitgepijld. Deze cyclotochten lopen langs Berchem, Heestert, Moen, Otegem, Ingooigem en Tiegem. Deze wegritten zijn vrij vlak.