Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nothing 's impossible
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by nothing 's impossible »

Alles is relatief!

Wat voor de ene een molshoopje is waarvoor je niet eens moet terugschakelen is voor een ander een onmogelijke klim.

Singlespeeders die aan 15 per uur moeten blijven rijden enerveren zich in mannen die met een 22/36 aan 6 per uur omhoogklefferen waardoor ze te voeten moeten, en waardoor ze plots in de weg lopen van de mannen die aan 6 per uur blijven fietsen,...

Wat mij betreft is er voor iedereen plaats op een TT! De ene keer lig je te foeteren op de prutser voor jou die maakt dat je niet boven geraakt, en op de volgende klim ben je zelf die prutser die niet boven geraakt.

Als je stilvalt is het natuurlijk hoffelijk om het spoor vrij te maken.

Ik heb al een hoop mensen extreem moeilijke klimmen zien oprijden omdat ze niet opgeven en blijven rijden, maar ik heb ook al veel mensen zwaar op hun kloten zien stuiken omdat ze ten allen prijs proberen blijven rijden!
En, als je zo een paar keer op uw kloten gestuikt zijt is de goesting wel even over :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

nothing 's impossible wrote:
Wat mij betreft is er voor iedereen plaats op een TT!
Volledig mee akkoord.

Wat dat afstappen voor een klim betreft. Niet geschoten is altijd mis.

Heb ooit gehad dat ik onder even halt hield omdat ze naar boven aan het wandelen waren op een, voor mij dan toch, doenbare klim op het eerste zicht.

ipv dan even achter mij te blijven, nee, liggen ze wa te foeteren achter mijne rug dat ik moet doorWANDELEN.... omdat die klim volgens hun toch niet te fietsen is.... :evil:
Komen ze mij te voet voorbij geschraveld om ook te voet naar boven te stappen...

Ik wacht net lang genoeg tot de laatste paljas bijna boven is en ik zet al fietsend aan.... bijna boven kon ik 'm net voorbijrijden...

Tja, dan is het moeilijk om te zwijgen...

Ik fiets zonder moeite een heel stuk singletrail tegen 10km/h achter een beginnende biker, daar heb ik echt geen moeite mee.
Maar ze moeten ook geduld hebben om een helling vrij te krijgen zodat ik 'm tenminste omhoog kan (proberen) te fietsen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

BASSMAN wrote:
kawa wrote:

ipv dan even achter mij te blijven, nee, liggen ze wa te foeteren achter mijne rug dat ik moet doorWANDELEN.... omdat die klim volgens hun toch niet te fietsen is.... :evil:
Komen ze mij te voet voorbij geschraveld om ook te voet naar boven te stappen...

Ik wacht net lang genoeg tot de laatste paljas bijna boven is en ik zet al fietsend aan.... bijna boven kon ik 'm net voorbijrijden...

Tja, dan is het moeilijk om te zwijgen...

Daarom dat ik weinig of géén TT rij.
Voorbeeld de TT van AS: Altijd op een heuveltje van ocharm 4m dezelfde taferelen,wacht aub even dat de weg vrij is........Mha nee jong ik kan dat ook...... oplopen 8-[

Ik fiets zonder moeite een heel stuk singletrail tegen 10km/h achter een beginnende biker, daar heb ik echt geen moeite mee.
Maar ze moeten ook geduld hebben om een helling vrij te krijgen zodat ik 'm tenminste omhoog kan (proberen) te fietsen.

Ass ge in mijne quote gaat bijvullen, zet het dan tenminste in een ander kleurke... anders is het nie echt duidelijk he...
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Had deze al heel snel verwijderd.Of gij zijt een mod.. geworden
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

BASSMAN wrote:Had deze al heel snel verwijderd.Of gij zijt een mod.. geworden

Nu zie ik dat uw bericht weg is ertussen....

Ik zal sneller geweest zijn met de reply dan he. Ne mod ben ik nie geworden =;
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

kawa wrote:
BASSMAN wrote:Had deze al heel snel verwijderd.Of gij zijt een mod.. geworden

Nu zie ik dat uw bericht weg is ertussen....

Ik zal sneller geweest zijn met de reply dan he. Ne mod ben ik nie geworden =;
Moest er dan een discussie komen over helmen...
:-D
nothing 's impossible
Mountainbiker

Kawa,

Je negeert precies een stukje van mijn discours: Als je op een klim waar je niet boven geraakt tot het laatste blijft rijden dan is de kans niet onbestaande dat je pijnlijk op je kloten gaat.

Daarnaast zijn er veel situaties waarin de betere bikers afstappen wegens sneller en efficienter dan blijven trappen!

Als je op een populaire TT bolt dan ga je hier en daar eens moeten wachten, en op een leuke singtrack of klim is dat sneu.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

nothing 's impossible wrote:Kawa,

Je negeert precies een stukje van mijn discours: Als je op een klim waar je niet boven geraakt tot het laatste blijft rijden dan is de kans niet onbestaande dat je pijnlijk op je kloten gaat.

Dat hoort en dan maar bij he... .ik negeer uw discours niet, maar mijn mening is dat je op z'n minst kan proberen een klim al fietsend aan te vatten.
We gaan er wel vanuit dat de klim op zicht doenbaar moet zijn he, als ik op voorhand al zie dat het echt niet gaat lukken ga ik ook afstappen he.
Maar waar WOLF en ik het over hebben zijn doenbare klims waar men op voorhand al afstapt..

Daarnaast zijn er veel situaties waarin de betere bikers afstappen wegens sneller en efficienter dan blijven trappen!

Tja, daar heb ik wa moeilijker mee. Soms loop je idd sneller naar boven, maar ik heb meer plezier als ik al fietsend boven geraak.
Het blijft een fietstocht he... maar goed, da's mijn gedacht.

Als je op een populaire TT bolt dan ga je hier en daar eens moeten wachten, en op een leuke singtrack of klim is dat sneu.

Akkoord, en daar heb ik absoluut geen probleem mee. Als iemand voor me halverwege een helling stilvalt dan is dat zo. Ik heb soms alleen wa moeite met de mentaliteit van bikers die onterecht onder aan de klim de boel wa gaan versperren.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Kawa,

Die wandelmentaliteit, voor mij hoeft dat ook niet, ik fiets ook liever naar boven, hinkelen is zelden efficiënter dan fietsen, maar als er veel volk is, dan is dat maar zo!

Jij stopt voor een passage die er ondoenbaar uitziet, maar, wat er voor jou doenbaar uitziet ziet er voor een ander soms ondoenbaar uit, of omgekeerd :wink:

Er zijn ook wat trends die me storen: mooie marathons te verklooien door er lange draagpassages in te steken die enkel door trialartiesten te rijden zijn!
In enduros krijg ik ook af en toe de indruk dat ik in de verkeerde zin aan het rijden ben, te voet omhoog langs een mooi maar onrijdbaar verblokt stuk om dan langs een idiote schotterweg af te dalen,....
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

nothing 's impossible wrote:

Jij stopt voor een passage die er ondoenbaar uitziet, maar, wat er voor jou doenbaar uitziet ziet er voor een ander soms ondoenbaar uit, of omgekeerd :wink:

Hier kunnen we nog wel even over doorgaan natuurlijk...

Soit, dat er iemand voor een helling stopt omdat die voor die persoon ondoenbaar lijkt, tot daar aan toe dan maar...

Maar voor een helling stoppen en naar boven wandelen kan ook zonder anderen te storen, en ik denk dat daar heel de discussie over gestart is.
Post Reply