Beste,
Kunnen jullie mij even wat duidelijkheid verschaffen in het dichte bos van verschillende fietscomputers + hartslagmeter en bijbehorende software?
Er zijn blijkbaar zoveel opties dat ik graag wat advies had gekregen. De ene software is betalend, de andere gratis enz....
Graag zou ik mijn trainingen kunnen op pc zetten zodat ik deze kan evalueren en vergelijken na een tijd.
Wat is hier een goede oplossing voor aub ? Polar ? Sigma? andere ?
Ik zou dit graag combineren in een fietscomputer, GPS heb ik al.
Dank bij voorbaat,
Andy
Goede fietscomputer + opvolging op pc
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- the_smoker
- Mountainbiker
Re: Goede fietscomputer + opvolging op pc
Post by the_smoker »
Ik heb ook is wat aan het zoeken geweest en ik vond de Polar CS 500 precies wel aantrekkelijk 
- Metalcis
- Mountainbiker
ben een tevreden eigenaar van zo'n cs 500. Eenvoudig in bediening, duidelijk afleesbaar scherm, en met datalink usb stick gemakkelijk de gegevens over te dragen naar hun websitethe_smoker wrote:Ik heb ook is wat aan het zoeken geweest en ik vond de Polar CS 500 precies wel aantrekkelijk
- the_smoker
- Mountainbiker
Post by the_smoker »
Gebruik momenteel een gewone BBB fietscomputer , en ik gebruik de Runtastic App op mijn iphone.
Deze zet alles meteen online en kan je alles bestuderen
Die app pakt echt alles buiten hartslag maar die zit op men BBB.
Weet niet of je over een smartphone beschikt?
MOEST je hierover beschikken , dit zijn de 4 schermen die je met de Runtastic app dan krijgt.
Niet op de reclame letten , ik heb de gratis versie. En ik was de bewegwijzering kwijt op deze route , daarom zie je ineens een grote uitschieter richting het noorden

Deze zet alles meteen online en kan je alles bestuderen
Die app pakt echt alles buiten hartslag maar die zit op men BBB.
Weet niet of je over een smartphone beschikt?
MOEST je hierover beschikken , dit zijn de 4 schermen die je met de Runtastic app dan krijgt.
Niet op de reclame letten , ik heb de gratis versie. En ik was de bewegwijzering kwijt op deze route , daarom zie je ineens een grote uitschieter richting het noorden

- Metalcis
- Mountainbiker
the_smoker wrote: En ik was de bewegwijzering kwijt op deze route , daarom zie je ineens een grote uitschieter richting het noorden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bloso Dessel ?
Heb daar ook iets gelijkaardigs meegemaakt. Pijlen naar 2 verschillende richtingen. Eentje bleek achteraf de route te volgen en andere reed naar een 2de startplaats.
Maar terug even ontopic : ziet er wel een leuke app uit, vrij duidelijk ook. Enkel spijtig dat hartslag niet kan worden weergegeven.
-
jeanquetil
- Mountainbiker
Post by jeanquetil »
Trainingpeaks is ideaal om je trainingen bij te houden en te analyseren.
http://home.trainingpeaks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan er een gratis account aanmaken...
Mvg,
Jan
http://home.trainingpeaks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan er een gratis account aanmaken...
Mvg,
Jan
Ik gebruik al jaren een Garmin gps (nu nog steeds de edge 705) in combinatie met Sporttracks 3. Ik heb zelfs een Withings wifi weegschaal gekoppeld waardoor hij zelfs automatisch mijn gewicht en vetpercentage bijhoud.
Een ideaal programma met de volgende pluspunten:
Een ideaal programma met de volgende pluspunten:
- Je kan je trainingsschema's opbouwen
- Je kan de gebruikskilometers van je slijtage onderdelen zien
- Je kan de opbouw van je conditie zien met CTL, ATL, TRIMP, TSS, en TSB.
- Je kan hem koppelen aan verschillende apparaten
Thx voor de antwoorden
Eigenlijk heb ik helemaal geen dure polar nodig als ik het zo begrijp,
Met een gewone fietscomputer en hartmonitor kan ik de gegevens zelf inbrengen achteraf
in pakweg Sporttracks of Trainingpeaks of kan je de gegevens niet manueel inbrengen ?
Sorry ik heb nog niet veel tijd gehad om op de fora te gaan zoeken van de programma's
Eigenlijk heb ik helemaal geen dure polar nodig als ik het zo begrijp,
Met een gewone fietscomputer en hartmonitor kan ik de gegevens zelf inbrengen achteraf
in pakweg Sporttracks of Trainingpeaks of kan je de gegevens niet manueel inbrengen ?
Sorry ik heb nog niet veel tijd gehad om op de fora te gaan zoeken van de programma's
Je kan het inderdaad zelf invoeren. Enkel met een GPS apparaat heb je als voordeel nog dat je ook weet welke route je gereden hebt. Zo kan je later altijd nog zien waar je de kilometers hebt gemaakt. Als je dit niet belangrijk vind dan is het niet nodig uiteraard.
Overigens heb je al een gps? Welke dan?
Overigens heb je al een gps? Welke dan?
Garmin Etrex 20 , doet wat hij moet doen voor mij tot nu toe :)
Op het forum van Sporttracks zag ik dat je die files van de Etrex wel kon inbrengen, op het eerste zicht toch
Ik probeer de kosten laag te houden
Echter moet ik een nieuwe fietscomputer kopen ook want die heeft bijna geen functies,
Goedkope fietscomputer = 30eur ongeveer
Goedkopehartslagmeter is toxh ook een 30 a 40 eur
Zit ik al aan 60 - 70 eur.
Ik denk niet dat ik een goed toestel ga vinden aan die prijs tenzij volgens iets goeds is op het
occasie forum :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=116955" onclick="window.open(this.href);return false;
Enfin, ik ben nog een beetje de kat uit de boom aant kijken :)
Op het forum van Sporttracks zag ik dat je die files van de Etrex wel kon inbrengen, op het eerste zicht toch
Ik probeer de kosten laag te houden
Echter moet ik een nieuwe fietscomputer kopen ook want die heeft bijna geen functies,
Goedkope fietscomputer = 30eur ongeveer
Goedkopehartslagmeter is toxh ook een 30 a 40 eur
Zit ik al aan 60 - 70 eur.
Ik denk niet dat ik een goed toestel ga vinden aan die prijs tenzij volgens iets goeds is op het
occasie forum :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=116955" onclick="window.open(this.href);return false;
Enfin, ik ben nog een beetje de kat uit de boom aant kijken :)