En die "modderpoel" niet ver na de start awel laat ons zeggen dat die sporen dieper waren dan verwacht
Zaterdag 28 september 2013 -13° Vlaamse Ardennen toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Re: Zaterdag 28 september 2013 -13° Vlaamse Ardennen toertoc
Vandaag ook gestart met 7 grysperre's , iets meer weg dan verwacht..en een pijlke meer zou geen kwaad kunnen maar er eigenlijk geen last van gehad en ons uitstekend geamuseerd.
En die "modderpoel" niet ver na de start awel laat ons zeggen dat die sporen dieper waren dan verwacht

Vandaag vertrokken en gekozen voor de 75 km, omdat ik nu eindelijk mijn zwarte beest (Patersberg) wilde temmen en overwinnen.
Na een mooie tocht naar de Kwaremont kon ik er eindelijk aan beginnen........en dan nog wel off road!!! Dat was nu ook wel voor het eerst en jawel, want onroad nog niet gelukt was lukte nu offroad wel, de Pater omhoog!!! Na een rustige strook en een lange strook langs de schelde ook de Koppenberg op mijn tempo overwonnen, met als uitsmijter nog een mooie passage doorheen het koppenbergbos...
Dan een schitterende passage rondom de Donkvijver, en een beetje gekronkel rondom Gijzelbrechtegem terug richting Vichte waar ik aankwam met 78 km op de teller. Voor mij waren er voldoende pijltjes, hier en daar een stuk baan, maar dit vond ik leuk om een beetje te recupereren, na een goedwerkende bike wash en een lekker warm douchke, moe maar voldaan terug huiswaarts vertrokken.
Vorig jaar de 85 gereden, nu de 75, dus is het volgend jaar het moment om de volle 95 te proberen.............. Echt genoten van deze mooie tocht!!!

Na een mooie tocht naar de Kwaremont kon ik er eindelijk aan beginnen........en dan nog wel off road!!! Dat was nu ook wel voor het eerst en jawel, want onroad nog niet gelukt was lukte nu offroad wel, de Pater omhoog!!! Na een rustige strook en een lange strook langs de schelde ook de Koppenberg op mijn tempo overwonnen, met als uitsmijter nog een mooie passage doorheen het koppenbergbos...
Dan een schitterende passage rondom de Donkvijver, en een beetje gekronkel rondom Gijzelbrechtegem terug richting Vichte waar ik aankwam met 78 km op de teller. Voor mij waren er voldoende pijltjes, hier en daar een stuk baan, maar dit vond ik leuk om een beetje te recupereren, na een goedwerkende bike wash en een lekker warm douchke, moe maar voldaan terug huiswaarts vertrokken.
Vorig jaar de 85 gereden, nu de 75, dus is het volgend jaar het moment om de volle 95 te proberen.............. Echt genoten van deze mooie tocht!!!
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Wel ingeschreven met vergunning, dit maakt meestal 1 of 2 euro verschil.TaurineR wrote:Als je om 11.30 inschrijft, krijg je dan 50% korting?
Het was reeds een tijd geleden dat ik nog een tocht reed die de honderd km benaderde. Vandaag samen met Polarbear en Vincent genoten van deze marathon. Mooie off-roadpassages wisselden af met stukjes baan, ideaal om te recupereren. Bij de verbinding tussen Kluisbergen en de Koppenberg had ik eveneens het Pironpad en de Kabernol verwacht. Hopelijk kunnen de Spitaalbossen volgend jaar opnieuw in de tocht opgenomen worden, want dit is toch een meerwaarde. Tweemaal reden we verkeerd. De eerste keer bij het verlaten van de Kluis (pijl op de grond, die we terug hebben opgehangen), de tweede keer in het Bouvelobos (lint stuk). Achteraf in de zon nog genoten van een lekkere Bernardus met boterham. Een prima organisatie en een tocht waar we graag terugkomen. Bedankt en tot de volgende.

