MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

[quote="Jack77"]

Niet vergeten, na elke crash waarbij uw helm ergens tegen slaat zou je wel je helm moeten vervangen.

Da weet ik wel maar echt op mijn kop ben ik nog nie gehaan maar wanneer ik gevallen ben zie ik soms dak ik op een goede plaats ben terecht gekomen tussen stenen in bv.
En een student ik ook niet zo rijk en zeker een mtb'ende niet. :-?
VoRtX
Mountainbiker

Post by VoRtX »

Ik heb een simpele helm van Giro (37 euro voor betaald, denk ik, omdat het een ouder model is). Tot nu toe altijd opgezet...
De zus van een kameraad is verongelukt na aangereden te zijn door een auto: enige reden van haar overlijden was de smak met haar hoofd tegen de grond. 'k Denk er echt niet bij aan: dat ding gaat gewoon direct op mijn hoofd.
diger
Pro

Post by diger »

Why you should always wear a helmet... As you can see, your chainring can make a few rather nice puncture marks in a helmet when the bike lands on top of you. You can imagine what this could do to your skull!!!! Please remember to wear your lid. It could save your life.
8)
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Als ik al jullie reacties zo lees ga ik de volgende keer dat ik nog eens twijfel om mijn helm op te zetten toch eens 2x nadenken. Nee...niet nadenken, gewoon opzetten. Het is zoals ik het hier al gelezen heb, je weet niet op voorhand wanneer je gaat vallen. Dus opzetten die handel!
viper c'est bon
Mountainbiker

Post by viper c'est bon »

maar er zijn er veel die denken dat er niets kan gebeuren omdat ze niet vallen maar ze vergeten dat er ook nog andere weggebruikers zijn je mag nog zo goed kunnen rijden als je aangerden word door een andere auto en je draagt geen helm #-o ](*,)
tragerudy
Mountainbiker

Fietshelm uw beste vriend!!

Post by tragerudy »

Zonder helm gaan fietsen? dan voel ik mij als gaan werken zonder broek!!
Een gepast helmke voelt aan als niets! ik rij met een BIKO aanpasbaar aan alle hoofden!!
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Als ik met "fietskledij" ga rijden, draag ik ALTIJD een helm (ongeacht de temperatuur ofzo),
maar als ik met mijne gewone fiets rij, dan draag ik NOOIT nen helm. Is ook lastig als ge bijvoorbeeld naar school rijd, of naar de winkel om dan uwen helm op te bergen, maar de hoofdreden is waarschijnlijk omdat het belachelijk is: met ne gewone fiets traag rijden met nen helm :oops: #-o

Maar eigenlijk ben ik voorstander van het dragen van een helm: daarom dat ik heb tijdens het MTB'n altijd opzet
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Magura wrote:Is ook lastig als ge bijvoorbeeld naar school rijd, of naar de winkel om dan uwen helm op te bergen, maar de hoofdreden is waarschijnlijk omdat het belachelijk is: met ne gewone fiets traag rijden met nen helm :oops: #-o
Ik begrijp je perfect. Mijn redenering is identiek dezelfde.
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

ik zondig hier ook tegen, en toch....
Mijn kinderen mogen niet zonder op de fiets. Op de motor is het vanzelfsprekend dat je een helm draagt, en hopelijk wordt het op termijn hetzelfde op de fiets, zelfs om naar de bakker te gaan, het kan je leven redden
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Heb in een ver verleden door mijn eigen stomme schuld met mijn bike zelf iemand omver gereden.Was ik wreed content dat dieje mens nen helm op had.Persoon was op zijn hoofd gevallen en zijn helm was achteraan doormidden gespleten.'K mag er nie aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als.......
Dus m.a.w. ge koopt u nen bike en daar koopt ge u dan METEEN nen HELM bij die ge dan ook ALTIJD opzet.
Post Reply