Ik had zelfs 69km en 3 bevoorradingen met +/- 1100hm.
Rond 0815 vertrokken en het bordje stond nog aan de splitsing. Enkele nieuwe baantjes leren kennen na de afdaling van de Eikenberg. Een hoog Herdermarathon gehalte met Peirdegedoe, start/aankomstbos van de Herders, radarbeklimming in Vloesberg, ...
Na de Valkenberg bij de afdaling van het bospad geen pijltje gevonden. Gezien ik er op de Valkenberg zag naar boven rijden de 'verkeerde' richting gepakt en op het 45km parcours terechtgekomen met een extra bevoorrading als gevolg. Hierna nog de Kapittel (zijkant Berendries) bedwongen.
Amaai, waren die douches heet, eronder staan was geen optie.
Horen zeggen dat ze in totaal 800 inschrijvers hadden.
Heel erg genoten, en ik kom zeker terug!
20/07/2013 2e Boekeltocht Vlaamse Ardennen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Frankiebis
- Mountainbiker
Re: 20/07/2013 2e Boekeltocht Vlaamse Ardennen
Het was inderdaad een heel mooie tocht en prachtig weer.
Ik heb wel in totaal 5x fout gereden, voor mij werd het een fietszoektocht ipv een fietstoertocht.
70km. In totaal en toch wel erg genoten.
Tot volgend jaar en met een betere afpijling zeker een topper om te noteren.
Ik heb wel in totaal 5x fout gereden, voor mij werd het een fietszoektocht ipv een fietstoertocht.
70km. In totaal en toch wel erg genoten.
Tot volgend jaar en met een betere afpijling zeker een topper om te noteren.
Bevoorrading was twee keer niets. Zoals hier reeds gezegd, nog enkele rozijnen en zelfs geen water meer!
De man (eerste bevoorrading) die dit regelde was inderdaad niet van de meest geïnteresseerde.
Heel mooie tocht, superleuke afdalingen, pijltjes soms wat onduidelijk, maar wij hebben toch wel supergenoten van deze toertocht.
Hopelijk volgend jaar een betere bevoorrading, anders is €6 inschrijvingsgeld toch wel te veel.
De man (eerste bevoorrading) die dit regelde was inderdaad niet van de meest geïnteresseerde.
Heel mooie tocht, superleuke afdalingen, pijltjes soms wat onduidelijk, maar wij hebben toch wel supergenoten van deze toertocht.
Hopelijk volgend jaar een betere bevoorrading, anders is €6 inschrijvingsgeld toch wel te veel.
Vertrokken rond 8u30 voor de 65 km. Het was een mooie tocht maar de bepijling kon inderdaad beter. Zijn enkele keren voorbijgevlamd maar telkens toch terug rap op het parcours gekomen.Hebben dat ook gezegd aan de eerste bevoorrading. De laatste 15 km vonden we de minste.
Geen idee van de hm maar het was veel bergop. Het peirdegedoe in Maarkedal bolde voor geen meter (zal wel aan de conditie liggen)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Geen idee van de hm maar het was veel bergop. Het peirdegedoe in Maarkedal bolde voor geen meter (zal wel aan de conditie liggen)
Vorige week overigens GPS-ritje gedaan in het "herdergebied" en ik zagin omgeving Maarkedaal nog veel oranje (bloso)pijlen hangen. Ik meen me te herinneren dat die van deze tocht waren.
Of zit ik toch mis?
Je bent mis, De Herders gebruiken al 2 jaar eigen pijlen, en er zijn nog organisaties die BLOSO pijlen gebruiken5peedy wrote:Vorige week overigens GPS-ritje gedaan in het "herdergebied" en ik zagin omgeving Maarkedaal nog veel oranje (bloso)pijlen hangen. Ik meen me te herinneren dat die van deze tocht waren.Of zit ik toch mis?