Durbuy en Barvaux

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
polletje
Mountainbiker

Re: Durbuy en Barvaux

Post by polletje »

iemand het weekend van 1 2 3 4 december daar. altijd leuker om bikers te leren kennen. ik verblijf te rome.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik kom van 7 tot 14 december en verblijf boven rendeux, bij Beffe

MaC'red
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

iemand het weekend van 12 13 14 15 april in durbuy ?
Funlovin Biker
Mountainbiker

Post by Funlovin Biker »

Weet iemand een mountainbike verhuuradres met fatsoenlijke mountainbikes in de buurt van Durbuy?
hans darmstrong
Mountainbiker

Post by hans darmstrong »

Ben gisteren nog eens in Durbuy gaan rijden. Route 4 op het menu. Dit is een wandelzoektocht geworden. Zonder kaart niet te vinden, ik denk dat 3/4 van de bordjes op kruispunten ontbreken. Midden in het bos geen probleem, maar alles wat in de buurt van verharde wegen zou moeten hangen is weg. Sabotage?

Er zijn bovendien 3 stroken niet bereidbaar. Zelfs nu we niet meteen een nat najaar hebben gehad volledig onder water, soms 20-30 cm. Eerste strook direct buiten Durbuy was vroeger al moeilijk, maar nu helemaal niet te doen en ook te voet nauwelijks haalbaar. Boswerkers hebben de hele track tot aan de weg Durbuy Palenge omgewoeld en er liggen bomen over 't pad. Na een stukje op de weg doet de route een ommetje omheen Palenge, en ook daar tussen de weilanden niet te doen. Fiets over de stekkerdraad en door de weide gebold...

Tweede zone in de buurt van Tohogne. Deze track is eigenlijk de bedding van een beekje. De ondergrond is wel stevig, dus rijden lukt wel, maar tot over de assen onder water. Laatste onmogelijke zone na barvaux. Rechtsaf van de N 86 en over de spoorweg kom je terecht in zompige strook richting petit han. Niet begaanbaar. Er zit een mooie singletrack in bergaf naar Barvaux, maar die kun je enkel vinden met kaart.

Kort gezegd: hier is geen sprake meer van een uitgepijlde vtt-route. Jammer, heel jammer. Ik had gelukkig een kaart mee, maar het was dus constant stoppen, kaart lezen, weer weg en weer stoppen,...
tipi
Mountainbiker

Post by tipi »

Klopt idd, de routes in durbuy zijn niet echt uitdagend maar op die wandelpaden valt wel dikke fun te beleven. Bovendien worden ze beter onderhouden.
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Heeft iemand misschien leuke gps-files liggen van deze streek?
Wij gaan hier in april op weekend en de vaste routes zijn volgens mij niet zo interessant.

Dank u. :-)
tipi
Mountainbiker

Post by tipi »

Er zijn wel enkele moie zoals tour de megalites vanuit barvaux, bois de grandhan vanuit durbuy en dan die korte vanuit bomal. Voor de rest rij ik daar op wandelpaden
tipi
Mountainbiker

Post by tipi »

Er zijn wel enkele moie zoals tour de megalites vanuit barvaux, bois de grandhan vanuit durbuy en dan die korte vanuit bomal. Voor de rest rij ik daar op wandelpaden
thomas B
Mountainbiker

Post by thomas B »

Iemand een paar goeie GPS-files naast de bestaande routes?
Post Reply