Erquelinnes 18/8 Memorial Marc Pasqual

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Roel J
Mountainbiker

Erquelinnes 18/8 Memorial Marc Pasqual

Post by Roel J »

Gisteren deze marathon gereden.

Goed aangegeven en ruime parking, alsmede vlotte inschrijvingen.

Onder "light drizzle" begonnen, met i/h begin veel asfalt.
Na 45 en 65 min (voor mij dan toch) kwamen er twee bevoorradingen kort opeen.
Nadien zou de volgende pas op km. 54 volgen, wat wat ver uiteen ligt. Honger gekregen....

Ondertussen was het beginnen gieten en veranderde paadjes in beekjes en werd het erg donker in de bossen. Sommige beklimmingen dienden bijna op handen en voeten gedaan. Door de vele regen en modder geen dwarse lijn gezien en aldus ergens verkeerd gereden, op vorig spoor terecht gekomen en dan aan een bekend punt uiteindelijk maar teruggedraaid; 7 km te veel gereden. :-(

Enfin, toch maar op gemakje uitgereden als waterkieken en toch nog genoten van de bosstukken met wat technischere stroken.

Warme douche deed deugd! Nog geen uitslagen en foto's te zien op de saait van de " vliegende bikers".

Hoop dat het volgende week mooier weer is in Bellefontaine!
Goohooni
Mountainbiker

Re: Erquelinnes 18/8 Memorial Marc Pasqual

Post by Goohooni »

hier ook gereden gisteren, vroeg gestart om 7h40 omdat ik de regen op buienradar had gezien en daar verbleef in een weekend huisje.

start was idd veel asfalt, na 25 min had ik nog 28km/h gem.

in het parcour zat een beetje van alles in, heb er wel van genoten. zeker het tweede deel was minder asfalt en meer bos had ik de indruk. enkele pittige afdalingen waarvan genoten. goed bepijld, goede bevoorrading, twas in orde :)

aangekomen na +- 3h25min denk ik.

ik zoek ook nog een uitslag. de laatste 3km volledig stilgevallen en denk daar enkele plaatsen door verloren te hebben in de chrono.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Re: Erquelinnes 18/8 Memorial Marc Pasqual

Post by s-biker gert »

http://www.bikers-volants.be/index.php?p=1_4_R-sultats

Zelf ook gereden, in begin idd veel baan maar werd nadien ruim gecompenseerd door de prachtige single tracks. Zelf 14e geëindigd op de 65
Post Reply