Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
clubje
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by clubje »

Ik blijf het kortzichtig vinden dat net DAT stukje singletrack eruit genomen wordt.

Men beseft het allicht niet, maar het was voor velen de reden om dit parcours te rijden. Als West-Vlaming maak ik minstens één keer per jaar de verplaatsing naar de Kempen, enkel en alleen voor dit parcours. Dit zal ik nu niet meer doen.

De horeca in Kasterlee heeft er een klant minder...jammer.
Prutpot
Mountainbiker

Post by Prutpot »

Beste ninety,

Ik begrijp niet waar uw informatie vandaan komt. (of ben jij de boswachter :P )
Ik heb vandaag de door mij geposte brief ontvangen van BLOSO.
Deze was ook gericht aan de gemeentelijke sportcoördinator van Kasterlee
(Deze persoon had opdracht gekregen van de burgemeester om dit ne keer uit te vogelen)
Het zou me dus verbazen dat deze mail niet de juiste informatie bevat.
Deze nota vermeld volgens mij dat we nog een track te goed hebben.

Deze regeling werd door ANB goedgekeurd op 6 december 2012 en dit gelet op het gemotiveerde en gunstig advies van het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Kasterlee, gegeven op 23 november 2010 en op het gemotiveerde en gunstig advies van de gemeentelijke jeugdraad (in functie van de opgenomen speelbossen) van de gemeente Kasterlee, gegeven op 4 februari 2011.

Een deel van het traject ( zie bijlage ) van de permanente mountainbikeroute diende door deze regeling definitief aangepast te worden, waardoor spijtig genoeg, een deel single tracks op de groene lus van het traject wegvallen. Bloso zal samen met het APBSport (sportdienst van de provincie Antwerpen) het initiatief nemen om een alternatief te zoeken om de “verloren” single tracks te vervangen. Hiervoor zal er contact opgenomen worden met ANB en de gemeente Kasterlee en zal advies gevraagd worden aan lokale wieler- en mountainbikeverenigingen.

groetjes,
Jan
ninety
Mountainbiker

Post by ninety »

Jan,

Jammer genoeg ben ik geen boswachter, maar met een Mtb, landrover en allroad (en een stel wandelschoenen, maar die mogen niet klagen) in de garage durf ik stellen dat de onverharde wegen me nauw aan het hart liggen.

Net als jij heb ik gemaild met de vraag naar meer informatie. Ik heb dit gedaan naar Ludo lauwen, boswachter in Lichtaart en ook naar de burgemeesters van Kasterlee en Herentals, Ward Kennes en Jan Peeters. Van de burgemeester van Kasterlee kreeg ik exact dezelfde tekst, dewelke jij hebt gepost.
Omdat het antwoord van de boswachter duidelijk verschilt, wou ik jullie dat ook niet onthouden en dus heb ik het ook even gepost.

Simon
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Daarstraks nog eens geweest. Ik wilde het met m'n eigen ogen eens aanschouwen. Inderdaad, geen doorkomen meer aan. Bomen dwars over het pad. En dan te denken dat ik vroeger soms drie keer achter mekaar dat luske deed omdat het zo'n dikke fun was. :(
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Jannemanneke wrote:Daarstraks nog eens geweest. Ik wilde het met m'n eigen ogen eens aanschouwen. Inderdaad, geen doorkomen meer aan. Bomen dwars over het pad. En dan te denken dat ik vroeger soms drie keer achter mekaar dat luske deed omdat het zo'n dikke fun was. :(
+1 heb dat stukje regelmatig ook meermaals gereden

.. spijtig dat was echt een beestig stukje singletrack
mfhanske
Mountainbiker

Post by mfhanske »

Hallo,

Persoonlijk weer ff geleden dat ik een berichtje achtergelaten heb op het Belgische forum, lezen doe ik nog regelmatig.

Deze route rij ik minstens een paar keer per jaar puur omdat het altijd de moeite waard is geweest om vanuit Eersel naar deze omgeving te komen.
Toevallig staat zondag weer op de agenda om hier te gaan rijden met een paar maten, tot mijn maat me attendeerde wat er allemaal aan de hand is.
Is het op dit moment überhaupt de moeite waard om jullie kant op te komen. Incl de omleidingen.
Wij starten altijd vanuit Kasterlee (voetbalveld) om vervolgens alle lussen te rijden.

