Zo 01/09/2013 Olloy-Sur-Viroin :: 13ième Rando des Coteaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lupo60
Mountainbiker

Re: Zo 01/09/2013 Olloy-Sur-Viroin :: 13ième Rando des Cotea

Post by lupo60 »

En dan nu een reactie van een newbie:
Bepijling: nagenoegd perfect!
Streek: Beter ga je in ons Belgelandje niet vinden, denk ik
Bevoorrading: Helemaal toppie!
Meteo: Beter gaat niet voor Marathon Mtb

Maar.... En dan nu mijn persoonlijke mening:
Als newbie waren sommige technische stroken best wel van niveau 'boven mijn petje'. Ik heb met een parcoursbouwer geklapt,
en die bevestigde mij ook dat ze het er om doen.... :-? Der waren stukjes bij die volgens mij echt niet met ne velo te pakken waren (en dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn) Als het hier nat of modderig is, breken er geheid een paar hun botten. (Jaja, ik weet dat ik hierop afgeschoten ga worden door de tarzans :-)

Verder had ik gemikt om binnen te zijn op 4hr 30 voor de 85km (omdat ik vorige week in Opoeteren binnen was in 3hr45 op een vergelijkbare afstand), maar het was hier zo ne zware kost, dat ik daar nog een vol uur aan vast moest plakken. Door deze rekenfout was ik dan ook totallos toen ik aan de auto kwam, maar dat is nu alweer vergeten en kan nie wachten om weer te vertrekken :-D

Eindsom: Behoudens die kleine 'zelfvertrouwenkrakertjes' een droom van een tocht!
mol
Mountainbiker

Post by mol »

:-k ben gene tarzan maar.... :-D

ben overal de "hard" bordjes gevolgd en ben overal afgereden zonder problemen....we zitten nog steeds in belgie hé zo extreem is het hier ook weer niet.

Ben er zeker van als je wat meer ervaring hebt (je zegt dat je newbie bent) dat je hier anders over denkt

:wink: :wink:
lupo60
Mountainbiker

Post by lupo60 »

Ja Mol, da klopt, bergaf nergens last gehad, maar ik had het over de 'bergop' :lol:
lowflyer
Mountainbiker

Post by lowflyer »

Beste rit vh jaar :-D
gerardo 68
Mountainbiker

Post by gerardo 68 »

Ik keek al lang uit naar deze TT, en hij heeft weer alle hoge verwachtingen ingelost. Dit blijft voor mij dé topstreek voor MTB in België, en met een organisatie waar werkelijk niets aan op te merken valt, levert dit de beste TT vh jaar op (voor mij althans). Had achteraf spijt dat ik maar voor de 55 had gekozen, ik had nog wel wat overschot op het eind.
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

De superlatieven vliegen hier lustig in 't rond, duidelijk een ferme belevenis gemist vandaag. Spijtig dat ik er niet bij kon zijn.

Sommigen gewagen van "de beste van het jaar", hebben jullie dan (ter vergelijk) bv ook Cimes de Waimes, RDHF ed gereden?

In elk geval zet ik deze alvast in mijn to-do (of beter not-to-miss) lijst voor 2014.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

wou de 100doen,maar de benen niet willen oprijden en dus 65 gedaan en met deftige benen binnen

overall de hard afdaling zonder probleem gedaan ,

moeilijkste klim vond ik de die na de 1ste bev achter dat weiland de baan over en na wat meters da steil stukje aan die wortels aan die boom

alles was DIK OK en volgend jaar wat betere benen en de 100 rijden
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Hier na 65km een beetje met een dubbel gevoel aangekomen.
Hoogtemeters waren er genoeg. Amaai , telkens als ik zo'n wit plakkaatje zag, wist ik, het is weer van dat. Er zijn mannen die niets liever doen.....
Echter bleef ik een beetje op mijn honger wat de technische afdalingen en fun stukjes betreft. Mooie single-tracks en prachtige afdalingen, maar ze moesten het afleggen tegen de vele bosdreven.

In tegenstelling tot Dinant 14dagen geleden, Beignee of Leernes, valt de verre verplaatsing naar Olloy iets te zwaar. Prachtige tocht, super organisatie, ... maar volgend jaar opnieuw Lapugnoy.
100km dichter en de nadruk op fun ipv hoogtemeters.
Zazoo
Mountainbiker

Post by Zazoo »

HardTail Charlie wrote:De superlatieven vliegen hier lustig in 't rond, duidelijk een ferme belevenis gemist vandaag. Spijtig dat ik er niet bij kon zijn.

Sommigen gewagen van "de beste van het jaar", hebben jullie dan (ter vergelijk) bv ook Cimes de Waimes, RDHF ed gereden?

In elk geval zet ik deze alvast in mijn to-do (of beter not-to-miss) lijst voor 2014.
Met RDHF kan ik helaas niet vergelijken maar wel met Cimes de Waimes van dit jaar. Olloy-sur-viroin steekt wat mij betreft qua parcours met kop en schouders uit boven Waimes. In Waimes wel meer afgezien maar dit kwam omdat het toen na enkele stevige buien op sommige plaatsen erg vettig lag en vandaag in Olloy poederdroog en beenhard.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Ik was een gelukkige man na het rijden van deze tocht, mocht het elke week zo'n parcours zijn...

@ Motorbiker: ik versta wat je wil bedoelen maar denk toch dat we niet mogen klagen, voor mij mocht het ook nog technischer zijn maar waar kom je zo'n TT nog tegen. In de maand mei is er in die streek nog een veel uitdagendere TT die zwaarder is en nog echte technischer stukken bevat ( en geen keuze tss hard of soft )!!!
Post Reply