Zo 08/09/2013 Leuven :: 9° Afrit16 MTB Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TimW
Mountainbiker

Re: Zo 08/09/2013 Leuven :: 9° Afrit16 MTB Toertocht

Post by TimW »

Ik vond het een geweldige tocht! Was vertrokken voor de 92km, maar de benen hadden blijkbaar geen zin in 92km. Heb 2 splitsingen van de 92km niet genomen en ben uitgekomen op 79km en 1060hm.
Ik ken de streek niet echt, maar ben aangenaam verrast! Er zaren enkele leuke afdalingen tussen, venijnige klimmetjes en veel offroad dus we zijn content.
De afpijling was ook dik in orde en de bevoorradingen ook! Mss een lintje of een pijltje extra in dat bosje in Herent had gemogen, maar ik heb volgens mij toch geen lus gemist...
Twas plezant :-D
Teekitiezie
Mountainbiker

Post by Teekitiezie »

Bart4444 wrote:Ik rij nog maar 2 maand met de mtb (wel al iedere zondag tt gereden), maar dit was wel de eerste echte mountainbike rit voor mij! De 52km gereden, hoewel de 70 misschien ook wel zou lukken. Da's tenminste off road. Hier in West-Vlaanderen is een platte landweg met enkele kiezeltjes op ook al 'off road'.. En als er al eens een stukje weg in zat was het klimmen of naar beneden. Niets platte baan.

K heb natuurlijk nog niet in de ardennen gereden, maar dit was voor mij toch al echt mountainbiken. En hoewel ik beginner ben, heb ik toch nergens (uitgezonderd die ene helling waar iedereen afstapte..) moeten afstappen. Dit in tegenstelling tot enkele anderen op veel duurdere fietsen :)

Deze rit zou ik enkele keren per week willen rijden! Zou ik wel vooruit gaan in mijn training.. Jammer dat het wat ver rijden is.

Is het mogelijk (zonder gps) deze toer te trainen? Is dit een vast uitgestippelde route?

Nog een woordje over de bepijling, beste wat ik tot nu toe gezien heb. Moet een goede organisatie zijn!
Ik vind het altijd leuk als er nieuwe bikers ten tonele verschijnen. Het is een mooie sport!!! :bounce:
Van de 50 naar de 70 springen is misschien toch wel wat enthousiast. Best rustig opbouwen en eens een 60 of 65 inlassen. Zo blijft het plezant ;-) Volgende week Gelrode?
In West Vlaanderen blijf je inderdaad beperkt tot de Kemmelberg en/of even tot in de Kluisberg. Mijn favoriete streek strekt zich uit van ongeveer Lummen over Aarschot, voorbij Leuven tot zowat Overijse. Hoogtemeters gegarandeerd, en bosrijk gebied.

Duur materiaal is 1 ding, soort materiaal is iets anders. Een 29er bijvoorbeeld klimt een heel stuk beter dan een 26". Deze laatste worden al bijna niet meer verkocht, maar als je hem goed onderhoudt doe je er toch nog jaren mee dus die blijven nog wel even de toertochten verrijken.

Toertochten zijn - per definitie - niet blijvend dus even een jaartje wachten voor de pijltjes terug zijn. Of je moest jezelf een GPS aanschaffen. Dit is zeker geen overbodige luxe want als je heel even je bike op de auto zet en meeneemt naar het buitenland dan is het huilen met de pet op! Op dat moment kan je beter routes gaan downloaden voordat je vertrekt want het woord pijltje hebben ze daar nog niet echt uitgevonden (of vertaald). En eenmaal je zo'n toestel hebt kan je het niet meer missen: toertochten tracken, hoogtemeters meten, trips uitstippelen en zelf rijden in het buitenland, toertochten opnieuw rijden (op voorwaarde dat er geen privestukken inzitten), enz... En de kaarten? tja, die zijn in theorie duur, maar als je die gratis download van openmtbmap.org dan is ook dat geen probleem meer... zeker als je die maar voor 1 of 2 weekjes nodig hebt tijdens een vakantie.
tokki afrit 16
Mountainbiker

