opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
glimburger
Mountainbiker

Re: opitterbos trackjes

Post by glimburger »

Dat van die muur klopt. Ik heb die destijds open gemaakt om in het binnenterrein te geraken. Maar om dat te fietsen moet je de situatie perfect kennen én ook goed doorfietsen en kunnen sturen.

Het zal zeker een verbetering zijn als dat iets meer open is. Ik ben ook al aan de achterijde aan het kijken of daar geen vlakkere doorsteek naar die lus te maken is. Het moet voor iedereen berijdbaar blijven hé :P

Verder ga ik ook dat paadje nét tegenover de toegang aan de muur terug open proberen te maken. Ik vond dat een lekkere lus maar ze is een beetje in de vergetenheid geraakt. Nu heeft er iemand snoeiafval neer gegooid. Als ik dat een beetje opruim zal t terug OK zijn om daar weer doorheen te rijden mits wat harken en zo.

Mercie voor de hulp!
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

toen we zaterdag terugkwamen van een weekje Bretagne met de mobilhome zagen we aangename bedrijvigheid in de opitterse bosjes...

Er zijn er nog die de paadjes gevonden hebbne blijkbaar! =D>

http://mtbkidschallenge.be/?p=1069" onclick="window.open(this.href);return false;
JanMTB
Mountainbiker

Post by JanMTB »

Lijkt wel interessant! Iemand die hier zaterdag of zondag mee wilt gaan biken?
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Op zondag 25 aug. passeert de marathon (90-100 km) in het "Gimburgerbos", het ziet er uitstekend uit, vandaag de marathon(100 km) volledig gereden en het is een hele zware marathon!!!!!!!

Leon.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Mijn madam heeft nu ook een mtb en we zijn weer aan de slag in de omgeving van de tracks. Morgen maak ik het losliggend bosje tussen 't sjapooke en de fietspaden terug in orde. Daar kan mijn madam dan aan haar techniek werken zonder te ver van huis te moeten zijn.

Later volgen de eerder gemaakte paadjes. Het opschietend jong hout maakt het werk iets te intensief. Ik moet ns op zoek naar een soort van hakbijl of zo om die takken veilig in te korten. Ik zal t werk moeten spreiden om het terug in orde te krijgen. Tegen dat t winter is zal t wel in orde zijn...

Doordat wij veel met de mobilhome weg zijn en elders fietsen ben ik beetje achterop geraakt met het onderhoud. Verleden week nog een top parcours gereden in de buurt van Malaucène en nadien in Sault, allemaal met de mont ventoux op de achtergrond en de lavendelgeur in de neus...
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

leikepej wrote:Op zondag 25 aug. passeert de marathon (90-100 km) in het "Gimburgerbos", het ziet er uitstekend uit, vandaag de marathon(100 km) volledig gereden en het is een hele zware marathon!!!!!!!

Leon.
En is iedereen veilig door het bosje gekomen ? Ik had voor de zekerheid nog maar een paar stukjes beetje bewerkt.
:-D
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

het lag er super bij :wink:
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

was inderdaad een mooi stukje bos, waarvoor dank...
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Gisteren hebben we het stukje single track door het dennenbosje achter het Orshof in Neerglabbeek gereden en moeten vaststellen dat daar ook wel wat snoei en opkuiswerk is. Het is nu lekker vroeg in de ochtend en ik ga zo dadelijk dat stukje ook een beurt geven. Hopende dat de boze jager mijn neus niet zal afbijten :evil:

Wij gebruiken de regio achter t Orshof als afkoellusjes ter afwisseling van onze opitterse paadjes. Die krijgen morgen in de voormiddag ook weer een beurt in de directe omgeving van het voetbalterrein. Daar gaan 2 doorgangen ook terug opengemaakt worden.

Tegen het einde van deze maand moet alles dan weer als vanouds doorgankelijk zijn en kunnen we weer volop genieten van de trackjes.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Dadelijk ga ik weer op pad op het gedeelte van de afdalingen aan het voetbalveld terug open te maken. We hebben het zelf een paar keer gereden en die lage opschietende boompjes zijn echt niet te doen. Zal dus vooral een zaag en hak-morgen worden. Zo snel de zon dadelijk komt piepen ga ik weer aan de slag. Als er nog mensen zijn die hun zondag nuttig willen/kunnen invullen...

En tegen de middag gaan we dan zelf natuurlijk ons werk live testen :bounce:
Post Reply