Chouffe Marathon 11 augustus 2013

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
klimgeitje
Mountainbiker

Chouffe Marathon 11 augustus 2013

Post by klimgeitje »

Hoi iedereen,

Ik ga volgend weekend met wat vrienden op sportief Ardennenweekend (kayak, klimmen, MTB,..) en ons chalet ligt niet ver van de brouwerij van La Chouffe. Nu heb ik net gezien op de kalender dat daar op zondag 11 augustus de "Chouffe Marathon" doorgaat. Ritten te kiezen tussen 15-30-45-60 en 90 km.

Heeft iemand deze toertocht ooit al gereden? Hoe technisch is het parcours? We zijn allemaal behoorlijk sportief, maar niet iedereen heeft al dikwijls op een mountainbike gezeten, zeker niet in de Ardennen.... Technische afdalingen zijn dus af te raden. Zou de afstand van 30 km doenbaar zijn voor hen?
francesco II
Mountainbiker

Re: Chouffe Marathon 11 augustus 2013

Post by francesco II »

ik heb deze vorig jaar gereden. Was mijn eerste ardennentocht.

Ben voor de 35-40 gegaan. Is voor beginnelingen goed te doen, volgde vorig jaar groot deel van een vaste route. Er zijn sommige serieuze kleppers bij qua hoogteverschillen maar echt technisch was het niet

in combinatie met de choufferie achteraf, zeker een goede combinatie!
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

kben daar op congee dus rij hem naar jaarlijkse gewoonte.30 zal wel te doen zijn op tgemak ,hier en daar serieuse afdaling mo te voet gaat ook.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

T is nog topic hier al over bij marathons ofzo, maar weet niet of je er wijzer van gaat worden
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

Ik zit eigenlijk met de dezelfde vraag als "klimgeitje". Al denk ik dat er bij ons gesplitst gaat worden qua afstanden. Met wat aan- en afrijkms erbovenop zullen diegenen die de 45 km doen aan een mooie afstand komen.

Nu zou ik het eigenlijk wel teleurstellend vinden als het parcours grotendeels uit de vaste routes bestaat, zeker met de mogelijkheden die men daar heeft... En voor de 45 km vraagt men uiteindelijk toch ook 7 eur...

Nog ervaringen?
Iemand een idee of de 45 km qua parcours voor een deel ook gelijkloopt met de 60 en 90 km?
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

tot aan bevoorraadig is het geen vaste route,na de bevoorraading aan fos doute ,kiezen voor langere afstanden of de kleindere die vanaf hier veel de vaste route volgen .
spiermassa
Mountainbiker

Post by spiermassa »

hierse se

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
focusdonna
Mountainbiker

Post by focusdonna »

spiermassa wrote:tot aan bevoorraadig is het geen vaste route,na de bevoorraading aan fos doute ,kiezen voor langere afstanden of de kleindere die vanaf hier veel de vaste route volgen .

Bedankt voor de info en de filmpjes spiermassa. 'k zal zien wat de dag en de tocht met zich meebrengt en hopen dat ik kan gaan voor de 45km.
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

Filmpjes zien er alvast veelbelovend uit. En de weersvoorspellingen voor komend weekend zien er voorlopig ook gunstig uit. Nu nog hopen dat er deze week niet teveel plensbuien meer vallen en dan gaan we ons amuseren :-)
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

die plensbuien zijn nu aan't vallen ... 't zal vettig worden
Post Reply