Ben op zoek naar een degelijke fiets voor recreatief gebruik. Giant Terrago leek me een goede mix: 650€ voor lichte fiets (11.2 kg) met redelijke afmontering (Deore derailleur en shifter). Weet dat vork (SR Suntour XC60) niet veel voor stelt, maar is toch vooral om in de Vlaanders en in Zonienwoud mee rond te toeren.
Any thoughts van jullie experts? Andere betere fietsen voor die prijs?
Giant
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- gettah
- Mountainbiker
De Terrago is ne goeie, sterke, goedkope fiets. De mijne is nu +- 8 maand oud en wordt zeer intensief gebruikt en nooit gespaard ( weeg +- 100 kg ). Staan wel al meerdere andere onderdelen waarvan belangrijkste de magura remmen en Duke voorvork. De originele remmen en vork waren ondermaats. Ik ben der zeer tevreden over, zeker over de velgen + banden.
G.
G.
- gettah
- Mountainbiker
De fiets werd oorsronkelijk gekocht om soms is mee te gaan rijden in het veld of de bossen. Maar al vlug werd dit een veel intensievere hobby en rijd ik elke week mijn TT. Toen heb ik aan de fietshandelaar gevraagd welke bike ik kon kopen die mij toch een redelijke uitrusting kon aanbieden en kon upgraden naar hoger. Vanwege het fijt dat ik vorig jaar ook gebouwd heb was de Terrago mijn beste keuze. Tevens ben ik er ook van overtuigd dat het vooral de benen zijn die het hem doen en niet de fiets van 4200 € voorzien van de allerlaatste snufjes. Ik vlieg de meesten van die " investeringen " op nen TT gewoon voorbij. Als mijn bike kapot is is dat spijtig. Als een bike van 4200€ kapot is is dat een ramp. Trouwens dan laat ik demijne gewoon maken.
Dat van die vork en remmen was uit pure noodzaak. De originele V brakes konden mijn 100 kg in een afdaling gewoon niet gestopt krijgen. De Maguras doen dat met alle gemak. De originele voorvork was speelgoed, deze is gemaakt om elke week mee "te vlammen"
Conclusie, zeer tevreden van de Giant Terrago ! :D
Dat van die vork en remmen was uit pure noodzaak. De originele V brakes konden mijn 100 kg in een afdaling gewoon niet gestopt krijgen. De Maguras doen dat met alle gemak. De originele voorvork was speelgoed, deze is gemaakt om elke week mee "te vlammen"
Conclusie, zeer tevreden van de Giant Terrago ! :D
@Gettah,
Ik denk dat je mijn antwoord verkeerd opvat.Met een XTC bedoel ik in dit geval een 3 en geen ZERO of andere.
Als eerste aankoop kan ik best begrijpen dat je niet meteen voor het duurdere materiaal zal gaan,je weet trouwens niet of je je hobby zal blijven beoefenen,maar zoals je al aangeeft ben je al veel intensiever bezig.Als je dan weet dat een FS 1 officieel 649 € en een XTC3 off. 999 € kosten tel daar dan ongeveer 400 € bij van het upgraden dan betaal je toch al direct een beetje meer.
En dat jij met je bike lekker veel snobs kan voorbij vlammen daar twijfel ik niet aan,maar weet toch dat als je vooral betere wielen zou hebben je er versteld van zou staan dat er nog meer inzit.
in alle geval nog fijne feestdagen en bike ze.
Ik denk dat je mijn antwoord verkeerd opvat.Met een XTC bedoel ik in dit geval een 3 en geen ZERO of andere.
Als eerste aankoop kan ik best begrijpen dat je niet meteen voor het duurdere materiaal zal gaan,je weet trouwens niet of je je hobby zal blijven beoefenen,maar zoals je al aangeeft ben je al veel intensiever bezig.Als je dan weet dat een FS 1 officieel 649 € en een XTC3 off. 999 € kosten tel daar dan ongeveer 400 € bij van het upgraden dan betaal je toch al direct een beetje meer.
En dat jij met je bike lekker veel snobs kan voorbij vlammen daar twijfel ik niet aan,maar weet toch dat als je vooral betere wielen zou hebben je er versteld van zou staan dat er nog meer inzit.
in alle geval nog fijne feestdagen en bike ze.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Ken een kerel die met een giant yukon rijd dat is ook nog een deftige fietsz om mee te beginen deareur is standaard deore maar de het beste is om het kader te nemen en zelf samen te stellen bv alivio shifters deore cassete deore deraeur andere velgen dan die die er standaard opzitten is standaar took met judy vork is geen supervork maar als het si om gewooon tt'tjes te rijden ben je al ver gesteld.
- black giant
- Mountainbiker
Post by black giant »
Ik heb mijn giant terrago FS1 nu sinds mei, en heb er een 1600 km mee gefietst, en ben er zeer tevreden over. Het is mijn eerste bike, en voor een beginner lijkt mij dit een fiets met een goede prijs/kwaliteit. Ik heb er 600 euro voor betaald (inclusief de 10 % korting in de winkel).
- WappY
- Mountainbiker
- Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
GIANT Xtc NRS 960 + GIANT Terrago
Ik heb de laatste dag van het jaar nog iets op het oog:
nen GIANT Xtc NRS 960 voor mezelf en nen GIANT Terrago voor men zoon.
11.15 kg voor de Terrago en 13.2 kg voor fully.
Heeft iemand ervaringen die me zouden weerhouden om deze aan te schaffen ? De standaard vorken zijn zo maar zo en zo dus die krijgen achteraf een upgrade.
nen GIANT Xtc NRS 960 voor mezelf en nen GIANT Terrago voor men zoon.
11.15 kg voor de Terrago en 13.2 kg voor fully.
Heeft iemand ervaringen die me zouden weerhouden om deze aan te schaffen ? De standaard vorken zijn zo maar zo en zo dus die krijgen achteraf een upgrade.