Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
_anonymus_
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by _anonymus_ »

't Is nochtans simpel: kan of wil je niet meer fietsen, ga te voet maar zorg voor vrije doorgang voor wie het wel kan.
Da's jammer genoeg een regel die er velen niet snappen, zoals ik eerder al zei is dat in Frankrijk soms echt een probleem.

Ik rij ook liever ergens tegen 3 km/h naar boven dan ik er te voet moet op klauteren. Van stappen krijg ik krampen, van fietsen niet.
Soms gaat het mis of lukt het niet, maar daar moet je dan mee kunnen lachen.
Toch al vaak mee gemaakt dat mensen mij aanmoedigen als ik toch een onmogelijke klim probeer te fietsen, en zelfs al applaus gekregen als ik dan effectief tot boven kan rijden. Als ik zelf te voet sta op een helling of technische strook en iemand kan ze wel rijden, zal ik die ook een compliment geven.
Op de BeMC werd ik aangemoedigd op een zeer steile klim, net op het moment dat ze dat beginnen doen schiet mijn ketting door en val ik. Op zo'n moment vind ik dat grappig, ga ik aan de kant en klauter te voet verder naar boven. Nog een leuke babbel gehad met degenen die me aanmoedigden ook, aangezien we toch te voet stonden.

Als je erin gelooft dat het kan, raak je vaak verder dan je vooraf dacht, heb ik al veel gemerkt.

Aan de andere kant, als het een modderige helling is waar je wiel drie keer rond draait om één keer vooruit te gaan, ga ik ook te voet, omdat dat simpelweg effectiever is dan. Elk rijdt op zijn manier, hou gewoon rekening met elkaar.
D'Haese
Mountainbiker

Post by D'Haese »

_anonymus_ wrote:'t Is nochtans simpel: kan of wil je niet meer fietsen, ga te voet maar zorg voor vrije doorgang voor wie het wel kan.
Da's jammer genoeg een regel die er velen niet snappen, zoals ik eerder al zei is dat in Frankrijk soms echt een probleem.

Ik rij ook liever ergens tegen 3 km/h naar boven dan ik er te voet moet op klauteren. Van stappen krijg ik krampen, van fietsen niet.
Soms gaat het mis of lukt het niet, maar daar moet je dan mee kunnen lachen.
Toch al vaak mee gemaakt dat mensen mij aanmoedigen als ik toch een onmogelijke klim probeer te fietsen, en zelfs al applaus gekregen als ik dan effectief tot boven kan rijden. Als ik zelf te voet sta op een helling of technische strook en iemand kan ze wel rijden, zal ik die ook een compliment geven.
Op de BeMC werd ik aangemoedigd op een zeer steile klim, net op het moment dat ze dat beginnen doen schiet mijn ketting door en val ik. Op zo'n moment vind ik dat grappig, ga ik aan de kant en klauter te voet verder naar boven. Nog een leuke babbel gehad met degenen die me aanmoedigden ook, aangezien we toch te voet stonden.

Als je erin gelooft dat het kan, raak je vaak verder dan je vooraf dacht, heb ik al veel gemerkt.
Aan de andere kant, als het een modderige helling is waar je wiel drie keer rond draait om één keer vooruit te gaan, ga ik ook te voet, omdat dat simpelweg effectiever is dan. Elk rijdt op zijn manier, hou gewoon rekening met elkaar.
Amen!
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Chainsuck op de kleine plateau is ook altijd een goeie reden om af te stappen, als je dan doorgaat kan je de rest van de rit trottinetten :wink:
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

Mijn vrouw en zoontje van 10 j. rijden ook en ik heb er hen van attent gemaakt dat er ook
van die rappe bikers tussen rijden daarom kijken ze eerst voor ze een singletrack in rijden
of er geen kort bij zijn, zo ja laten ze die eerst door , wat hellingen en afdalingen betrefd ,
proberen ze het in de maat van het mogelijke en maken plaats INDIEN MOGELIJK zonder
zichzelf in gevaar te brengen,aan de ander kant is het ook jammer dat sommigen gewoonweg
geen rekening houden met de tragere bikers onder ons en ze die roekeloos hinderen met
de gevolgen vandien .ik wil gewoon zeggen behandel je mede bikers zo als je zelf wil
behandeld worden.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Het valt mij gewoon op dat de meeste zelfs niet de moeite nemen om efkes: "pas op", of "hup" of "blehbleh" roepen als ze willen passeren.
Zondag heb ik dit altijd gedaan en je ziet aan de reactie van de mensen direct dat ze dit apprecieren. Zelf ook een aantal keren door de 29" voorbij geknald geweest :) en dan is het soms wel verschieten en wringen ze zich in een allerkleinste gaatje.. terwijl als ze effe zouden laten horen dat ze passeren, ik ook iets meer ruimte zal/kan maken.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Oud spreekwoord: "met de hoed in de hand...enz."
Jammer dat die paar rotte appels het verklooien en de reputatie van mtb tot mee van de slechtste onder de sporten hebben verlaagd.
Talloze voorbeeldjes:
- mtb'er begint wandelaar uit te schelden omdat die zijn hondje los laat lopen: die man is toevallig de eigenaar van dat privéstuk waar de tt over mag...Uit principe gaat de man nu een poort plaatsen, en kunnen we allemaal fluiten naar een mooi stukje bos in onze gemeente.
- Op de Trans Schwarzwald smeekten de organisator én de mtb-minded burgemeester van een stadje om geen afval in de bossen achter te laten omdat ze steeds meer problemen krijgen met toelatingen, ondanks het feit dat dit een wedstrijd is kunnen ze de ganse trail niet opkuisen...Net meer afval zien liggen in de volgende etappes, ik kan niet begrijpen dat een lege wikkel of geltubeke in een achterzak proppen zo moeilijk is.
- Een van de vorige tt'n even achter wat paardenkoetsen of wandelaars moeten hangen...sommige bikers begonnen zowat over te koken. Mijn opmerking dat die mensen ook maar hun hobby beoefenen en ook graag de mooie paadjes van de streek aandoen heeft de situatie ontmijnd.

