Zaterdag 28 september 2013 -13° Vlaamse Ardennen toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Re: Zaterdag 28 september 2013 -13° Vlaamse Ardennen toertoc

Post by meester biek »

Kom zoals elk jaar ook af, steeds een tocht die de moeite is om te rijden.
Pijltjes hangen hier 200 m van m'n deur in Waarmaarde, zal dus van hier vertrekken en dan via Kaster (daar is zeker een bv ?) naar Vichte rijden. Parcours is gewijzigd, wellicht met het wegvallen van de Spitaalbossen. Ben benieuwd naar de nieuwe invulling, vooral de lus naar Oudenaarde toe. Weersvoorspellingen zien er goed uit, misschien pak ik ook nog wel (een stuk van) de Kluis mee.
pietermobiel
Mountainbiker

Post by pietermobiel »

Ik ben zeker van de partij. Altijd een feilloze tourtocht in Vichte. Altijd al veel plezier aan beleefd.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Je mag de Herders ook verwachten. We komen eens proeven van het verbeterde parcours.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Krierecrossers ook present. :bounce:

Vernieuwing (o) (o) (o)

Ik zou inpikken ergens aan de spitaalbossen, is dat begin of einde van de tocht??
Neoray
Mountainbiker

Post by Neoray »

Vanmorgen gestart voor de 55km van deze tocht. Inschrijvingen verliepen vlot dankzij het scannen van de kaartjes. Altijd leuk om geen zo'n papiertje meer te moeten invullen =D>

Prachtige streek gezien om door te rijden, misschien een beetje veel baan, maar de hoogtemeters maakten het toch lastig genoeg. Ik heb er mij dus niet aan gestoord om wat te recupereren op de baan.

Als ik een minpuntje zou moeten noemen, dan is het de uitpijling. Ik ben een stuk of 4 keer een afslag voorbij gereden, meestal een haakse afslag in een heel klein paadje. Een paar extra pijlen zouden toch wat duidelijkheid gebracht hebben. Uiteindelijk kwam ik zelfs aan 61km uit, wat me wat veel lijkt ondanks mijn missers. Maar soit, meer waar voor je geld zeker? :lol: Ook een "bevestigingspijltje" op lange stukken rechtdoor zou leuk zijn, dan weet je dat je nog steeds juist bent en geen afslag gemist hebt.

De bevoorrading was dik in orde, al kwam de eerste na 11km wel een beetje vroeg. Maar tweede bevoorrading op 36 km was dan weer juist goed.

Heel toffe voormiddag gehad en volgend jaar kom ik zeker terug! Merci aan de organisatie! =D> =D> =D>

DST: 61.82 (4 keer fout gereden)
AVG: 21.7
HM: 528 meter (Garmin Edge 800)

Groeten,
Jeroen
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Geweldige vernieuwing van parcour =D> =D> Fantastisch weer, wa moe ne mens nog meer hebben.

mss hier en daar nog een pijlke meer hangen en tis af =D>

Uiteindelijk nog een klein luske bijgedaan zodat we de volle 100 km hebben vandaag.

Op naar morgen .....
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Volgens de titel van deze rit, heb ik toch veel baan gezien.
Het boswerk dat er was was wel mijn ding, mooi op en neer, links en rechts, doch zonder zwaar technisch te zijn.
Volgend jaar de 95k?..
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Voor de 1ste keer naar Vichte afgezakt om de lange afstand te rijden. Zeker geen spijt van de iets verdere verplaatsing dan gewoonlijk. Pittig parcours met koppenberg, offroad Patersberg, 2 x Kluis, ... Het is daarvoor dat ik deze tt wou rijden.
De 1ste bv vond ik ook vrij vroeg nl. na 15 km. Nadien eerst een tijdje verhard tot we aan het zware werk moesten beginnen.
3 bevoorradingen waren wel welkom en ze waren goed. Overal heel vriendelijke mensen.
Op sommige plaatsen mocht er inderdaad een pijltje meer hangen want ook 2 x efkes verkeerd gereden.
Met zo'n prachtig weer en al die klimmetjes en met fietser Luc is zo'n rit zeker geslaagd.
Bedankt aan allen die meegewerkt hebben om ons zo'n leuke zaterdag aan te bieden =D> =D> =D>
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Van thuis vertrokken, op het parcours dat van de Kluis kwam, al waar ik na 4 km op de 1ste bv. aankwam. De 95 gevolgd tot in Vichte. Passage Bouvelo in 2 stukskes, mocht iets meer geweest zijn. Rond half 12 ingeschreven, slechts 3 euro, boke inbegrepen. Jammer dat ik toen geen blonde Bernardus kon drinken ... .
Na de Kwaremont de 85 gevolgd omdat ik vooral in dit stuk geïnteresseerd was, de Kluis doe ik al genoeg. Behalve de rare kronkel om van de Pater naar de Koppenberg te rijden was dit ongeveer het parcours dat ik vaak volg als ik een 'toerke' doe. Mooi parcours, al is er hier en daar wel wat meer off-road uit te halen. Vond het dus ook nogal veel baan, waardoor het gemiddelde behoorlijk hoog was voor een Vlaamse Ardennentocht. Van de bepijling geen last gehad daar ik de streek heel goed ken. Ik hoop dat jullie volgend jaar opnieuw toelating hebben om door de Spitaalbossen
te mogen, want dat was toch een meerwaarde voor jullie tocht. Als je dit combineert met hetgeen we vandaag kregen (met verbinding Pater-Koppenberg via Beiaard-Pironpad-Kabernol), dan hebben we een hele mooie tocht.
De oprit opgedraaid met precies 92 km op de teller, bedankt voor de mooie dag :bounce: =D>
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Als je om 11.30 inschrijft, krijg je dan 50% korting?
Post Reply