Probleem Elixir schijfrem bij Trek fuel EX8

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
rho
Mountainbiker

Re: Probleem Elixir schijfrem bij Trek fuel EX8

Post by rho »

Philippe1 wrote:Dan toch maar eens terug naar de fietsenmaker met die remmen, is ook een veiligheidskwestie, de boel zal maar eens onverwacht blokkeren, hetzij door de omgevingswarmte, hetzij door het opwarmen van de klauw tijdens langere afdalingen.
Ik heb het in Spanje nog nooit voorgehad, hoge opgevingstemperaturen en zeer lange afdalingen .
Dat heb ik dan ook gedaan en ze hebben er gratis nieuwe olie in gedaan en ontlucht en netjes afgesteld. (een stuk beter dan ze eerst afgesteld stonden)
Nu maar hopen dat het probleem niet meer voorkomt.
Het probleem is natuurlijk dat er dit jaar weinig kans is dat we nog dagen van meer dan 30°C gaan krijgen.
Philippe1
Mountainbiker

Post by Philippe1 »

Effe opwarmen met de haardroger, zowel de klauw , leiding en rond de remhendel. :-D
V4-lover
Mountainbiker

Post by V4-lover »

rho wrote:
Philippe1 wrote:Dan toch maar eens terug naar de fietsenmaker met die remmen, is ook een veiligheidskwestie, de boel zal maar eens onverwacht blokkeren, hetzij door de omgevingswarmte, hetzij door het opwarmen van de klauw tijdens langere afdalingen.
Ik heb het in Spanje nog nooit voorgehad, hoge opgevingstemperaturen en zeer lange afdalingen .
Dat heb ik dan ook gedaan en ze hebben er gratis nieuwe olie in gedaan en ontlucht en netjes afgesteld. (een stuk beter dan ze eerst afgesteld stonden)
Nu maar hopen dat het probleem niet meer voorkomt.
Het probleem is natuurlijk dat er dit jaar weinig kans is dat we nog dagen van meer dan 30°C gaan krijgen.

Ik heb mijn achterrem zelf ontlucht en sindsdien ook niet meer voor gehad.
Voorste rem neemt wel iets sneller dan achterste maar daar kan ik mee leven.
Kan op asfalt wiel doen blokkeren.
Den Bees
Mountainbiker

Post by Den Bees »

Ik heb bij mijn mtb de elixir eraf gesmeten , en xt van shimano erop gezet , een zee van verschil
Post Reply