Je moet er niet geheim over doen. Iedereen weet (de flikken zeker) dat het 'hét ronde punt' van Antwerpen is, dat van Verrebroek aan de katoennatie.stijn10765 wrote:Neen, ergens anders in het Antwerpse ergens ...
Mijn mening over dat zogezegd racen in de haven. Er vallen meer doden onder de motards op de gewone wegen tijdens gewone verplaatsingen dan dat er daar doden vallen. Op een zondag is dat daar megarustig en kan je eigenlijk ongestoord je gang gaan zonder anderen dan jezelf in gevaar te brengen. Ik ben geen racer (heb er ook de moto niet onmiddellijk voor) maar ik kan me er wel 'amuseren'. Iets wat je op de openbare weg hier in de regio nergens meer kunt met de moto, dan daar in de haven. En een circuit is inderdaad de juiste plaats. Maar... het is een kostelijk iets, niet iedereen heeft een circuit in z'n achtertuin, en als je al iets vastlegt dan moet je nog hopen op goed, droog weer want anders is er ook geen bal aan. Nee, laat die motards in de haven gewoon hun ding doen. Geen enkele niet-motard heeft er ooit het leven gelaten door die zogezegde racers. Bij mijn weten zijn er zelfs nooit doden gevallen onder de motards zelf bij dat 'speeltuin racen'. Enkel de mensen van Verrebroek klagen ooit dat als ze in hun tuin zitten op een zonnige zondag ze wat jankende hoogtoerige vier-in-lijns met open pijpen horen. Maar hé, hoeveel zonnige zondagen hebben we hier op een jaar? Leven en laten leven zeg ik dan, ook al is 't volgens 't boekske niet meteen correct te noemen.