Organisatie bedankt voor de mooie tocht en tot volgende keer.
Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon
Gisteren al gereageerd op toertochtforum, nogmaals: Vanmorgen op tijd uit het Hollandse gekomen. Prachtige tocht gereden, lekker door kunnen bollen en mooie singletracks en klimmetjes voorgeschoteld gekregen. Bevoorrading prima in orde. Ik heb alleen onderweg waarschijnlijk niet goed opgelet
want de teller stond op 80km. Niet erg want ik had het ver gehad.
Ook van de free bikers uit Linden alleen maar lof voor de organisatie. De meeste paden en weggetjes kennen we ondertussen al, met al die organisaties in Aarschot/Rillaar/Langdorp/Diest, maar de organisatoren hadden met de 65 km voor een perfecte best off gezorgd, met alle klassiekers zonder ze uit te melken. En dat het perfect gepijld en bevoorraad was, daar zijn wij het volmondig mee eens.
Mijn garmin had ook een goeie 600 hoogtemeters. Voor de persoon die er meer dan 1.200 had: wellicht positieve (stijgen) en negatieve (dalen) meters samen geteld...
Mijn garmin had ook een goeie 600 hoogtemeters. Voor de persoon die er meer dan 1.200 had: wellicht positieve (stijgen) en negatieve (dalen) meters samen geteld...
Wij waren met 2 en hadden voor de 65km gekozen,aan de aankomst hadden we er juist 70 op de teller (alletwee) dus ook wel ergens iets gemist dan!?? en 830hm !??
Voor de rest een mooie tocht en goede organisatie,was een leuke voormiddag!!!
Voor de rest een mooie tocht en goede organisatie,was een leuke voormiddag!!!
- SteveHillen
- Mountainbiker
Post by SteveHillen »
Wij zijn zaterdag afgekomen voor de 85km, helaas stond ik na 3km aan de kant met een lekke tubeless... Na veel miserie terug naar de auto gebold en daar een nieuwe band gestoken en terug vertrokken. We vonden het een supertocht, die 600hm zal allicht meer voor de 65km geweest zijn want wij hadden op 91km 1100hm.
Zeker tot volgend jaar!
Zeker tot volgend jaar!
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Daarom dat ik zo moe was!SteveHillen wrote:We vonden het een supertocht, die 600hm zal allicht meer voor de 65km geweest zijn want wij hadden op 91km 1100hm.
Ik heb ook de route van 85 km (had er ook bijna 90) gereden en ben na afloop bekaf toegekomen in de Bekaflaan! Ik heb er ook zeer lang over gedaan. Dit is voor mij één van de zwaarste tochten uit mijn jaarlijkse lijstje. Niet alleen door de grote afstand, maar ook door de vele off-road klimmetjes. De Bosberg werd wel goed benut. Tijdens andere tochten die daar passeren krijgen we er nooit zo veel paadjes! Bij mijn weten is het de eerste keer dat ik er zo op rijd. Gewoonlijk passeert men beneden de poort waarop "Bosberg" staat, nu ging het voor die poort linksaf naar boven. Ik heb na afloop mijn inwendige mens kunnen versterken in Aarschot-centrum. Op de Grote Markt stond namelijk de kermis! De man met het braadworstenkraam had alvast een goede klant! Om eendjes te vangen ben ik al wat oud!
Op de route van 85 km hebben jullie in een bos gereden (en ik gewandeld
Een marathonverslag van deze Forest Marathon kan je hier lezen. Het staat ook op m'n blog!

De Orleanstoren in Aarschot

Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * ???