Do 15/08/2013 Haasrode :: 15de Natuurvrienden tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Re: Do 15/08/2013 Haasrode :: 15de Natuurvrienden tocht

Post by Fritsie »

Een mooie tocht met zeer veel off-road. Naast krieren en kiezeldreven zaten er echt prachtige tracks tussen die zorgden voor de "kers op de taart". Lange tijd keek ik uit naar een leuk stukje (ik herinner me een afdaling met heel wat kombochten) in Précot dat ik reed in een vroegere tocht van een andere organisatie. Spijtig genoeg zat dit stukje er niet in. Toch genoten van heel wat andere mooie stukjes. Bedankt en tot een volgende. =D> =D> =D>
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

capino wrote:Deze voormiddag hier ook gestart...en het beloofde een mooi ritje te worden ! Jammer genoeg,na +/-6km,was het gedaan met de pret :evil: Tijdens een afdaling,ergens in het bos,overkop gegaan.Resultaat: 1 gebroken rib en sleutelbeen gebroken :evil: Dankzij de hulp v/d organisatie,en vooral van Jempi-een vrien,waarmee ik vaak samenfiets- toch nog thuis geraakt.Waarvoor mijn dank ! Toen ik,na de valpartij,voetje voor voetje,terug ging tot op de kruising,met een brede dreef,gewoon omvergereden door een mtb'er ! Opzij,opziji,schreeuwde hij,en duwde mij gewoon in de berm !Gelukkig,zijn er ook verschillende mtb'ers even gestopt,om te vragen,of alles ok was !
In een afdaling hebben ze mij laten vallen.. 3 man die het leuk vonden om zelfs tegen mijn achterband aan te rijden om dan uit mijn wiel te springen en de enige berijdbare strook voor mij af te pitsen.. Resultaat: alles toe en op de stenen onderuit. Gelukkig met enkel schaafwonden.
Volgende keer, als ik zie dat er nog een koekoek zo in mijn wiel hangt, smijt ik alles toe en kan em zijne velo opeten.
De tocht zelf vond ik zeer goed aangeduid, enkel iets te saai. Teveel te lange en brede stukken maar al bij al konden die korte leuke stukjes toch een positieve indruk achter laten.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Hier gisteren ook gestart voor de grote afstand en ervan genoten.

Voor mij maar een minpuntje: ik had gedacht dat het eerder besproken stukje in Pécrot naast de spoorweg er bij zou zijn, en dit heb ik niet mogen ervaren. Voor de rest heb ik me geamuseerd op de pittige parcours :bounce:

Voor de rest alles in orde, geen opmerkingen. Onderweg DDT-stas tegengekomen en praatje gemaakt. Uitgekomen op net geen 70 km, en op tijd voor bloemen te gaan halen voor t vrouwke.

Ah ja nog dank aan de man die me tegenhield in de zandbak op t einde. Hij reed voor me, kantelde, ik wou hem passeren en kantelde ook en dreigde op hem te vallen omdat ik niet uitgeklikt geraakte. Gelukkig kon hij me nog tegenhouden of t kon pijnlijk worden voor beiden.
capino
Mountainbiker

Post by capino »

kazzz wrote:
capino wrote:Deze voormiddag hier ook gestart...en het beloofde een mooi ritje te worden ! Jammer genoeg,na +/-6km,was het gedaan met de pret :evil: Tijdens een afdaling,ergens in het bos,overkop gegaan.Resultaat: 1 gebroken rib en sleutelbeen gebroken :evil: Dankzij de hulp v/d organisatie,en vooral van Jempi-een vrien,waarmee ik vaak samenfiets- toch nog thuis geraakt.Waarvoor mijn dank ! Toen ik,na de valpartij,voetje voor voetje,terug ging tot op de kruising,met een brede dreef,gewoon omvergereden door een mtb'er ! Opzij,opziji,schreeuwde hij,en duwde mij gewoon in de berm !Gelukkig,zijn er ook verschillende mtb'ers even gestopt,om te vragen,of alles ok was !
In een afdaling hebben ze mij laten vallen.. 3 man die het leuk vonden om zelfs tegen mijn achterband aan te rijden om dan uit mijn wiel te springen en de enige berijdbare strook voor mij af te pitsen.. Resultaat: alles toe en op de stenen onderuit. Gelukkig met enkel schaafwonden.
Volgende keer, als ik zie dat er nog een koekoek zo in mijn wiel hangt, smijt ik alles toe en kan em zijne velo opeten.
De tocht zelf vond ik zeer goed aangeduid, enkel iets te saai. Teveel te lange en brede stukken maar al bij al konden die korte leuke stukjes toch een positieve indruk achter laten.
Het is onwaarschijnlijk,hoe sommige mtb'ers,andere deelnemers aan een RECREATIEVE RIT,zomaar in de kant rijden :evil: Alsof ze voor 'de 1ste prijs' rijden ...
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

Na een feestje de dag ervoor en bijna niet gefietst in de congé wijselijk besloten om toch maar de 42 te doen!. Toen we bijna op het einde het bos uitkwamen en op de drukke baan links moesten, daar de pijltjes verloren en maar via de baan naar haasrode teruggekeerd. Verder genoten van deze mooie tocht!
wimvg
Mountainbiker

Post by wimvg »

idd ik begrijp niet goed hoe bepaalde mensen er een race willen van maken [-( iedereen komt daar voor het zelfde doel genieten van de omgeving etc, maar nee bepaalde personen razen u voorbij gelijk halve zotten, en als je niet op tijd aan de kant gaat, dan duwen ze u wel aan de kant, sorry maar als je er een wedstrijd wilt van maken schaf u vergunning aan dan kun je zoveel racen als je wil, maar toon beetje respect voor u medemens die wilt genieten van zen tourtocht!!!!

mvg
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Inderdaad.. ik moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat er ook mannen waren die zeiden: ma jongens, blijf maar fietsen.. Voor ons moet ge niet stoppen!
Maar als ze u al eens laten vallen hebben, dan zijde dubbel voorzichtig als ge ze achter u hoort komen.

't Zal zoals met de wielerterroristen zijn zeker, ook een paar die de boel verzieken voor de rest?
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Heb nog geen problemen gekend maar in ieder geval in een afdaling ga ik nooit van men lijn,steek zelfs men ellebogen wat naar buiten dat ze niet door kunnen.

Ook moeten ze er eens een gewoonte van maken om links voorbij te steken ,kan er niet tegen dat er zo plots ene mij langs rechts voorbij steekt zonder verwittiging.

Dus allen vanaf nu verkeersreglement toepassen ook op de fiets.

Voor mij was het een mooi tochtje in men achtertuin enkel die veldwegen in Waals Brabant daar hou ik niet van.Maar om de mooie stukjes van Waals Brabant op te zoeken moeten we er wel door.

Organisatie was voor mij dik in orde en aan de bevoorrading met Jan Vermaelen nog wat herinneringen ophalen toen hij bij de onafhankelijken reed en daar een overwiining heeft gemist in de Ronde van Belgie,is wel al meer dan 45 jaar,waar is de tijd.
capino
Mountainbiker

Post by capino »

sorry maar als je er een wedstrijd wilt van maken schaf u vergunning aan dan kun je zoveel racen als je wil...dat gaan ze niet doen hoor,want dan gaan ze zichzelf,hopeloos belachelijk maken ,want met 'de grote jongens meedoen',is toch nog wat anders dan een recreatieve rit rijden 8)
jempi
Mountainbiker

Post by jempi »

welke MTB Bloso route kan je daar volgen ?
Post Reply