Bruski Challenge MTB Tour 2013

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SkiWilly
Mountainbiker

Re: Bruski Challenge MTB Tour 2013

Post by SkiWilly »

KOTH wrote:Hoelang loopt het parcour van 50 en de 70 samen?
75 km is extra lus!
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Sasbikers uit Humbeek zullen ook aanwezig zijn.........lijkt een leuke tocht te worden :lol: :P ](* ........maar moet het wel kalm aan doen , moet
in de namiddag nog gaan werken :( ](*,)
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Met vol verwachting naar Pepingen getrokken...... maar op mijn honger blijven zitten......dit was de minste toertocht die ik
dit jaar reed :( :(
bepijling en splitsingen konden stukken beter.......hoogtemeters waren er wel maar dacht regelmatig dat ik een wegrit aan het bollen was :(

en de afstanden: klopten langs geen kanten, de 40 km waren er 46 en de 55 dingen richting 60 km, dit is not done :wink:

Het parcours en vertrek vanuit Anderlecht was veel leuker
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

Vele leuke stukken gehad vandaag, wel af en toe veel tarmac. Op het einde enkele dorpen precies gans door gereden. Misschien gewoon nodig om op bepaalde plekken te geraken, maar toch zonde.

Uitpijling kon wel veel, veel, veel beter. Ontzettend hard moeten opletten, ik ben zelf regelmatig verkeerd gereden en heb er ook veel een afslag zien missen. Een pijl enkele meters voor de afslag kan helpen, zeker bij van die smalle dingskes. Kalksporen waren een hulp, maar werden vooral gebruikt om dingen waar je niet moest komen, soms erg obvious, af te sluiten. De rode verf op de grond was zeker goed bedoeld, maar beter toch een kleur die meer opvalt. Ik denk dat als dit flashy had geweest, het veel foutrijden had kunnen voorkomen.

Maar op de bepijling na een mooie tocht, dus volgende keer graag wat beter uitpijlen en prima tocht!
Zazoo
Mountainbiker

Post by Zazoo »

Vol goeie moed vertrokken voor de 70km. Helaas na een 45-tal kilometer teleurgesteld al opnieuw in Pepingen aanbelandt. Blijkbaar ergens 2de splitsing gemist. Maar 1 splitsing tegen gekomen. Dan maar nog eens de 25 gereden om toch uiteindelijk op een kleine 70km uit te komen.
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Opnieuw een zalige toch beleefd. In zijn geheel een kleine 100km op de MTB gezeten vandaag, waarvan 73 op den toer zelf. Een keer hebben we naar de wegbepeiling moeten zoeken, maar voor de rest was het dik in orde. Ik vond de bepijling zelf erg goed. Die oranje pijlen zie je van ver. De rode op dat luske in Ittre iets minder, maar die waren dan wel in grote getalen aanwezig. De rode pijl op de grond was misschien niet flashie, maar duidelijk genoeg.

Op vlak van parkoer was het super. 't waren heel wat andere stukken dan diegene dat we gewoon waren in de regio. Is wel leuk. De extra technische lussen waren ook best de moeite.

Nog van dat!
Rucher
Mountainbiker

Post by Rucher »

Vandaag een wat verder afstand afgelegd om hier te komen trappen samen met stef,sigrid,bert en gerrit.
k had een beetje schrik dat het parkoer zou tegenvallen aan deze kanten maar moet zeggen dat het me wel bevallen is..voor de 75 km gekozen en toch de nodige hm gevoeld op het einde..bepijling was te doen al moest er soms stevig in de ankers gegaan worden..voor mij voldoende bv . Enkel zag ikzelf niet de meerwaarde van extra technisch stukje en zeker niet dat je weer op hetzelfde stukje uitkomt met als gevolg dat we daar met een hoop zijn teruggedraaid omdat we dachten dat we verkeerd waren gereden..op het einde was het nog een vettig stukje waar er zowel gevloekt als gelachen werd.
Maybe 1 tip, aan die draaiende poortjes of ervoor even iets hangen om te verwittigen want dit verwacht je niet in volle afdaling.. =D> =D> voor de organisatie
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Heeft er iemand de gpx track van deze tocht ?
Ik kon er niet bij zijn vandaag...

Alvast bedankt,

Koen
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Er zaten heel wat prive-stukken in de TT...
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Eigenlijk ook een klein beetje op de honger blijven zitten.. Als ik hier las hoe en wat dan dacht ik dat het wel extreem zou worden, maar.. Enkel bij die splitsing extreem en dan moest je daar langs de brug naar beneden, was "effe slikken" maar.. voor de rest niet echt uitdagend..
Al bij al nog cava, maar de km's klopten idd niet.
De bewegwijzering was voor mij wel heel goed, geen enkele keer gemist.
Post Reply