Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Powerlink
Mountainbiker

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Post by Powerlink »

Gisteren al gereageerd op toertochtforum, nogmaals: Vanmorgen op tijd uit het Hollandse gekomen. Prachtige tocht gereden, lekker door kunnen bollen en mooie singletracks en klimmetjes voorgeschoteld gekregen. Bevoorrading prima in orde. Ik heb alleen onderweg waarschijnlijk niet goed opgelet #-o want de teller stond op 80km. Niet erg want ik had het ver gehad.
Organisatie bedankt voor de mooie tocht en tot volgende keer.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Top organisatie, top parcours! Volgend jaar kom ik zeker terug.
janbiker
Mountainbiker

Post by janbiker »

Ook van de free bikers uit Linden alleen maar lof voor de organisatie. De meeste paden en weggetjes kennen we ondertussen al, met al die organisaties in Aarschot/Rillaar/Langdorp/Diest, maar de organisatoren hadden met de 65 km voor een perfecte best off gezorgd, met alle klassiekers zonder ze uit te melken. En dat het perfect gepijld en bevoorraad was, daar zijn wij het volmondig mee eens.

Mijn garmin had ook een goeie 600 hoogtemeters. Voor de persoon die er meer dan 1.200 had: wellicht positieve (stijgen) en negatieve (dalen) meters samen geteld...
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

Wij waren met 2 en hadden voor de 65km gekozen,aan de aankomst hadden we er juist 70 op de teller (alletwee) dus ook wel ergens iets gemist dan!?? en 830hm !?? :-k
Voor de rest een mooie tocht en goede organisatie,was een leuke voormiddag!!!
SteveHillen
Mountainbiker

Post by SteveHillen »

Wij zijn zaterdag afgekomen voor de 85km, helaas stond ik na 3km aan de kant met een lekke tubeless... Na veel miserie terug naar de auto gebold en daar een nieuwe band gestoken en terug vertrokken. We vonden het een supertocht, die 600hm zal allicht meer voor de 65km geweest zijn want wij hadden op 91km 1100hm.

Zeker tot volgend jaar!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

SteveHillen wrote:We vonden het een supertocht, die 600hm zal allicht meer voor de 65km geweest zijn want wij hadden op 91km 1100hm.
Daarom dat ik zo moe was! :drunk:

Ik heb ook de route van 85 km (had er ook bijna 90) gereden en ben na afloop bekaf toegekomen in de Bekaflaan! Ik heb er ook zeer lang over gedaan. Dit is voor mij één van de zwaarste tochten uit mijn jaarlijkse lijstje. Niet alleen door de grote afstand, maar ook door de vele off-road klimmetjes. De Bosberg werd wel goed benut. Tijdens andere tochten die daar passeren krijgen we er nooit zo veel paadjes! Bij mijn weten is het de eerste keer dat ik er zo op rijd. Gewoonlijk passeert men beneden de poort waarop "Bosberg" staat, nu ging het voor die poort linksaf naar boven. Ik heb na afloop mijn inwendige mens kunnen versterken in Aarschot-centrum. Op de Grote Markt stond namelijk de kermis! De man met het braadworstenkraam had alvast een goede klant! Om eendjes te vangen ben ik al wat oud!

Op de route van 85 km hebben jullie in een bos gereden (en ik gewandeld :( ) op een heuvel aan de straten Wijnberg en Rommelaar in Rillaar. Halverwege zit daar een zeer steile afdaling in. Is dat de Konijntjesberg? Ik ben daar al zo vaak gepasseerd tijdens toertochten en ik had graag geweten hoe die plek heet. Ik heb speciaal het parcours verlaten om te zoeken naar een straatnaam of aanwijzing. Uiteindelijk passeerde de toer door de straat zelf. Ze heette daar Rommelaar!

Een marathonverslag van deze Forest Marathon kan je hier lezen. Het staat ook op m'n blog!

Image

De Orleanstoren in Aarschot

Image
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * ???
Post Reply