dit jaar voor de tweede maal meegereden(en meegestapt...) vanuit verbier en uitgereden .
vlak na la vieille ( 7H36) is het beginnen regenen en akkoord,het was bitter koud maar....had niet iedere deelnemer de dag voordien een sms ontvangen waarin stond dat hij aangepaste kledij moest voorzien....?
persoonlijk denk ik dat de meesten de fout gemaakt hebben door boven op de pas de lona te stoppen.eens je stilgestaan hebt voel je de koude nog harder aan.ikzelf ben direkt doorgereden,ondanks gevoelloze vingertoppen, en voelde het warmer worden in de afdaling.al leek het in het begin een rivier die je volgde.
in elk geval,de organisatoren treft geen schuld.een vriend van mij die later boven kwam vertelde me dat je gecontroleerd werd door een dokter of je al dan niet nog bekwaam was om door te rijden. de anderen werden naar beneden gebracht met een helikopter!
voor die meneer van 51 jaar die 2e werd vanuit nendaz: PROFICIAT! schandalig dat anderen hierop commentaar durven geven.
ikzelf ben nog een stukje ouder en haalde als eindtijd 9h23. moet ik me nu schuldig voelen t.o.v anderen die jonger zijn omdat ik sneller was???? is deelnemen en uitrijden hier niet veel belangrijker dan je eindtijd? of vraagt jullie vrouw hoelang je gereden hebt? hier werd dit niet gevraagd...
voor de mensen die vonden dat het te zwaar was: samen met mijn vriend zondag en maandag telkens 4h gaan mtb'en in de bergen.en heel belangrijk: het was nog leuk!!!