strava

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
RigolleM
Mountainbiker

Re: strava

Post by RigolleM »

uncle sam wrote:Jammer dat de meeste Strava users nog steeds wielertoeristen zijn. Het aantal offroad segmenten en activities is in verhouding met de baansegmenten zeer laag.
Je kan zelf segmenten toevoegen ;-)
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

Kristof Huyck wrote:
steviejanneke wrote:Waar kan je eigenlijk instellen dat hij automatisch pauze neemt als ik stil sta (bv bevoorrading)
Bij Strava dien je dit niet in te stellen; er wordt automatisch een onderscheid gemaakt tussen (moving) time en elapsed time. Wat je eventueel kan doen is op je GPS een auto-pauze instellen (bvb als je onder de 2 km/u zakt), maar dat hangt dus af van toestel tot toestel hoe dit moet. Er zijn zeker en vast al topics hierover te vinden op het forum. Maar zoals reeds gezegd: voor Strava is dit echt niet nodig.

het is een gsm ;)

en tijdens bevoorrading loop je altijd wel een beetje rond dus onder de 2km/h zou perfect zijn
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

RigolleM wrote:
uncle sam wrote:Jammer dat de meeste Strava users nog steeds wielertoeristen zijn. Het aantal offroad segmenten en activities is in verhouding met de baansegmenten zeer laag.
Het hangt sterk af van regio tot regio, maar zoals gezegd kan je ook perfect zelf segmenten toevoegen, dus...
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

steviejanneke wrote: het is een gsm ;)

en tijdens bevoorrading loop je altijd wel een beetje rond dus onder de 2km/h zou perfect zijn
Ik denk niet dat je dit met de Strava app kan instellen, met gps toestellen van Garmin kan dit wel. Helaas.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

steviejanneke wrote:
Kristof Huyck wrote:
steviejanneke wrote:Waar kan je eigenlijk instellen dat hij automatisch pauze neemt als ik stil sta (bv bevoorrading)
Bij Strava dien je dit niet in te stellen; er wordt automatisch een onderscheid gemaakt tussen (moving) time en elapsed time. Wat je eventueel kan doen is op je GPS een auto-pauze instellen (bvb als je onder de 2 km/u zakt), maar dat hangt dus af van toestel tot toestel hoe dit moet. Er zijn zeker en vast al topics hierover te vinden op het forum. Maar zoals reeds gezegd: voor Strava is dit echt niet nodig.

het is een gsm ;)

je zal manueel op pauze moeten zetten ...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

RigolleM wrote:
Ja weet ik wel, maar ik bedoelde eerder dat er in verhouding weinig "deelnemers" zijn op de offroad segmenten. Het is altijd leuker een KOM te rijden op +500 bikers, dan een KOM op een segment waar hoogstens 5 bikers al gelogged hebben :-)
Het fun gehalte aan Strava segments is net de populareit en onderlinge strijd aangaan voor de KOM :-)
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

uncle sam wrote:
RigolleM wrote:
Ja weet ik wel, maar ik bedoelde eerder dat er in verhouding weinig "deelnemers" zijn op de offroad segmenten. Het is altijd leuker een KOM te rijden op +500 bikers, dan een KOM op een segment waar hoogstens 5 bikers al gelogged hebben :-)
Het fun gehalte aan Strava segments is net de populareit en onderlinge strijd aangaan voor de KOM :-)
Ach ja... die baansegmenten zijn ook niet de correcte weergave van de realiteit... In groep een segment rijden of alleen met de wind op de neus maakt veel verschil, terwijl de offroad segmenten meestal man tegen man is ;-)
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

uncle sam wrote:
RigolleM wrote:
er zijn inderdaad minder rijders op de off road segementen, nu zijn er immers ook gewoon minder MTB'ers dan wielertoeristen in Vlaanderen (misschien maar best?) .
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

rombaft wrote:
uncle sam wrote:
er zijn inderdaad minder rijders op de off road segementen, nu zijn er immers ook gewoon minder MTB'ers dan wielertoeristen in Vlaanderen (misschien maar best?) .
moesten ze zoveel voor de mtb's doen dan voor de wielertoeristen dan smijten ze gewoon de banen er weer uit..... :lol:
die man mogen alles..... maar als je bandjes te breed worden.... dan kan blijkbaar soms niet zoveel....
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

_anonymus_ wrote:Routeplanner sinds gisteren beschikbaar voor Premium-users en binnenkort voor alle users!
Bah, lukt (mij) zelfs niet voor offroad routes te maken, spijtig :-)
Post Reply