Ik moet men achterrem dubbel zo ver trekken dan men voorrem om dezelfde remkracht te gebruiken. Wil dit zeggen dat ik mijn achterrem moet ontluchten zodat ik hem minder ver moet trekken of kan er ook een andere oorzaak zijn?
Update:
Remmen: Shimano BR-M4451
Remmen gelijkstellen = ontluchten?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Remmen gelijkstellen = ontluchten?
er kunnen verschillende oorzaken zijn: zijn de remblokjes,vooraan en achteraan,even ver versleten ? ...de remleiding naar achter is veel langer dan de voorrem leiding=kan nooit "exact" hetzelfde gevoel geven...of de achterrem ontluchten,of een beetje remolie toevoegen,in de remklauw achter...een beetje zoeken en proberen hé
Hoi Bedankt voor de reactie.capino wrote:er kunnen verschillende oorzaken zijn: zijn de remblokjes,vooraan en achteraan,even ver versleten ? ...de remleiding naar achter is veel langer dan de voorrem leiding=kan nooit "exact" hetzelfde gevoel geven...of de achterrem ontluchten,of een beetje remolie toevoegen,in de remklauw achter...een beetje zoeken en proberen hé
Ben niet vies van proberen
Update: kan ook niet direct vincden welk soort ontluchtingssetje ik nodig heb voor mijn type van remmen. (Shimano BR-M4451)
met dit setje Shimano TL-BT03 moet het lukken,maar zo een setje is wel vrij duur...een alternatief,voor 1/10de van de prijs=2 spuiten van bij de apotheek,en bijpassende ,doorzichtig plastiek darmpje,van bij de aquariumzaak...
capino wrote:met dit setje Shimano TL-BT03 moet het lukken,maar zo een setje is wel vrij duur...een alternatief,voor 1/10de van de prijs=2 spuiten van bij de apotheek,en bijpassende ,doorzichtig plastiek darmpje,van bij de aquariumzaak...
Een wit product gevonden. Zou geschikt zijn volgens de verkoper.
http://www.epicbleedsolutions.com/produ ... plete-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
bandamvandam
- Mountainbiker
Post by bandamvandam »
IK zit zo een beetje met hetzelfde probleem. Dus indien je het gevonden hebt , laat iets weten é