Heeft er iemand ervaring met de toertocht van 45 km? Gaat deze steeds over hetzelfde parcours als de marathon? Veel andere stukken dan de lokale vaste routes?
De après-bike zal hier ook wel de moeite zijn vermoed ik. choufke in (laat ons hopen) het zonneke...
11/08/2013 Achouffe
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Re: 11/08/2013 Achouffe
Ga het weerbericht afwachten en als ze goei weer geven schrijf ik me op voorhand in.
Twijfel alleen nog wa tussen de 60 en 90km.
Wie Lierneux of Surister gereden hebben, valt da wa te vergelijken of is de 90km van Achouffe merkbaar zwaarder?
Twijfel alleen nog wa tussen de 60 en 90km.
Wie Lierneux of Surister gereden hebben, valt da wa te vergelijken of is de 90km van Achouffe merkbaar zwaarder?
even mijn indruk geven over deze tt.
heel goed georganiseerd, goed bewegwijzerd, seingevers, parking, allemaal top in men ogen.
heel mooi parcour ook, zaten enkele zeer mooie stukjes in!
en de spaghetti smaakte!
spijtig dat mijn ketting tussen men kader kwam, iemand heeft me nog geholpen en ik heb een tijdje kunnen verder rijden, maar twee schakeltjes waren verwrongen en uiteindelijk ging bleef ze vast slagen.
enige minpunt: 20 euro inschrijving is tamelijk duur voor de marathon.
Maar als het weer terug zo goed is als dit jaar, sta ik daar volgend jaar opnieuw!
heel goed georganiseerd, goed bewegwijzerd, seingevers, parking, allemaal top in men ogen.
heel mooi parcour ook, zaten enkele zeer mooie stukjes in!
en de spaghetti smaakte!
spijtig dat mijn ketting tussen men kader kwam, iemand heeft me nog geholpen en ik heb een tijdje kunnen verder rijden, maar twee schakeltjes waren verwrongen en uiteindelijk ging bleef ze vast slagen.
enige minpunt: 20 euro inschrijving is tamelijk duur voor de marathon.
Maar als het weer terug zo goed is als dit jaar, sta ik daar volgend jaar opnieuw!
- G-m@n.
- Mountainbiker
het was weer geslaagd!
en de prijs.... die wist je op voorhand
- G-m@n.
- Mountainbiker
Goohooni wrote:jep, maar toen wist ik nog niet wat ik er voor ging krijgen :)G-m@n. wrote:het was weer geslaagd!
- aj kwak
- Mountainbiker
Is het prijs/kwaliteit inorde voor wat je betaald tov andere marathon?G-m@n. wrote:Goohooni wrote:jep, maar toen wist ik nog niet wat ik er voor ging krijgen :)G-m@n. wrote:het was weer geslaagd!
(nog nooit kunnen deelnemen)
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Post by Stevestrong »
Ik vond het een mooie tocht met veel variatie. Wij hebben ons goed geamuseerd. Alleen hadden we gehoopt meer "nieuwe" stukken te ontdekken. Wij gaan vaak naar Houffalize en kennen de vaste routes dus allemaal heel goed en eigenlijk was het daar een soort compilatie van (soms in tegenovergestelde richting) met hier en daar wat toevoegingen. Het blijft natuurlijk een fantastische streek om te mtb'n.
Wij zijn pas om 11u30 begonnen aan de 45km. Toen we na de start het bos indoken richting riviertje kwamen hebben we een vrouw zien afvoeren per jeep en helikopter. Dat zag er niet zo goed uit. Iemand iets opgevangen over haar toestand? Na dat gezien te hebben, heb ik de eerste afdaling toch ook maar met een klein hartje genomen...
Onderweg toch nog wat deelnemers gepasseerd. Toen we aan de bevoorrading kwamen aan het hotel van Fosse D'outh was men al aan het opruimen. Hebben nog net onze drinkfles kunnen bijvullen. Toen wij terug wilden vertrekken namen de mensen van de organisatie voor onze neus het bord met aanduiding van de afstanden bij de splitsing weg. Toen ik zei dat er nog mensen onderweg waren wilden ze me eerst niet geloven. Op de website staat verschillende keren vermeld dat je zelfs tot 12u kon starten, mr daar wisten ze niks van. Als je tot 12u mag vertrekken dan mag je toch verwachten dat om 12u30 20 km verder op het parcours de pijlen er nog staan... Uiteindelijk zijn ze dan beginnen bellen.
De volgende bevoorradingen waren er overigens nog wel en waren dik in orde. Daar heeft men wel iets goedgemaakt!
Wij zijn pas om 11u30 begonnen aan de 45km. Toen we na de start het bos indoken richting riviertje kwamen hebben we een vrouw zien afvoeren per jeep en helikopter. Dat zag er niet zo goed uit. Iemand iets opgevangen over haar toestand? Na dat gezien te hebben, heb ik de eerste afdaling toch ook maar met een klein hartje genomen...
Onderweg toch nog wat deelnemers gepasseerd. Toen we aan de bevoorrading kwamen aan het hotel van Fosse D'outh was men al aan het opruimen. Hebben nog net onze drinkfles kunnen bijvullen. Toen wij terug wilden vertrekken namen de mensen van de organisatie voor onze neus het bord met aanduiding van de afstanden bij de splitsing weg. Toen ik zei dat er nog mensen onderweg waren wilden ze me eerst niet geloven. Op de website staat verschillende keren vermeld dat je zelfs tot 12u kon starten, mr daar wisten ze niks van. Als je tot 12u mag vertrekken dan mag je toch verwachten dat om 12u30 20 km verder op het parcours de pijlen er nog staan... Uiteindelijk zijn ze dan beginnen bellen.
De volgende bevoorradingen waren er overigens nog wel en waren dik in orde. Daar heeft men wel iets goedgemaakt!
een prikje is het niet (die 20 euro). bv nu zondag is het chrono met groepsstart in stavelot voor 6 euro. dat is een prikje. nu op chouffe was de seingeving etc wel in orde dus opzich vond ik het kwalitatief allemaal wel goed zitten. De HOT marathon in april, waar je ook één dag kan meedoen, is pas duur (35 euro). en daar krijg je zelfs geen spaghetti na aankomst.
deze vind ik nog net betaalbaar voor wat je krijgt (hoewel ik een gratis chouffe had verwacht :p ). ik weet ook niet welke kosten zulke organisatie heeft en welke winstmarge. de organiserende club moet er natuurlijk iets aan overhouden.
deze vind ik nog net betaalbaar voor wat je krijgt (hoewel ik een gratis chouffe had verwacht :p ). ik weet ook niet welke kosten zulke organisatie heeft en welke winstmarge. de organiserende club moet er natuurlijk iets aan overhouden.
- skin
- Mountainbiker
- Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel
duur als je drie dagen meerijdt betaal je 60euro welke is goedkoper danGoohooni wrote:een prikje is het niet (die 20 euro). bv nu zondag is het chrono met groepsstart in stavelot voor 6 euro. dat is een prikje. nu op chouffe was de seingeving etc wel in orde dus opzich vond ik het kwalitatief allemaal wel goed zitten. De HOT marathon in april, waar je ook één dag kan meedoen, is pas duur (35 euro). en daar krijg je zelfs geen spaghetti na aankomst.