Elke keer wanneer ik wat langer op de fiets zit (+2u) Krijg ik een zeurende pijn in mijn schouder rechts. Het zit echt in de deltoïdeus spier (dit is waar je vaccinaties in krijgt) en daar alleen, geen uitstraling verder in mijn arm of rug.
Ik probeer dan dingen zoals wat masseren of wat loszwieren maar dit zijn maar lapmiddeltjes die kort de pijn wegnemen. Het is nog niet zo erg dat ik moet stoppen maar wel heel irritant en lastig.
Zijn er nog mensen met dit probleem, of die dit herkennen? En/of tips hebben om dit op te lossen.
Ik heb het op mijn nieuwe mtb, waar ik sinds juli op rijd maar had het ook op mijn cyclocrosser waar ik jaren op gereden heb.
Groeten en dank voor reacties
Pijn schouder rechts
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- peter-bastanie
- Mountainbiker
Post by peter-bastanie »
ik had dit probleem ook maar dan wel in de linker schouder met ook last in mijn nek,het was soms zo erg dat het plezier in het mtb'en dreigde verloren te gaan en het begon dikwijls al na een paar km
heb me toen laten opmeten bij 4bike's en de oplossing bij mij was een langere stuurpen steken (+2 cm)
sindsdien rij ik pijnvrij , ik hoop dit je verder helpt naar een oplossing voor je probleem....succes
heb me toen laten opmeten bij 4bike's en de oplossing bij mij was een langere stuurpen steken (+2 cm)
sindsdien rij ik pijnvrij , ik hoop dit je verder helpt naar een oplossing voor je probleem....succes
Re: Pijn schouder rechts
ik heb pijn links, verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer ik afstap, doet zich voor na 1 uurtje of zo fietsen met de koersfiets, niet met de mtbike, ik zie nu pas dat ik al tien jaar met een te lange stuurpen rij op de koersfiets (ik krijg nochtans nu pas echt klachten), je moet je vooras kunnen zien wanneer je onderaan in de beugels zit, ik zie mijn stuur wanneer ik dat doe:

http://www.sportzorg.nl/sporttakken/abc ... hten-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sportzorg.nl/sporttakken/abc ... hten-.html" onclick="window.open(this.href);return false;