Zo 13/10/2013 Hoogerheide (NL) :: 2e Grensrijders TT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Zo 13/10/13 Hoogerheide 2de Grensrijders TT
Post by BerggeitCasualFietser »
Dacht hier al goeie dingen over gehoord te hebben, de moeite voor de trip te maken? Ondanks slechts 45 km?
Re: Zo 13/10/13 Hoogerheide 2de Grensrijders TT
Er zijn verleden jaar Muddevils uit Sint-Amands en Greenbikers uit Bornem naar Hoogerheide geweest , ik heb van hen vernomen dat het een mooie tocht was en zeker de moeite waard was .
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Dirty, een bepaalde verwachting qua tracks mag dus wel?
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
El Toro Cycling Club Breda
Je fietst hier op de Brabantse Wal, zijn soms venijnige klimmetjes, vergelijkbaar een beetje met de schorre, maar dan wat meer, is wel afhankelijk van het parcours, want alle rondom liggende dorpen met een wieler/mtb vereniging willen hier gebruik van maken en een beperkt aantal krijgt toestemming om het hele gebied te mogen gebruiken, dat gezegd hebbende blijft er nog steeds zoveel moois over in deze omgeving.
Heel veel singletracks door de bossen, je rijdt als het ware het dorp uit zo een track op om uiteindelijk pas aan het einde het bos weer te verlaten, naar het zwembad.
Wat de afstand betreft, als je die te weinig vindt kan je altijd na de 45 de 25 doen.
Met sportieve groet,
El Toro
Je fietst hier op de Brabantse Wal, zijn soms venijnige klimmetjes, vergelijkbaar een beetje met de schorre, maar dan wat meer, is wel afhankelijk van het parcours, want alle rondom liggende dorpen met een wieler/mtb vereniging willen hier gebruik van maken en een beperkt aantal krijgt toestemming om het hele gebied te mogen gebruiken, dat gezegd hebbende blijft er nog steeds zoveel moois over in deze omgeving.
Heel veel singletracks door de bossen, je rijdt als het ware het dorp uit zo een track op om uiteindelijk pas aan het einde het bos weer te verlaten, naar het zwembad.
Wat de afstand betreft, als je die te weinig vindt kan je altijd na de 45 de 25 doen.
Met sportieve groet,
El Toro
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Te weinig zei ik niet, want als het bijna volledig offroad is, zal je t ook wel voelen, maar het is wel een idee die extra ronde. Ik wou weten of het qua genotsgehalte de moeite was om de verplaatsing te maken, verkeerde woordkeuze van me.El Toro Cycling Club HB wrote:El Toro Cycling Club Breda
Met sportieve groet,
El Toro
Aangezien jij meer als waardemeter de Belgische tt's kent, ben ik overtuigd
is de tocht zowat op het zelfde parkoer gelijk de avondtocht van de mellowbikers,want die is enkele dagen daarvoor niet dat ik voor hoogerheide dan ga thuis blijven,maar danweet ik wat ik zoal kan verwahten,groetjes
petruske
petruske
Vorig jaar ook gereden net als een boel andere tochten in die omgeving (Woensdrecht, Ossendrecht, Hoogerheide en Bergen op Zoom). Ieder jaar toch weer de hoogtepuntjes van de toertochten. Vergeleken met de tochten in het Waasland en omgeving is dit zeker de moeite waard. Offroad gehaltes van meer dan 90% en dat is niet overdreven. Vaak wachten wij als groepje weer op elkaar op stukjes asfalt, in deze tochten fiets je dan de hele route alleen
Niet twijfelen maar doen.
@ Petruske, nee volgens mij niet. Zitten toch veel verschillen in.
Niet twijfelen maar doen.
@ Petruske, nee volgens mij niet. Zitten toch veel verschillen in.
- Dickie
- Mountainbiker
Als er hier moet geploeterd worden dan zijn de parcours ginder nog altijd goed berijdbaar.
De bosprut plakt ook minder aan de fiets als het echt erg wordt.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Vandaar mijn interesse DickieDickie wrote:Als er hier moet geploeterd worden dan zijn de parcours ginder nog altijd goed berijdbaar.