Zo 18/08/2013 Stavelot :: 5de VTT des Blanc Moussis

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker

Re: Zo 18/08/2013 Stavelot :: 5de VTT des Blanc Moussis

Post by lowie »

Ik heb daarstraks een kort gesprek met de organisator gehad.

De lange afstand gaat richting Stoumont en Grand Halleux. Het gaat om lussen die telkens terug in de buurt van Stavelot komen en de valleien van de Roannay, Amblève en Salm aandoen.
Een afwisseling van bredere paden en singletracks, geen zware technische stroken.
1250 hms op de 60 km.

Meestal krijg ik vantevoren de gps-tracks van een TT waardoor ik kan inschatten wat ons te wachten staat.
Die is hier niet beschikbaar.
De richting die ze uitgaan is wel de regio met grote hoogteverschillen tussen de valleien en de hoogtes. Ik verwacht dus wel wat stevig klimwerk en deftige afdalingen. En uiteraard in één van de mooiste regio's van de Ardennen voor wie daar oog voor heeft.

De organisator zou morgen mijn email beantwoorden die ik hem donderdagavond gestuurd heb.
Misschien vind ik daar nog wat extra info.
bullej
Mountainbiker

Post by bullej »

lowie wrote:
bullej wrote:Weet iemand of je voor de 60 km ook vrij kan vertrekken of wordt deze enkel als chrono met groepsstart gereden?

Ben ook benieuwd naar!!!!!
:-k
Kan toch niet zo moeilijk zijn om 1 berichtje hoger te kijken ?
Dank voor je reactie Lowie, maar ik vroeg niet om de kosten. Maar ik wil graag de starttijd weten om de chrono te rijden.
Ik moet ongeveer twee uur rijden dan is het wel handig dat je weet hoe laat de chrono start en of het vrij starten is.
Heb ook de organisatie gemaild maar krijg tot nu toe niets terug!
Kosten en route maakt me niet uit, Ardennen is bij altijd goed als het droog is.

Grts
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

vej
Mountainbiker

Post by vej »

juist de 34.5 km (905 Hoogtemeters) gereden, en ne dikke chapeau voor deze tocht!!!
maar dit had ook wel te maken met het goede weer... (enkele druppelkes gehad), tocht was perfect bepijld alleen de bevoorrading was wel zeer mager, appelsienen en water met grenadine en da was het.... maar ja de fun factor lag voor mij hoog en is het belangrijkste.

aanrader als het goei weer is (maar dat is al bekent voor ritten in de ardennen)
=D>
bob_sc
Mountainbiker

Post by bob_sc »

Ge vergeet de peperkoek bij de bevoorrading.
(fruit + koek + drinken zoveel je wil, voor mij is dat meer dan voldoende)

inderdaad knappe toer en perfect fietsweer gehad. (45km gedaan)
Michiel76
Mountainbiker

Post by Michiel76 »

Vandaag heb ik met 2 vrienden de tt van Stavelot gereden. Voorgaande jaren was dit een goeie, dit jaar zou er een nieuwe organisatie+startplek zijn. Bij de start was al aangegeven dat de 60km 1900hm+ zou hebben, en wat een verademing als het dat dan ook is, zoveel organisatie's die maar wat roepen.
De bepijling was goed, felgele pijlen, ruim op tijd in combinatie met kalk. Beter kan eigenlijk niet. De route was in mijn ogen prima, er zat geen vlak stukje in. Alleen maar op en af. Er zat vanalles in, wortelpaden, oude tractorpaden, nieuwe tractorpaden, een ieniemieniekleinstukje gewone weg op de 60, bospaden, krappe technische afdaling, leuke lange klimmen, klimmen met stenen, klimmen met wortels. Ik herkende zelfs stukken uit Lowie's solosride-tracks. Verder waren er maar weinig mensen, heerlijk is dat, destemeer eten voor ons... niet dus. Er zat maar 1 nadeel aan deze verder voortreffelijke toertocht en dat was de bevoorrading, die was karig met ranja, sinaasappel en peperkoek. Op zich is dat nog wel genoeg maar het liep allemaal niet over, gelukkig hadden we zelf genoeg maar een gemiddelde Gillepe Hautes-Fagnes of Stany Smol-rijder was wat dit betreft toch van een koude kermis thuis gekomen ;)
Volgend jaar zeker weer en dan maar hopen dat het er nog steeds zo rustig is.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Wat jammer dat ik er niet bij was.
Ik heb het parcours eens overlopen (merci Michiel !!) en dat was dus dik in orde.

Toen ik de organisator vorige week belde en hij me grofweg vertelde waar de TT naartoe ging en slechts 1250 hms aankondigde, moest ik even de wenkbrauwen fronsen. Ik dacht : ofwel zijn ze van slechte wil en blijven ze zoveel mogelijk op de hoogten, ofwel klopt hier iets niet.
Voor de deelnemers was het gelukkig dat laatste, want zij kregen een echt Ardennen-parcours voorgeschoteld met alles erop en eraan. Mooie paden, stevige klimmen, lange afdalingen en dat alles in de mooiste regio van de Ardennen.

Noteer deze alvast voor volgend jaar.
Post Reply