Fietsverlichting

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
single-track biker
Mountainbiker

Re: Fietsverlichting

Post by single-track biker »

Dat zijn al leuke opties en de prijs valt beter mee dan gedacht.
Eerst had ik deze in gedachte wat is het verschil met die van jullie.
http://www.bike-components.de/products/ ... 2013-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hebben jullie de mogelijkheid om foto's de posten van jullie lampje in verschillende standen
Stinobi
Mountainbiker

Post by Stinobi »

WOLF! wrote:
Welke batterij hebben jullie genomen?
Als je die batterij upgrade neemt kan je volgens mij al evengoed die Spiker 1210 nemen?
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

ik heb bij mtb-led.nl de spiker 1211 besteld, in combinatie met de 7800mah samsung batterij.

Maandagmiddag besteld, dinsdagmiddag geleverd dus dat is al een goed begin, verpakking ziet er netjes uit, de bouwkwaliteit van de lamp ziet er eveneens zeer goed uit. Lichtopbrengst lijkt me meer dan voldoende te zijn, onverlichte paden zijn met deze lamp zeker geen probleem, al zal de lamp misschien wel wat tekort komen op technische stukken in't bos en dergelijke (maar daarvoor schik ik de lamp toch niet te gebruiken).
De lamp op zich is wel kleiner dan je zou verwachten van de foto's op de website (en dat is een positief punt ;-) )

Batterij en hoes, de hoes is nogal onhandig vind ik persoonlijk, op men cube bv, de bovenbuis is niet te gebruiken omdat je daar anders enkele kabels hindert, dus moest ie op de schuine buis helemaal bovenaan (anders zit ie in de weg voor je drinkbus) . Op die plaats is de buis vrij dik en moet je de neopreen hoes serieus aanspannen.

Verder zit er een helmmontage bij ... een verlengkabeltje (ik gebruik het voor de lader, zo kan de batterij opgeladen worden als de fiets op zijn vertrouwde plaats staat) , een ministrapje welke ik gebruik om de kabel tegen het frame te houden.

Al bij al lijkt de kwaliteit/afwerking goed, uiteraard de duurzaamheid zal zich nog moeten bewijzen, maar voor die prijs vind je weinig lampen met deze lichtopbrengt en externe batterij.

voor achteraan heb ik de "danger-zone" bijbesteld, die is meer dan voldoende voor achteraan, beetje prijzig wel voor een achterlicht, maar je krijg er wel twee sterke leds voor in de plaats.
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Ik rij met de combo S14 (helm/stuur) en Radbot 1000 (achter).
Zeer tevreden van, batterij houdt het met afwisselend high (donkere/technische stukken) en low (bredere paden) meer dan 5 uur uit.
Freewheeler
Mountainbiker

Post by Freewheeler »

Hallo,
Iemand ervaring met deze fietsverlichting?

http://nl.kapaza.be/limburg/1800-lumen- ... 413181.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel lumen voor weinig geld precies...
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Heb je zoveel nodig?
Denk eraan, hoe meer lumen, hoe sneller de batt op..
Dimme
Mountainbiker

Post by Dimme »

@Freewheeler.... dat type lampke is 1200 lumen ipv 1800 hoor.

Ik heb er zo een aantal liggen en ik moet eens dringend zien hoeveel lumen/lux die effectief opbrengen want 1200 lumen, da's al een lamp voor een stadion :). Ondertussen ook nog eentje aangeschaft van 3800 en 4500 lumen.... is precies alsof ge overdag fietst :)

Bij mij gaan de batterijen al bij al lang genoeg mee maar vocht is niet hun beste vriend. Dan zijn ze binnen het halfuur al plat en dan ist einde verhaal voor de batterij
Freewheeler
Mountainbiker

Post by Freewheeler »

Ben daarstraks het lampke gaan halen, we zullen donderdag weten wat het waard is want het zal getest worden op het militaire domein hier in 't Kamp,
'k ben eens benieuwd...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

is nu een helm mount beter dan een stuurmount ? Ik zou eerder voor een helmmount opteren ...
En als je een helmmount hebt, is de lemp makkelijk aan te sluiten op de batterij en waar hangt die dan ergens ?
Heb je dan geen last van de stroomkabel ?
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Om op de baan te rijden volstaat stuurmount.
In het bos prefereer ik helmmount, omdat je dan schijnt waar je kijkt.
Da's handig bij het inkijken van bochten, anders rijd je een zwart gat in.

Bij helmmount gaat de batterij in het gsm-zakje van mijn Camelbak, kabel is daar net lang genoeg voor.
Nadeel bij helmmount is het extra gewicht op je hoofd: ik voel dat echt aan mijn nek de eerste km's.
Post Reply