Bruski Challenge MTB Tour 2013

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wil
Mountainbiker

Re: Bruski Challenge MTB Tour 2013

Post by Wil »

SkiWilly wrote:Smeer de ketting.... en de beentjes maar in !!! Vergunningen "Domaines et forêts" zijn binnen, ons parcours is goedgekeurd. Als de technische zones er droog bijliggen zal je 75 km op de teller hebben en om en bij de 1250 hoogtemeters.

De eerste 10 km zijn 95 % off road maar vrij vlak, een goeie opwarmer voor wat er nadien jullie te wachten staat, puur mountainbike soms flirtend met de grens van Enduro & Downhill. Het einde is terug iets vlakker maar meer dan welkom om de verzuring uit de benen te rijden.

Tot zondag
Het Bruski Offroad Team

Mijn conditie is goed maar mijn techniek niet zo. best van de 70 wegblijven dan?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Kan ik aan de start te weten komen hoe je die combinatie doet van 55 plus fun lus?
SkiWilly
Mountainbiker

Post by SkiWilly »

Wil wrote:
SkiWilly wrote:Smeer de ketting.... en de beentjes maar in !!! Vergunningen "Domaines et forêts" zijn binnen, ons parcours is goedgekeurd. Als de technische zones er droog bijliggen zal je 75 km op de teller hebben en om en bij de 1250 hoogtemeters.

De eerste 10 km zijn 95 % off road maar vrij vlak, een goeie opwarmer voor wat er nadien jullie te wachten staat, puur mountainbike soms flirtend met de grens van Enduro & Downhill. Het einde is terug iets vlakker maar meer dan welkom om de verzuring uit de benen te rijden.

Tot zondag
Het Bruski Offroad Team

Mijn conditie is goed maar mijn techniek niet zo. best van de 70 wegblijven dan?
Moeilijk om iemands techniek in te schatten online. Maar als de benen goed zijn is de 70 km misschien de moeite waard.
Flirten is nog niet mee in bed liggen hé :-D . Bekijk even de filmpjes, al lijkt op video alles makkelijker dan in realiteit.
Op de klim bvb met de haarspeldbochten, heb je echte de perfecte lijn nodig of je hangt!
SkiWilly
Mountainbiker

Post by SkiWilly »

BerggeitCasualFietser wrote:Kan ik aan de start te weten komen hoe je die combinatie doet van 55 plus fun lus?
Het is vrij eenvoudig, als je het kanaal voor de eerste keer oversteekt verlaat je het parcours om het jaagpad langs het kanaal te volgen tot aan de sluis in Ittre ( 8 km ongeveer denk ik). Aan de sluis van Ittre kom je opnieuw op het parcours.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

SkiWilly wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:Kan ik aan de start te weten komen hoe je die combinatie doet van 55 plus fun lus?
Het is vrij eenvoudig, als je het kanaal voor de eerste keer oversteekt verlaat je het parcours om het jaagpad langs het kanaal te volgen tot aan de sluis in Ittre ( 8 km ongeveer denk ik). Aan de sluis van Ittre kom je opnieuw op het parcours.
Het is exact 8 km tussen de brug van Lembeek-Berendries en de sluis in Ittre. Als het parcours grotendeels gelijk is aan dat van vorig jaar - en volgens het hoogteprofiel ziet dat er zo naar uit - dan zou deze alternatieve route op ong 55 km komen.

Ik denk dat ik ook de alternatieve route ga rijden, helaas kan ik door tijdsgebrek niet de 75 km rijden zoals ik vorig jaar heb gedaan.

Trouwens enduro en/of downhill vind ik wel wat overdreven gesteld, maar het is wel een leuke tocht met wat plezante, technische stukjes in :-)
SkiWilly
Mountainbiker

Post by SkiWilly »

Kristof Huyck wrote:
SkiWilly wrote:
Het is exact 8 km tussen de brug van Lembeek-Berendries en de sluis in Ittre. Als het parcours grotendeels gelijk is aan dat van vorig jaar - en volgens het hoogteprofiel ziet dat er zo naar uit - dan zou deze alternatieve route op ong 55 km komen.

Ik denk dat ik ook de alternatieve route ga rijden, helaas kan ik door tijdsgebrek niet de 75 km rijden zoals ik vorig jaar heb gedaan.

Trouwens enduro en/of downhill vind ik wel wat overdreven gesteld, maar het is wel een leuke tocht met wat plezante, technische stukjes in :-)

Wegens tijdgebrek heb ik helaas niet de definitieve versie kunnen rijden met mijn gps.
Er zijn tov vorig jaar toch heel wat aanpassingen, op alle afstanden en zeker op de lus van de 75 km, daar komen 5 extra kms met mooie technische passages.
Op een toertocht kan je sowieso niet te extreem gaan, maar flirten vind ik toch een mooie benadering/omschrijving :-)

Naar mijn bescheiden mening denk ik toch het verschil te kennen tussen mtb en downhill :wink:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

SkiWilly wrote: Naar mijn bescheiden mening denk ik toch het verschil te kennen tussen mtb en downhill :wink:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Nice 8)

Maar euh, zoiets heb ik vorig jaar toch nergens tegengekomen?
Soit ja, ik kom zeker af :-D
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Ik ga proberen, maar moet ff kijken hoe het thuis verloopt....heb er in feite wel zin in alleszins
rAndyD
Mountainbiker

Post by rAndyD »

Wanneer worden de pijltjes weggehaald ?

Ik kan in de namiddag vertrekken, dan maar zonder bevoorrading dat maakt mij niet uit maar ik zou deze tocht heel graag kunnen rijden om nadien als trainingsparcours te gebruiken vermits ik van de streek ben :)
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Vraag aan iemand de GPX achteraf?
Post Reply