Post by tokki afrit 16 »

koppigaard wrote:'t Is altijd wat met die opgegeven afstanden. Met alle moderne navigatiemiddelen is het volgens mij onmogelijk om er 5 km naast te zitten. dit maar om te zeggen dat ik op ongeveer 5 km voor binnen rijden mijn fietscomputerke ben kwijt gespeeld. Dus ik kan niet meediscussiëren over de correcte weergave van het aantal kilometers maar ik dacht dat ik toen toch al een eindje op tram 8 zat. Mocht er iemand dit ding hebben opgeraapt, ik denk in dat bos met die meerdere lussen en venijnige metertjes op en af, graag een seintje. Wat de TT zelf betreft: je hoeft de taalgrens niet over te steken om leuke stukken aan elkaar te breien.
Mss kan ik je met dat computerke helpen... der is een fietscomputerke van het merk "Bontrager trip 5w" binnengebracht... Af te halen in de brandweerkazerne... ;-)

Grtzz
Tokki
tokki afrit 16
Mountainbiker

Post by tokki afrit 16 »

Zoals hierboven reeds vermeld hebben we een paar verloren voorwerpen te melden, nl:
- Een fietscomputer "Bontrager trip 5w"
- Een kleine zwarte plooibare sleutel met paars gummi ICE WATCH sleutelhangertje in de vorm van een legoblokje...

Beide af te halen in de kazerne van brandweer Leuven.

Verder een dikke mercie aan de 1331 bikers die bij ons van het leuke najaarszonntje kwamen profiteren en ondertussen de beentjes weer eens op de proef stelden...
Ik heb ook gemerkt dat de Leffe dit jaar precies weer héééééél lekker was :lol: 8)

Iedereen bedankt voor de toffe dag.

Grtzz Tokki

ps: Foto's normaalgezien vanaf vandaag op MTB-YOU...
STEVE M
Mountainbiker
Location: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit

Post by STEVE M »

Vertrokken voor de 52km gezien het late uur (10u30), maar het zonnetje & de beentjes dwongen me om toch maar ietkes langer te biken :-D 72km die héél geslaagd waren/deugd deden (o) Proficiat met de organisatie !
PS: rij deze toch liever in't droge dan in't natte. Herinner me een jaar of twee terug, na de 1ste afdaling & stuk door 't veld waren de remblokken er al aan. Ma ja, 't weer, dat kunnen we niet bestellen spijtig genoeg.
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Hier ook voor de 1ste keer aangezet voor de 40km, in al die jaren er nog nooit in geslaagd bij de pompiers te komen rijden, slechts voor de 40km gegaan wegens late vertrekuur waardoor natuurlijk nergens opstropping gehad en toch nog een volle bevoorrading(nu niet dat we daarom komen rijden). Prima TT met een 500Hm's op 39km, waren terug binnen op 2u.

Water was er wel genoeg :)
Image
Légumes
Mountainbiker

Post by Légumes »

Prachtige tocht , heb de 52 Km. gedaan . Goe douchke & tot volgend jaar .
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

roelp wrote:Mooie tocht, maar niet spectaculair. Daarvoor ben ik de voorbije weken te verwend geweest.

1 puntje van commentaar: op de mollekensberg in Herent hadden linten mogen hangen.
Daar hingen veel te weinig pijlen, waardoor ik uiteindelijk maar ergens gereden heb, en misschien wel een lusje gemist heb.
In totaal kwam ik ook op 87km op de 92 aangekondigde kilometers. Bij mijn weten, geen lus gemist.
nu weet ik terug vanwaar ik de laatste stuk technisch bergje herkende. De mollekensberg!! . Hebben de woodies daar overlaatst geen wedstrijdje georganiseerd?
Daar mochten idd wel linten gehangen hebben! Maar een klein minpuntje voor een goerde tocht!
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

prachtige tocht en genoten van het weer.er zijn ook foto's genomen,waar zijn die terug te vinden?
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

jokkestoemp wrote:prachtige tocht en genoten van het weer.er zijn ook foto's genomen,waar zijn die terug te vinden?
Op de andere site
Post Reply