Houffamarthon 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Houffamarthon 2013

Post by BerggeitCasualFietser »

Hangt er gewoon wat af enerzijds wat je kan aanbieden als organisatie en wat je effectief krijgt voor die prijs, als je bijvoorbeeld Waimes zag, betaalde ik die prijs met plezier, Malmedy ook in mijn ogen, maar dan een Houffa van vorig jaar dan niet. Er zijn anderzijds een aantal kleinere organisaties in zowel Vlaanderen als Walloniïe die wel een superomloop aanbieden voor een minieme prij.
Omloop en kosten hangen dan ook af van de kosten van de organisatie voor onder andere doorgang prive stukken ed. Mag zeggen dat ik dit jaar al een aantal toppertjes heb gereden voor amper geld, zowel hier als in de Ardennen. Daarom dat ik hier al aantal maal heb gevraagd over wijziging omloop, want indien amper veranderd ga ik niet. Ik ben er al gaan rijden met de broers en er is veel meer te doen dan hetgeen we vorig jaar voor de wielen kregen geschoven. Ook al moet je rekening houden met wedstrijdniveau ed...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Iemand die al meer nieuws heeft ivm de omloop voor dit jaar? Offroad, technische passages ed? In welke mate is er een vergelijking tov vorig jaar?
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Ik moet nog nieuwe bandjes steken.

RocketRon voor en achter.

of beter ? ....
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

Als het nu eens droog is , de laatste jaren was het nat . Vooral verleden jaar .
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

gedewe wrote:Als het nu eens droog is , de laatste jaren was het nat . Vooral verleden jaar .
als we de weersvoorspelling mogen geloven zal het nog eens een droge editi worden

MaC'Red 8)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Ik wacht tot het laatste moment denk ik om te zien of ik afkom, hangt vooral van t weer af maar ook nog niks gehoord ivm parcours tov vorig jaar. Van vorig jaar heb ik niet veel zin om te gaan rijden, dan rij ik liever een paar vaste routes op mijn eigen daar. Maar hoor wel positieve signalen dat er verbeterd parcours zou zijn...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

het is wel waar dat de informatie stroom naar de bikers toe redelijk matig is, we weten de afstanden en hoogtemeters maar het parcours blijkt een groot bewaard geheim precies !!!!!

MaC'Red :-?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Inderdaad, hopelijk valt het mee maar kan ook tegenvallen natuurlijk :D

Langs een kant, neem het beste van de vaste routes, en je hebt in mijn ogen een sterk parcours, weliswaar niet super technisch maar toch. Eigenlijk is dat onbegrijpelijk hoe ze vorig jaar het parcours (ok er waren positieve punten ook aan ;) ) konden laten tegenvallen.

En het is dat dat me tegenhoudt nu hoor om al in te schrijven, ik ben er al prive gaan rijden in Houffalize, en dat was toch sterker als t geen we vorig jaar voorgeschoteld kregen.
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

BerggeitCasualFietser wrote:Inderdaad, hopelijk valt het mee maar kan ook tegenvallen natuurlijk :D

Langs een kant, neem het beste van de vaste routes, en je hebt in mijn ogen een sterk parcours, weliswaar niet super technisch maar toch. Eigenlijk is dat onbegrijpelijk hoe ze vorig jaar het parcours (ok er waren positieve punten ook aan ;) ) konden laten tegenvallen.

En het is dat dat me tegenhoudt nu hoor om al in te schrijven, ik ben er al prive gaan rijden in Houffalize, en dat was toch sterker als t geen we vorig jaar voorgeschoteld kregen.
tja, wat je op eigen houtje fiets krijg je als organisatie vaak niet goedgekeurd door allerlei instanties. Toch komt er
inderdaad weinig info over het parcours. Voor een inschrijvingsprijs van 45 euro zal het toch in orde moeten zijn, of ze zien me daar ni meer [-X . Ik hoop in ieder geval op mooi weer en een droge ondergrond, ik zal zo al lang genoeg onderweg zijn voor de 120 km :-D .

grt,
bip bip
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

bip bip wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:Inderdaad, hopelijk valt het mee maar kan ook tegenvallen natuurlijk :D

tja, wat je op eigen houtje fiets krijg je als organisatie vaak niet goedgekeurd door allerlei instanties. Toch komt er
inderdaad weinig info over het parcours. Voor een inschrijvingsprijs van 45 euro zal het toch in orde moeten zijn, of ze zien me daar ni meer [-X . Ik hoop in ieder geval op mooi weer en een droge ondergrond, ik zal zo al lang genoeg onderweg zijn voor de 120 km :-D .
grt,
bip bip
Bip Bip, ik spreek dan nog over t algemeen over de vaste routes he, ik denk dat daar weinig of geen problemen rond vergunningen zullen zijn? Dan heb ik het nog niet over de stukken die je toevallig weet liggen, al dan niet prive, en eventueel toevoeging van het WB parkoers
Post Reply