Houffamarthon 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Re: Houffamarthon 2013

Post by MaC'Red »

Tubeken wrote:Ik lees nu op de afstand 95 km 2490 hm's, vorig jaar op die afstand had ik er Garmin 1250 (nu dan hebben ze er wel stukken uitgelaten).

Als de hoogtemeters zo hoog blijven vrees'k toch voor een zwaarder parcour dan het autostradeparcour dat we gewend zijn - afwachten dus!
tot aan de eerste bev. was het vorig jaar idd vlammen ja en ondanks de regen die met bakken net uit de lucht viel was dat mss ook niet slecht maar anderzijds vond ik dat eerste stuk wel saai ook.
Ik kijk steeds uit naar de point de finale, het WB parcours

MaV'Red
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Het laatste deel was t beste zeker he :D vermoed dat start en finish wel zelfde zullen zijn zeker? Ben ook wel nieuwsgierig adhv het kaartje of er idd het maximum uitgehaald is
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

Ivm het parcours: het is steeds een wankel evenwicht om een goed wedstrijdparcours te bouwen voor een groot doelpubliek. de factoren die spelen zijn: de start moet direct selectief genoeg om de meute uit elkaar te krijgen, je moet veilig kunnen inhalen, het moet ook rijtechnisch doenbaar zijn voor "Jan met de pet". er moeten (nou ja moeten wordt gewenst door de (semi) toppers) vlot bereikbare bevoorrading zones zijn die sneller te bereiken zijn tussen de punten dan de renners. Alles moet zo goed mogelijk berijdbaar zijn onder alle omstandigheden. veilige oversteekplaatsen en conflicten met het normale verkeer vermijden. en dan de gunningen verkrijgen voor uw traject dat je in gedachten hebt.
en nog even dit die leuke privé stukken zijn niet steeds gratis, meer en meer eigenaars ruiken een mooie vergoeding om eens over hun eigendom te mogen passeren.
en dit geld voor (bijna) alle organisaties.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Jep , weet dat je met zo'n factoren rekening moet mee houden, maar het parcours van vorig jaar bijvoorbeeld vergelijken met Waimes dit jaar is wel hemelsbreed verschil he. En dat is voor mij de onzekerheid, vorig jaar vond ik het persoonlijk niet zo super. Ivm de mannen die wedstrijd rijden, er is een aparte box voor nietwaar. Het is altijd voor en nadelen afwegen.

Had zo al iets horen vallen ivm die vergoedingen, kan dat begrijpen in het geval van een boer dat zijn mais ofzo half gemolesteerd wordt, maar in andere gevallen is dit inderdaad profiteren..
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

BerggeitCasualFietser wrote:....kan dat begrijpen in het geval van een boer dat zijn mais ofzo half gemolesteerd wordt.....
In de Ardennen ???
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

De Wreter wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:....kan dat begrijpen in het geval van een boer dat zijn mais ofzo half gemolesteerd wordt.....
In de Ardennen ???
In de ardennen moeten de koeien niet eten of wat?
Je zou nog verschieten hoeveel weide/veld er daar te vinden is als je op google maps kijkt.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Ge hebt gelijk Roel, kan me daar alleen geen maïs herinneren....
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

De Wreter wrote:Ge hebt gelijk Roel, kan me daar alleen geen maïs herinneren....
ik had het niet per se over de Ardennen, maar over prive stukken...Nu ge hebt gelijk, t is daar graan op de velden ;)
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Hoor hier veel excuses over dit en dat niet meer mag en weet dat veel organisaties het moeilijk hebben maar heb begin dit jaar de HOT gereden en da is dezelfde prijs voor drie dagen voor mij hoeft dit niet meer alles boven de 30 euro ga ik wel naar het buitenland of een toertocht . Er zijn veel marathons die denken dat ze kunne vragen wat ze willen maar niet iedereen rijdt voor top 20 en die moeten wakker worden je gaat daar geen miljoenen mee verdienen .Geef liever om de kleine organisaties door het jaar dan kan ik ook eens af en toe naar het buitenland
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

malmedy wrote:Hoor hier veel excuses over dit en dat niet meer mag en weet dat veel organisaties het moeilijk hebben maar heb begin dit jaar de HOT gereden en da is dezelfde prijs voor drie dagen voor mij hoeft dit niet meer alles boven de 30 euro ga ik wel naar het buitenland of een toertocht . Er zijn veel marathons die denken dat ze kunne vragen wat ze willen maar niet iedereen rijdt voor top 20 en die moeten wakker worden je gaat daar geen miljoenen mee verdienen .Geef liever om de kleine organisaties door het jaar dan kan ik ook eens af en toe naar het buitenland
Det hot is dan ook mede georganiseerd en gefinancierd door de gemeente en de gemeenschap :wink:
Post Reply