wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Jannemanneke
Mountainbiker

Re: wie rijd er moto?

Post by Jannemanneke »

stijn10765 wrote:Neen, ergens anders in het Antwerpse ergens ... :-$
Je moet er niet geheim over doen. Iedereen weet (de flikken zeker) dat het 'hét ronde punt' van Antwerpen is, dat van Verrebroek aan de katoennatie.

Mijn mening over dat zogezegd racen in de haven. Er vallen meer doden onder de motards op de gewone wegen tijdens gewone verplaatsingen dan dat er daar doden vallen. Op een zondag is dat daar megarustig en kan je eigenlijk ongestoord je gang gaan zonder anderen dan jezelf in gevaar te brengen. Ik ben geen racer (heb er ook de moto niet onmiddellijk voor) maar ik kan me er wel 'amuseren'. Iets wat je op de openbare weg hier in de regio nergens meer kunt met de moto, dan daar in de haven. En een circuit is inderdaad de juiste plaats. Maar... het is een kostelijk iets, niet iedereen heeft een circuit in z'n achtertuin, en als je al iets vastlegt dan moet je nog hopen op goed, droog weer want anders is er ook geen bal aan. Nee, laat die motards in de haven gewoon hun ding doen. Geen enkele niet-motard heeft er ooit het leven gelaten door die zogezegde racers. Bij mijn weten zijn er zelfs nooit doden gevallen onder de motards zelf bij dat 'speeltuin racen'. Enkel de mensen van Verrebroek klagen ooit dat als ze in hun tuin zitten op een zonnige zondag ze wat jankende hoogtoerige vier-in-lijns met open pijpen horen. Maar hé, hoeveel zonnige zondagen hebben we hier op een jaar? Leven en laten leven zeg ik dan, ook al is 't volgens 't boekske niet meteen correct te noemen. :-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Jannemanneke wrote: Er vallen meer doden onder de motards op de gewone wegen tijdens gewone verplaatsingen dan dat er daar doden vallen.

Lijkt mij logisch, procentueel gezien rijden er meer motards gewone verplaatsingen....

Bij mijn weten zijn er zelfs nooit doden gevallen onder de motards zelf bij dat 'speeltuin racen'.

Of het die speeltuin is of niet, daar ben ik nu niet zeker van, maar is er een tijd geleden niet een testrijder van een motormagazine verongelukt?

Leven en laten leven zeg ik dan, ook al is 't volgens 't boekske niet meteen correct te noemen. :-)

Leven en laten leven, daar kan ik me in vinden, maar het moet nu ook weer niet gepromoot worden he.

En droog weer om maximaal te genieten op een circuit? Je kan het ook anders bekijken.
Een circuitdag bij slecht weer kan ook veel bijbrengen, rijvaardigheden die je op de openbare weg ook ten goede zullen komen.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

kawa wrote:
Lijkt mij logisch, procentueel gezien rijden er meer motards gewone verplaatsingen....
Lijkt mij niet logisch. Het ging toch immers over racen en niet over gewone verplaatsingen. Nu, ik wil gewoon aantonen dat eigenlijk niemand daar last van heeft of er gevaar aan ondervindt, buiten de speler zelf...

kawa wrote:Of het die speeltuin is of niet, daar ben ik nu niet zeker van, maar is er een tijd geleden niet een testrijder van een motormagazine verongelukt?
Geen idee van, kan zijn. Op een andere plaats zou 'ie dan waarschijnlijk ook verongelukt zijn hé.

kawa wrote:Leven en laten leven, daar kan ik me in vinden, maar het moet nu ook weer niet gepromoot worden he.
Doe ik toch niet? Ik vind gewoon dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij daar gaat spelen. En nog eens, zolang je geen derden in gevaar brengt zie ik niet onmiddellijk een probleem.

kawa wrote:En droog weer om maximaal te genieten op een circuit? Je kan het ook anders bekijken.
Een circuitdag bij slecht weer kan ook veel bijbrengen, rijvaardigheden die je op de openbare weg ook ten goede zullen komen.
Ja, dan bekijk jij het maar anders hé. Ik vind er geen bal aan om bij nat weer te rijden. En als ik een circuitdag reserveer en het is weeral eens van dat klote Belgische weer dan vind ik dat weggesmeten geld. Nog eens, de wegen in de haven liggen er 's zondags nagenoeg verlaten bij, die acht zondagen per jaar dat er eens wat moto's rijden, ik zie er niet onmiddellijk een probleem in. Dat iedereen zaagt op vanalles en nog wat dezer dagen heeft meer met de verzuurde maatschappij te maken dan met werkelijke problemen... da's mijn mening hé. :-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Jannemanneke wrote:
kawa wrote: Lijkt mij logisch, procentueel gezien rijden er meer motards gewone verplaatsingen....
Lijkt mij niet logisch. Het ging toch immers over racen en niet over gewone verplaatsingen.

Gij zijt anders wel zelf afgekomen met de vergelijking ivm gewone verplaatsingen he. :-k :wink:

Jannemanneke wrote:... da's mijn mening hé. :-)
En die kan dan wel eens verschillen met een ander he.. niks mis mee.
Van mij mag iedere racer daar rondjes gaan rijden, ik voel er niets van als ze tegen de dek gaan... (o)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Back ontopic dan maar?

Racers zijn toch passé... :lol:

Image
H-D
Mountainbiker

Post by H-D »

Image
Maar waar zijn de " handjes " bij Mtb ers ??? weinig of nooit nen "gegroet" als ik iemand passeer hoor :-k
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Daarjuist nog eens goed natgeregend geweest.
We hebben 2 dagen zomer en lap, terug herfstweer in de lente....
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

mooie harley,en precies nog wat leuks op de achtergrond? :-D
the_smoker
Mountainbiker

Post by the_smoker »

IK zie dat er hier nog mensen graag aan de speeltuin van Antwerpen zitten? :-D
Zal mijn Gixxer 1000 K9 er ook maar is opzetten dan. Je kent de plek vast wel :-D :-D :-D
Image
Image
In Loving Memory :(
Last edited by the_smoker on Sat 17 Aug 2013 20:30, edited 1 time in total.
franskem
Mountainbiker

Post by franskem »

Sinds een aantal maanden in mijn bezit

Image
Post Reply