Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Heb ik ook gezien maar toch zie ik verschillende shops vermelding maken van de IQ demper op de PRO...

Wishfull thinking noemen ze zoiets hé :) maar ik hoop dus nog dat er toch een IQ demper op staat.
Anders zie ik als enige voordeel tegenover de basis Epic de Fox terralogic en XTR achterderr. en ik weet niet of ik daar 5 a 600 Euro prijsverschil voor over heb...

'k zal een telefoontje naar m'n LBS en/of invoerder Specialized moeten plegen om zeker te zijn...

Of er moest hier iemand rondsurfen die in het bezit is van zo'n 2005 Pro versie of er één weten staan hé :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ik zou zeggen, bel eens naar Bike-fun, daar heb ik epics zien staan met
een iq-demper, maar vraag me nu niet welk type het was... #-o

http://bike-fun.nl/
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Zo, ik ben er uit...

Vanmorgen bij de start van de TT in Aarschot zag ik twee Epic Pro's staan.
Ik ben dan maar eens gaan kijken en geen IQ demper te vinden :(

Zwaar afwegen nu dus welk model de beste koop is.. Basis Epic of Pro :drunk:
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

De Epic FSR kost €2340 (richtprijzen, hé) en de Pro €2960. Op de Pro denk ik dat je een Fox Terralogic hebt, een mix van XT en XTR, terwijl de gewone Epic het doet met XT/LX en Fox100RL, maar voor het overige zie ik daar eigenlijk ook niet zo heel veel verschil tussen.
Moeilijk keuze denk ik, waarbij budget wel eens doorslaggevend kan worden.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Budget is ondertussen uitgeklaard tem de prijs voor het PRO model (met korting wel te verstaan)... maar 't moet de moeite zijn om dat geld uit te geven ook hé #-o als de basis versie niet noemenswaardig afwijkt van de PRO geef ik liever wat minder uit :wink:

Fiets wordt in ieder geval toch direct ge-upgrade met m'n huidige Xmax XL's, remmen (XTR disc + Magura velg) en indien nodig XT-XTR transmissie.

Basisvraag is volgens mij of die vork dat prijsverschil rechtvaardigd...
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Luc wrote:Basisvraag is volgens mij of die vork dat prijsverschil rechtvaardigd...
Hierop kan ik u wel zeggen dat geen enkel ander merk momenteel aan het
niveau van FOX kan tippen... =D> Of de prijs hiermee gerechtvaardigd is... Tja...
:wink:
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Luc wrote:Basisvraag is volgens mij of die vork dat prijsverschil rechtvaardigd...
Dat maakt het volgens mij net makkelijk. beide vorken vertegenwoordigen een totaal andere filosofie: de een is toer/comfort-gericht, de ander veel meer prestatie/race. Hangt dus af van het gebruik dat je ervan wil maken...

Overigens valt die F 100 RL na verloop van tijd ook relatief goedkoop (150 €, onderhoud incluis) up te graden naar een in- en uitschakelbare stable platform: PM als je meer info wil...
stevens racing
Mountainbiker

gewicht van de stumpjumper

Post by stevens racing »

Ik zou graag weten hoeveel een stumpjumper pro (hard tail) weegt. :oops:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Wel, deze zondag gebiked met iemand met een stumpjumper in Opitter. En die beweerde 11,2 kg. Maar met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zeggen :)
Sifaka
Mountainbiker

Post by Sifaka »

De mijne zal 10 kilo en ne goeie klets zijn (precies weet ik nie). Maar ik heb wel behoorlijk wa upgrades gedaan (XTR, Race Face, Ritchey WCS, Crossmax).
Oorspronkelijk woog hij een beetje meer als elf kilo, maar hoeveel da beetje is weet ik nie precies #-o
Post Reply