cube AMS 120 29er

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
pumake
Mountainbiker

cube AMS 120 29er

Post by pumake »

Hallo,
Is dit een "goede" beginners mtb voor iemand met een slechte rug (hernia) of heeft iemand voor deze prijs (1800euro) iets anders en beter in gedachten ?
http://www.asadventure.com/benl/cube-mt ... olour=4135" onclick="window.open(this.href);return false;
flupke73
Mountainbiker

Re: cube AMS 120 29er

Post by flupke73 »

Vork=basic
Om het gewicht te drukken een betere wielset ga je minder moeten stoempen (bergop)
Imho: koop 2deh een 26er fully, minder inspanning tijdens het klimmen
En beter uitgerust voor mnder geld

Kijk voor eindereekskoopjes bij diverse dealers
pumake
Mountainbiker

Post by pumake »

deze beter?
http://www.12gobiking.nl/mountainbikes/ ... ud_10_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
pumake
Mountainbiker

Post by pumake »

Wat zou de juiste prijs zijn voor deze bike? Ben echt een leek in het kopen 2dehands fietsen.
Deze bike staat mij wel zeer aan.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&t=118135" onclick="window.open(this.href);return false;
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Tis nie omdat iemand van het forum zegt da ge beter ne 26er fully koopt, dat ge da ook moet gaan doen. Ik zou niemand nog ne 26er aanraden. Keuze van de wielmaat is niet iets waar ge licht moet overgaan. Speur het forum hier maar eens af, probeer wat bij te leren en maak dan uw keuze...

Keuze tuss hardtail en fully zijn ook zo. Hier kan ik niks over zeggen want heb nog nooit met een fully gereden. Hardtail 29er is sowieso al comfortabeler dan een hardtail 26er. Voor de prijs van die cube ga je in hardtail versie wel een betere afmontage krijgen. Tis mogelijk dat je geen fully nodig hebt...

Bij de Cube is de vork idd basic, zware wielen, crankstel en remmen zijn ook niet wauw maar die onderdelen kan je na verloop van tijd vervangen als ze niet aan de verwachtingen voldoen(wat ze volges mij wel gaan doen). Zoals je zei tis ne beginnersbike en als beginnersbike kan die cube al wel tellen. Ge had mijne 1e mtb maar es moete zien :-)

ge moet als beginner niet gaan vergelijken met de bikes die hier opt forum passeren. Topbikes en pareltjes van vele euro's maar de meeste van die mannen hebben al wel een paar jaar mtb achter de rug. Zou spijtig zijn dat je nen hoop geld in uw bike steekt om dan na een tijdje te beseffen dat het niks voor u is.
pumake
Mountainbiker

Post by pumake »

Heb gisteren met een trek superfly gereden 29'er en daar zat is wel zeer goed op voelde zeer goed aan.
Of deze mss http://www.asadventure.com/benl/cube-mt ... olour=2374" onclick="window.open(this.href);return false;.
Weegt toch al 1.8 kg minder dan de cube ams 120 29er.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

pumake wrote:Heb gisteren met een trek superfly gereden 29'er en daar zat is wel zeer goed op voelde zeer goed aan.
Of deze mss http://www.asadventure.com/benl/cube-mt ... olour=2374" onclick="window.open(this.href);return false;.
Weegt toch al 1.8 kg minder dan de cube ams 120 29er.

Zeer deftige afmontage voor die prijs! Wel enkel nog in 21" en daarom zo goed geprijsd.... Maat van de bike is het belangrijkste, koop geen mountainbike omdat em goe geprijsd staat als je niet zeker bent van de maat.
pumake
Mountainbiker

Post by pumake »

Ben 1m90 met een binnenbeenlengte van 95 cm.
Enige nadeel vind ik bij bovenstaande cube reaction pro 29 dat de voorvork met geen poplock is.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Ik rij meestal met vaste vork maar ik durf er af en toe mijne fox (ook zonder poplock) ook wel es infoempen... Ik lock mijn vork nooit. Als ge em fastoenlijk afsteld hebde dieje poplock nie nodig en je kan de vork nog altijd op de vork zelf locken, ook terwijl je rijd is da nie veel moeite.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

idd, voorvork locken is voor op den asfalt en voor pro's
ivm wielmaat: mijn opmerking over 26": als ge 1,95 bent: 29er
als beginner, voor een leuk budget zou'k toch nog altijd een fully26er kopen, mits <1m75
Post Reply