Routes in de streek van Brugge?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

slowlegs wrote: Vanaf de Beernem -toer maak je een 'sprongetje' op de Wingene- toer en terug (Kan ik moeilijk uitleggen hoe je dit moet doen. Bekijk het eens op een kaart). Op het forum hier kun je nog meer details e.d. ontdekken.
Veel plezier
In Beernem aan de brug over het kanaal : over de brug, dan rechtdoor richting
Wingene, over spoorwegbrug, over brug E40 en dan kom je een paar 100 meter verder aan het Bulskampveld en de Wingene routes.
Dit is de snelste weg, maar allemaal langs een drukke weg. Er is nog een andere manier, "stikoverik" maar die is te moeilijk om uit te leggen hier. Misschien een idee om met de bruggelingen (en omgeving bruggelingen) eens samen af te spreken en te bollen????? :bounce: :wink:

Greetz
Iglo
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

De nieuwe bossenroute van Jabbeke is dus ook in de buurt (zie ook dit forum ergens)
slowlegs
Mountainbiker

Post by slowlegs »

Iglo, bedankt voor de uitleg van het 'ommeke'.

Eigenlijk zou een tt -organisatie wat uitgebreider toerkes kunnen uitstippelen, maar ik ken daar geen mensen van.

Of de moderators van deze site, zoals onlangs georganiseerd werd in het Zoniënwoud.

Of stel mischien een datum voor en kijk hoeveel reaktie er komt. Best via nieuwe topic.
granvillebikes
Mountainbiker

Post by granvillebikes »

Ahahhh, eindelijk eens iets in de buurt van brugge om te mtb'en.

De st-pietersplas ligt op een kilometer van men huis.

\:D/

Al wie in de buurt van brugge woont: we kunnen dan eens afspreken om te gaan rijden in de zomer, wanneer dat dat pad er ligt.

Groetjes,
Michiel
BeacheD
Mountainbiker

Post by BeacheD »

Blink360 wrote: technisch parcours in De Haan (sportcentrum Haneveld)

deze bestaat helaas al een jaar of twee niet meer.(je kan er nu wel lekker gaan tenissen! )
:roll:
Blink360
Mountainbiker

Post by Blink360 »

yeahyeahyeahs wrote:
Blink360 wrote: technisch parcours in De Haan (sportcentrum Haneveld)
deze bestaat helaas al een jaar of twee niet meer.(je kan er nu wel lekker gaan tenissen! )
:roll:
Ik weet het, je bent nog maar vertrokken of je komt voor enkele tennisvelden te staan, vele balkskes en bulten zijn er toch nog hoor (hoewel het ook van voorbije zomer geleden is dat ik er geweest ben)

Was dat van St.-Pietersplas alweer vergeten...
In Beisbroek liggen er ook enkele mooie singletracks... zelfs eentje die licht klimmend (of dalend naargelang de rijrichting) is en voorzien van een boomstronk voor een jump wanneer je afdaalt natuurlijk. Nu heb ik gezien dat ze dat pad enkele weken terug geëffend hebben... wel nog klimmend (of dalend) maar weg boomstronk! Omstreken Brugge wordt geteisterd door de asfaltering en effening van paden en putten :evil:
enige plaats waar dat welkom is, is de beruchte afdaling met diepe putten op het parcours van Kluisbergen.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Blink360 wrote: In Beisbroek liggen er ook enkele mooie singletracks... zelfs eentje die licht klimmend (of dalend naargelang de rijrichting) is en voorzien van een boomstronk voor een jump wanneer je afdaalt natuurlijk. Nu heb ik gezien dat ze dat pad enkele weken terug geëffend hebben... wel nog klimmend (of dalend) maar weg boomstronk! Omstreken Brugge wordt geteisterd door de asfaltering en effening van paden en putten :evil:
enige plaats waar dat welkom is, is de beruchte afdaling met diepe putten op het parcours van Kluisbergen.

Dat van die mooie singletracks zou ik eens herzien. Stad Brugge heeft wat "onderhoud" gedaan, en het stukje omhoog of omlaag, is daar opeens een brede boulevard geworden. De tractor moest persé door kunne rijden!
Post Reply