Bvd Hans
b*b
Mountainbiker

Post by b*b »

t Was voor mij ook ff geleden dat ik nog daar geweest was. heb me een oog uitgebleit gisteren...

ik vrees dat we ook niet veel meer extra singletracks gaan mogen verwachten.
witte bergen - coolsweg - hofke slaan we ALTIJD over, owv bijna nooit te berijden (welken achterlijke maakt ne singletrack op het natste stuk - vergelijkbaar met dat ander stukje op de rode, achter de toeristentoren)
wel mooi vind ik het stuck achter grill carré. Ik denk dat de bepijling nog niet in orde is gebracht, maar er zijn vrij recent toch 'wegenwerken' gedaan met een minigraverke: ze gebruiken die berg nu toch een paar keer
dan maar zwartrijden he...stukje achter die diepe zandput, juist voor floreal; op de blauwe ook een mooi extra lusje, na de 3-dubbele beklimming van die 'rode' berg, voor de noordzuid-werken, met eindunt parking hoge mauw (met drinkfonteintje)

en als we dan toch fout bezig zijn, dan kunnen we de kettingzaag ook wel gebruiken he?! ik doe mee met 3 zagen. zeg maar waar en wanneer
dirk34
Mountainbiker

Post by dirk34 »

b*b wrote:t Was voor mij ook ff geleden dat ik nog daar geweest was. heb me een oog uitgebleit gisteren...

ik vrees dat we ook niet veel meer extra singletracks gaan mogen verwachten.
witte bergen - coolsweg - hofke slaan we ALTIJD over, owv bijna nooit te berijden (welken achterlijke maakt ne singletrack op het natste stuk - vergelijkbaar met dat ander stukje op de rode, achter de toeristentoren)
wel mooi vind ik het stuck achter grill carré. Ik denk dat de bepijling nog niet in orde is gebracht, maar er zijn vrij recent toch 'wegenwerken' gedaan met een minigraverke: ze gebruiken die berg nu toch een paar keer
dan maar zwartrijden he...stukje achter die diepe zandput, juist voor floreal; op de blauwe ook een mooi extra lusje, na de 3-dubbele beklimming van die 'rode' berg, voor de noordzuid-werken, met eindunt parking hoge mauw (met drinkfonteintje)

en als we dan toch fout bezig zijn, dan kunnen we de kettingzaag ook wel gebruiken he?! ik doe mee met 3 zagen. zeg maar waar en wanneer
Weet er iemand wanneer den boswachter op verlof is ? Kunnen we op nen avond effe gaan zagen :-D
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Daar wandelen constant (extreem) groene jongens rond. De paden gaan al snel terug bezaaid gaan liggen met allerlei takken enzomeer. Met andere woorden, dat gaat niks helpen die kettingzaagtoestanden.
the_smoker
Mountainbiker

Post by the_smoker »

Ben er gisteren ook gaan rijden.....
Mezelf niet bewust van de verandering aan de groene route kom ik daar dus aangetrapt , ik herinnerde mezelf dat ik aan die splitsing rood-groen naar rechts moest. Die bareel is daar dus dicht en het groene pijltje is helemaal weggekrabd :evil: . Ik dacht VANDALEN!!!! Mij gaan ze hier ni hebben dus ik bareel voorbij , die heuvel omhoog in het mulle zand. Kom ik daar boven aan en weer geen bordjes.....dus ik maar linksaf.....Amaai grote boom over da padje , geen probleem!!! Effe fiets oppakke en....WTF da ligt hier vol me bomen!!! Ok terug den berg over naar da splitsingsbordje gereden om daar een formulier te vinden met de nodige uitleg. Blijkbaar hangt er dan beetje verder het groene pijltje!!!! :roll: :roll: :roll:
In plaats van dan die poepervetten los te boren en die groene pijl 90° naar boven te draaien maar nee , wegkrabben die handel :roll: .
Ben al blij dat de andere single track er nog inzit en de super gekke afdaling :-D :-D :-D :-D
Nadien wou ik de blauwe toer nog doen.....Om dan na enkele km een splitsing tegen te komen op de blauwe toer?!?
Kasterlee-Lichaart links en Noord-Zuid rechtdoor??? Mja ik dus maar naar links (auto staat aan Floreal Camping) om dan even later weer een splitsing tegen te komen!!!! Hier dus maar links gegaan want ik had geen flauw idee meer waar ik was. Enige wat ik wel wist was dat ik na 5km terug op de Floreal zat!! Iemand die mij da hier is kan uitleggen wat ik mis heb gedaan? :-D :-D :-D :-D #-o #-o #-o
Post Reply