Met wat begrip, charme, humor en tact kunnen we onze sport wat geliefder maken bij zowel collega-bikers als niet-mtb'ers en kan de anti-mtb-trend mss afgeremd worden.
Bassie_1985
Mountainbiker
Location: Trek Elite 8.5 (Geüpgraded naar Deore XT brakes, shifters en cassette)

Post by Bassie_1985 »

Dickie wrote:Oud spreekwoord: "met de hoed in de hand...enz."
Jammer dat die paar rotte appels het verklooien en de reputatie van mtb tot mee van de slechtste onder de sporten hebben verlaagd.
Talloze voorbeeldjes:
- mtb'er begint wandelaar uit te schelden omdat die zijn hondje los laat lopen: die man is toevallig de eigenaar van dat privéstuk waar de tt over mag...Uit principe gaat de man nu een poort plaatsen, en kunnen we allemaal fluiten naar een mooi stukje bos in onze gemeente.
Ai schuldig (toch af en toe). Maar alleen maar als ik verschiet van dat beest, meestal vlak na een bocht.
Dickie wrote: - Op de Trans Schwarzwald smeekten de organisator én de mtb-minded burgemeester van een stadje om geen afval in de bossen achter te laten omdat ze steeds meer problemen krijgen met toelatingen, ondanks het feit dat dit een wedstrijd is kunnen ze de ganse trail niet opkuisen...Net meer afval zien liggen in de volgende etappes, ik kan niet begrijpen dat een lege wikkel of geltubeke in een achterzak proppen zo moeilijk is.
niet schuldig : afval laat ik nooit echter, tenzij het echt gortig is om bij te houden en toch natuurlijk is zoals het klokkenhuis van een appel :wink:

Dickie wrote: - Een van de vorige tt'n even achter wat paardenkoetsen of wandelaars moeten hangen...sommige bikers begonnen zowat over te koken. Mijn opmerking dat die mensen ook maar hun hobby beoefenen en ook graag de mooie paadjes van de streek aandoen heeft de situatie ontmijnd.
eens, als ik paarden zie denk ik : hmmm paardenbiefstuk :wink:
Dickie wrote: Met wat begrip, charme, humor en tact kunnen we onze sport wat geliefder maken bij zowel collega-bikers als niet-mtb'ers en kan de anti-mtb-trend mss afgeremd worden.
Yep maar respect moet wederzijds zijn. Wat ik soms al tegen gekomen ben ...
mx#41
Mountainbiker

Post by mx#41 »

Soms is het verhaal van de rappe en trage mtber te relativeren door het feit dat de 'trage' biker misschien een beginnend biker is en onwetend is, een beetje gezond verstand van ieder kan veel problemen oplossen! (mijn visie) aan de rappe, probeer ook es van de natuur te genieten :wink: Het gebeurd soms aan het einde van een tt dat ik vraag van, hebt ge dit of dat gezien?, en geen heeft iets opgemerkt, dus! Respect van beide zijden is een must, is en blijft een tocht en geen wedstrijd :wink:
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Ik heb het al gezegd ergens, denk ik: misschien ben ik wel de traagste biker van allen, maar van de 14 jaren dat ik al bike, heeft er nog nooit iemand geroepen of getierd (echt nooit) op mij.
En er rijden tijdens de toertochten toch vele bikers rond, hé?
Chapeau voor alle bikers, zou ik zeggen. :-({|= [-o<
De ene verwittigt me als die me voorbij wil rijden, de andere niet, maar da's niet erg, ze hebben me nog niet omver gereden. Wel probeer ik ook altijd tijdig aan de kant te gaan, als het nodig is of als er snellere bikers afkomen, uiteraard als het mogelijk is.

Dus, keep up the good work !
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Mss even iets anders zeggen: aub mensen als uw fiets op een andere fiets valt en schade aanricht aan lak en carbon wacht dan niet tot de eigenaar van de fiets waartegen je je fiets is gevallen ff weg gaat om er dan vandoor te gaan, maar biedt gwn je excuses aan of vraag of het erg is maar ga niet zomaar lopen. Dit is echt niet leuk om tegen te komen. Het kan altijd eens gebeuren dat je fiets tegen een andere fiets valt, maar loop dan aub niet weg [-X
Post Reply