Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Re: Overzicht 29er banden
Post by El Perro Diablo »
Ge moogt de mijn een weekend lenen....ik ben xc aan het rijden met Hans Damph momenteel, voor eh, 't comfort en de grip....rigid suspension.....
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Ik heb dit weekend het meest extreme slijk-parcours dat ik ooit heb meegemaakt gereden met de Maxxis Beavers (29 x 2.0). Ook rigid trouwens, op zo'n parcours had je niks aan vering.
Met voorsprong de beste band in modder en op natte wortels waar ik ooit mee heb gereden.
Op stukken waar ik het absoluut niet verwachte (steil omhoog en één en al slijk) bleef de achterband gewoon tractie hebben, terwijl iedereen daar te voet stond.
In de bochten en over wortels gaf de voorband veel vertrouwen gezien de omstandigheden.
Ik denk dat ik ze de hele herfst/winter ga laten liggen: daarmee ben je op alles voorbereid.
Ik vermoed wel dat de rolweerstand niet min zal zijn, maar da's dan extra training voor volgende zomer.
Met voorsprong de beste band in modder en op natte wortels waar ik ooit mee heb gereden.
Op stukken waar ik het absoluut niet verwachte (steil omhoog en één en al slijk) bleef de achterband gewoon tractie hebben, terwijl iedereen daar te voet stond.
In de bochten en over wortels gaf de voorband veel vertrouwen gezien de omstandigheden.
Ik denk dat ik ze de hele herfst/winter ga laten liggen: daarmee ben je op alles voorbereid.
Ik vermoed wel dat de rolweerstand niet min zal zijn, maar da's dan extra training voor volgende zomer.
_anonymus_ wrote:Weet er iemand een fietswinkel die Maxxis banden op voorraad heeft?
Ik heb twee Beaver's nodig, en 't is nogal dringend (zijnde vandaag of morgen, zodat ik er zaterdag mee kan koersen).
Online gaat dus niet meer lukken.
Is naar Swooth bellen?
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Ik heb ze al, zie twee posts hierboven.tarzan2 wrote:_anonymus_ wrote:Weet er iemand een fietswinkel die Maxxis banden op voorraad heeft?
Ik heb twee Beaver's nodig, en 't is nogal dringend (zijnde vandaag of morgen, zodat ik er zaterdag mee kan koersen).
Online gaat dus niet meer lukken.
Is naar Swooth bellen?
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
_anonymus_ wrote:Ik heb dit weekend het meest extreme slijk-parcours dat ik ooit heb meegemaakt gereden met de Maxxis Beavers (29 x 2.0). Ook rigid trouwens, op zo'n parcours had je niks aan vering.
Gevoelsmatig vind ik de rolweerstand goed meevallen...heb er een aantal droge koersen mee gereden (werd regen verwacht) en had niet den indruk dat ze op verharde ondergrond zwaarder rolden dan ne Ralph.....
'k Vind ne 2.0 ook lekkerder koersen dan ne 2.25.....
Trainen doe ik echter met brede Hans damphen, ook goede grip in den blubber...maar redelijk zwaar...'t dubbel van ne Beaver....maar wel meer kont Ford.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Da's waarschijnlijk de exc-versie.gilbo wrote:Ik heb ook eens ooit Beavers gekocht.. 'k heb de andere hier nog hangen, 80km mee gereden, moogde verniet komen halen. #rubbisch
Had idd al gelezen dat bij de Beavers de flanken van de 120tpi versie niet te stevig zijn.
Ik heb de 65 tpi-versie gekocht, die flanken voelden in elk geval heel stevig aan.
Waren ook direct tubeless.
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Ik heb op de RDHF hetzelfde met een racing ralph gehad, ligt meer aan de ondergrond dan aan de banden denk ik, tenzij met die protections mss.Swannie wrote:Zo zag mijnen Ikon exc er ook uit na de RdHF...
En een paar weken geleden een raceking racesport aan de zijkant opengescheurd op een stuk glas.
Heb ook indruk, hoe breder de band, hoe kwetsbaarder hij is aan de zijkanten (meer oppervlak/bolling).
Dit weekend eens met de Notubes the raven 2.2 rijden aan de zee. Heb ze er daarnet opgelegd maar vind ze wel raar sturen op 1,5bar, je "valt" precies in de bocht. Waarschijnlijk door de soepele flanken.