Zalige rit. Ingeschreven voor de 65, uiteindelijk waren het er ongeveer 72 km. Kluisberg is een steil smeerlapke amai
. Het bos erna vond ik echt SUBLIEM! Van in het begin tot eind met een grijns tot achter mijn oren erdoor gevlamd
Mooie streek. Er zaten een aantal passages uit de TT van Waregem (juli) in ook. Onder andere in die boomgaard (in omgekeerde richting dan wel).
Als ik kan kom ik terug. Sowieso! De grootste afstand dan
Mooie streek. Er zaten een aantal passages uit de TT van Waregem (juli) in ook. Onder andere in die boomgaard (in omgekeerde richting dan wel).
Als ik kan kom ik terug. Sowieso! De grootste afstand dan
- scorpionrider
- Mountainbiker
Post by scorpionrider »
meester biek wrote:Van thuis vertrokken, op het parcours dat van de Kluis kwam, al waar ik na 4 km op de 1ste bv. aankwam. De 95 gevolgd tot in Vichte. Passage Bouvelo in 2 stukskes, mocht iets meer geweest zijn. Rond half 12 ingeschreven, slechts 3 euro, boke inbegrepen. Jammer dat ik toen geen blonde Bernardus kon drinken ... .
Na de Kwaremont de 85 gevolgd omdat ik vooral in dit stuk geïnteresseerd was, de Kluis doe ik al genoeg. Behalve de rare kronkel om van de Pater naar de Koppenberg te rijden was dit ongeveer het parcours dat ik vaak volg als ik een 'toerke' doe. Mooi parcours, al is er hier en daar wel wat meer off-road uit te halen. Vond het dus ook nogal veel baan, waardoor het gemiddelde behoorlijk hoog was voor een Vlaamse Ardennentocht. Van de bepijling geen last gehad daar ik de streek heel goed ken. Ik hoop dat jullie volgend jaar opnieuw toelating hebben om door de Spitaalbossen
te mogen, want dat was toch een meerwaarde voor jullie tocht. Als je dit combineert met hetgeen we vandaag kregen (met verbinding Pater-Koppenberg via Beiaard-Pironpad-Kabernol), dan hebben we een hele mooie tocht.
De oprit opgedraaid met precies 92 km op de teller, bedankt voor de mooie dag![]()
JA bRIEK ,het heeft ons veel moeite gekost om in oost vlaanderen te rijden ,telkens werden vele stukken afgekeurd om door te rijden ,zelfs de koppenberg mochten we in eerste instantie niet op mij een vraag waarom niet ?Ook de verbinding met pironpad werd afgekeurd.
Ja, ik heb ook een vergunning, en ik kreeg 1 euro korting...meester biek wrote:Wel ingeschreven met vergunning, dit maakt meestal 1 of 2 euro verschil.TaurineR wrote:Als je om 11.30 inschrijft, krijg je dan 50% korting?
Deze maal gekozen voor de kortere afstand, nl de 35km gezien vrouwtje mee was; Mooie streek, goede organisatie, niets op aan te merken.
Was echter wel een beetje teleurgesteld in het "offroad" gehalte, toch in ieder geval op de 35km. Als inrichter van een eigen tocht weet ik dat het niet steeds eenvoudig is, maar bij ons is offroad echt wel prioriteit, zelfs op de kortste afstand. Wij hebben tenslotte 2x 45minuten met de auto gereden om eens een andere streek te verkennen. Neem dit puntje mee in jullie evaluatie aub, denk niet dat wij de enigen waren die dit vonden. Je kan er als organisatie alleen maar beter door worden..
Allen welkom op onze 3e Damse
duivelshond toertocht te Oostkerke, 17 november !
Was echter wel een beetje teleurgesteld in het "offroad" gehalte, toch in ieder geval op de 35km. Als inrichter van een eigen tocht weet ik dat het niet steeds eenvoudig is, maar bij ons is offroad echt wel prioriteit, zelfs op de kortste afstand. Wij hebben tenslotte 2x 45minuten met de auto gereden om eens een andere streek te verkennen. Neem dit puntje mee in jullie evaluatie aub, denk niet dat wij de enigen waren die dit vonden. Je kan er als organisatie alleen maar beter door worden..
Allen welkom op onze 3e Damse
- MX jorgy
- Mountainbiker
ook mijn gedacht,sorry.
Iets meer dan een uur met de camionette en ingeschreven voor de 65km die volgens de inschrijving niet bestond. En buiten op het bord stond dit nochthans.
Maar alé,missen is menselijk.
Na 25km toch 2x door een weide gereden en 1 boereslag,dan toch efkes het bos ingedoken ,waar mijns inzien meer kon uitgehaald worden.(hebben we dan maar zelf gedaan door een paar keer andere wegjes in te slaan)
Idd veel baan,maar een stevig tempo erop na gehouden.
Volgende keer zal ik zo ver ni meer rijden.'s anderendaags naar Oignies-en-Thiérache geweest waar ik op 27km 750 hm had
Iets meer dan een uur met de camionette en ingeschreven voor de 65km die volgens de inschrijving niet bestond. En buiten op het bord stond dit nochthans.
Maar alé,missen is menselijk.
Na 25km toch 2x door een weide gereden en 1 boereslag,dan toch efkes het bos ingedoken ,waar mijns inzien meer kon uitgehaald worden.(hebben we dan maar zelf gedaan door een paar keer andere wegjes in te slaan)
Idd veel baan,maar een stevig tempo erop na gehouden.
Volgende keer zal ik zo ver ni meer rijden.'s anderendaags naar Oignies-en-Thiérache geweest waar ik op 27km 750 hm had