Transprovence 2013 : Mijn ervaringen...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plons Racing
Mountainbiker

Re: Transprovence 2013 : Mijn race set up

Post by Plons Racing »

Zoals beloofd : mijn race set up voor de transprovence die start dit weekend :

Image

Een Pyga Plonsty 650 b (prototype enduro travel bike)
De keuze was vrij snel gemaakt, hij voelde als speels als mijn Liteville 301 en zo snel als mijn Transition Bandit 29*er
Was ook liefde op eerste blik, voelde mij er direct goed op en volgens mijn maten zaagde ik niet wat ik normaal wel doe met ne nieuwe velo :-D

Image

Beetje Hush hush acterkant, kan er niet veel over zeggen anders vermoorden ze me...
XTR derrie met lock out en een lichte Bionicon chain guide voldeden tijdens mijn testen, de wedstrijd zal ons leren of het voldoende was

Image
XTR shifters 10 speed 11-36 met Hope EVO 2 M4 met 183 schijven :volgens mij de perfecte combinatie en voldeden ook vorig jaar perfect de tp race.

Image
Hope DH stem 50 mm : volgens veel mensen overkill, maar met een full size 78 cm Easton Carbon DH bar blijft alles mooi stijf voelen

Image
Rockshox Reverb rechts, links gemonteerd (sneller tijdens de wedstrijd) Hope Grips : voelen gewoon super...
Oja, de shifter :-D
Old Skool XT eerste generatie...deze staat niet in de weg in combi met de Reverd Hendel en in de enduro wedstrijden schakel je (normaal) niet naar de kleine plateau.
Een ander voordeel is dat deze de mogelijkheid geeft om traploos je voorderrie te herzetten.

Image
X12 new skool :super handig een inbus combi van 4 en 5, je trekt deze uit en je kan je wiel er snel mee uitdraaien
183 voor en achter schijven van hope

Image
Great Britain all the way : Hope Bash Guard met Middleburn Cranks and tandwielen
Reden: gewoon onverwoestbaar en redelijk licht en alle mogelijkheden met hun uitgebreide spider mogelijkheden
XT trail pedaled

Image
Hope Hoops op ZTR Flow EX ghetto tubes with no Tubes sperm
Straight pull spokes
Rij al een seizoen wedstrijden met deze combinatie zonder enig probleem...

Image
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Ah ik dacht dat daar ondertussen ook CTD opzat. CTD is idd niet je dat, op de happy bike days met zowel 32 en 34ers gereden en allemaal dezelfde miserie.

Mooie set up! Thumbie voor de voorder. om de reverb hendel langs onder te kunnen zetten, nice.
Ik heb zelf een adapterke gemaakt om mijn shifter lager op de matchmaker te kunnen zetten en zo plaats te maken.

Nu nog een barfly 3.0 houder om de Garmin op een mooi plekske te brengen ;-)

Succes op de TP!
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Ferm machien!

Veel succes 8)
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

=P~ =P~ =P~

Man, man, man... M'n keyboard hangt vol kwijl...

Succes in de Provence!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

miaaauwkes

veel plezier
Neonex
Mountainbiker

Post by Neonex »

droomfiets =P~
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

yummie :drunk:
slim gezien van die "oude" shifter!!!!!
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Plons staat momenteel 38th in een sterk veld van 71 rijders. De weersomstandigheden van gisteren waren niet echt optimaal te noemen...

Foto/video hier:
http://www.mtb-news.de/news/2013/09/30/ ... 013-tag-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plons Racing
Mountainbiker

Post by Plons Racing »

Beetje heel hard gevallen op stage 1 van dag 1
Elke dag eerst naar de dokter om groen licht te krijgen om weer te mogen starten
pieterp
Mountainbiker

Post by pieterp »

Plons, ik zag de foto van de wonde, serieus diep en lekker gapend, amai. Veel beterschap en vooral nog veel fun op de TP!
Post Reply