Toch zou ik voor de Gore Ride-on kabelsetje gaan de wrijving is altijd minder en zijn kwa kabels vergelijkbaar met die van XTR(voorgetrokken en met tefloncoating) maar ze sealen beter door de liner.
http://www.bike-components.de/index.php ... 373&order=
schakelproblemen XX op niner air9 c
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
-
Nrico
- Mountainbiker
- Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets
schakel
Weekendje marathon Offenburg gereden en totaal geen last van 'stroefheid' gehad, in tegenstelling tot verleden week.
Verleden week schakelde ie stroef achteraan, vanaf vrijdag ineens niet meer. Misschien dat het ergens met stof/vuilophoping te maken heeft dat zich vanzelf opgelost heeft. Heb voor alle zekerheid een 'ritsbandje' rond de shifter gemonteerd, mocht het probleem zich onverhoopt toch plots voordoen.
Verleden week schakelde ie stroef achteraan, vanaf vrijdag ineens niet meer. Misschien dat het ergens met stof/vuilophoping te maken heeft dat zich vanzelf opgelost heeft. Heb voor alle zekerheid een 'ritsbandje' rond de shifter gemonteerd, mocht het probleem zich onverhoopt toch plots voordoen.
vorig weekend dit euvel besproken met duitse importeur revolution sports
zijn rusten de bikes nu uit met ride-on kabels
boren het head plaatje op tot 6mm
dremelen de bottom bracket geleider wat uit opdat de liner er mee door kan
probleem volgens USA: water, stof en vuil dat via gaatje voorste kabel naar binnen komt
zijn rusten de bikes nu uit met ride-on kabels
boren het head plaatje op tot 6mm
dremelen de bottom bracket geleider wat uit opdat de liner er mee door kan
probleem volgens USA: water, stof en vuil dat via gaatje voorste kabel naar binnen komt
Re: schakelproblemen XX op niner air9 c
ik wou dit onderwerp even terug boven halen, omdat ik met hetzelfde probleem zit. Ik had me zelfs vorig jaar gore ride-on kabels gekocht. Ging heel goed in het begin, maar de gainen (buitenste kabels) zijn niet soepel genoeg. Aangezien de gaine echt helemaal voorin in het frame gaat, moet het een soepele zijn. Anders wringt dat op de duur, en gaan ze stuk. Nu geprobeerd met jag wire, maar het schakelen gaat toch niet zoals het hoort. En elke keer die vork, die crank en die adapters van de bracket eruit.... 
- bettes
- Mountainbiker
Gore ride on ultralight zijn supersoepel! Er zit geen staal in de gaine, maar wel glasvezel.
Ik heb ze een tijdje op mijn bike gehad, maar toen besloten dat een nieuwe xtrset zeker zo goed werkte en een pak minder kost. Maar voor jullie toepassing is dat wel perfect.
Ik heb ze een tijdje op mijn bike gehad, maar toen besloten dat een nieuwe xtrset zeker zo goed werkte en een pak minder kost. Maar voor jullie toepassing is dat wel perfect.
ik heb opnieuw een setje gore ride-on gestoken. Tegenwoordig komt die via sram. Er zitten nu 2 diameters gaine bij. De dunste 4mm is om van de shifter naar het frame te gaan. Heel goed dus. De rest (bij mij het stukje trapas-achterderr ) is in de gewone 5mm gaine. Schakelt nu terug super. Vroeger zat er toch enkel 5mm gaine bij dacht ik. Dus probleem opgelost 
Ik had tig keer de boel vervangen. Tijdens montage leek alles goed, na montage niet zoals het zijn moest.
Wat blijkt nu, De lagercups drukte tegen het kabelgeleidingsplaatje. Vervolgens knelde die de binnenkabel.
Nu dus een stukje uit de rechter lagercup gefreesd en het schakelt als een tierelier.
Wat blijkt nu, De lagercups drukte tegen het kabelgeleidingsplaatje. Vervolgens knelde die de binnenkabel.
Nu dus een stukje uit de rechter lagercup gefreesd en het schakelt als een tierelier.