effe de sites van BLOSO en natuurpunt nagezien.
Nergens iets gevonden van info.
Heb ze een mailke gestuurd, zullen wel weer uit de lucht vallen.
Nen boom op het pad! raar hé
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Re: Herentals - Bloso
Blijkbaar past dit in het bosbeheerplan en zijn ze in 2008 met het overleg begonnen. Door een recreatieluwe zone tussen Zwart Water en Snepkesvijver moest het MTB parcours wijken. Hierbij zijn afgevaardigden van alle MTB organisaties betrokken. Ter vervanging zijn reeds enkele jaren geleden nieuwe stukken bijgemaakt waarvan het laatste dit voorjaar. De goedkeuring voor de afsluiting is nu doorgevoerd. Wij nemen die nieuwe stukken er altijd met veel plezier bij, maar blijkbaar paste dit in een groter geheel en moet er nu ingeleverd worden. Met dank aan de boswachter van Lichtaart voor zijn snel en duidelijk antwoord.
- cherryman
- Mountainbiker
Voor een auto(snel)weg is altijd plaats voorzien in zo'n bosbeheer, maar dan zijn het weer de recreatievelingen (wandelaars en mtb-ers) die het moeten ontgelden...
Groene lus was idd wel de leukste, dingen die je hier niet snel vind op een bloso-route.
Niet echt de moeite meer dan om er eerst nog een uurtje voor te moeten rijden?
Groene lus was idd wel de leukste, dingen die je hier niet snel vind op een bloso-route.
Niet echt de moeite meer dan om er eerst nog een uurtje voor te moeten rijden?
- Philippens J.
- Mountainbiker
Post by Philippens J. »
Zondag avond om 20 u bijna verongelukt bij overgang van rood nr groen aan start van mooiste stuk van de 3 routes, na klimmetje met wortels, links single track in met volle snelheid, plots boom dwars over de single track. Zo over een afstand van 50m een exemplaar of 10 echt dwars over de single track gelegd. Initieel leuk, technisch kon je over een 2 tal nog over, maar werd al snel duidelijk dat dit echt tegen mtbikers gericht was.
Dinsdag avond bij een regen ritje merkt ik op dat dit nu over het geheel de deze single track is + overgang nr 2 de + de 2de single track tot aan de vijver. Gewoon walgelijk...
Als we eerlijk zijn, stuk dat bij gemaakt is op groene lus is mooi geprobeerd, maar is gewoon maar een paar weken op een jaar berijdbaar, modder, water blijt er staan, ....
Poorten plaatsen, bomen omleggen dwars over single tracks, betonnen rolstoelpad aanleggen midden in bos, dikke villa neerzetten, met bulldozers alles stuk rijden... Na blauwe route die onderbroken is door noord zuid verbinding, nu dit. Nogmaals walgelijk...
Valt via officiële weg waarschijnlijk weinig aan te doen...?
Tips? Initiatieven? Kettingzaag namiddag organiseren om padje vrij ta maken,bomen zijn nu toch dood
Nee zou er ook over zijn, maar als biker die hier al bijna 20 jaar over knalt is dit wel zuur...
J.
Dinsdag avond bij een regen ritje merkt ik op dat dit nu over het geheel de deze single track is + overgang nr 2 de + de 2de single track tot aan de vijver. Gewoon walgelijk...
Als we eerlijk zijn, stuk dat bij gemaakt is op groene lus is mooi geprobeerd, maar is gewoon maar een paar weken op een jaar berijdbaar, modder, water blijt er staan, ....
Poorten plaatsen, bomen omleggen dwars over single tracks, betonnen rolstoelpad aanleggen midden in bos, dikke villa neerzetten, met bulldozers alles stuk rijden... Na blauwe route die onderbroken is door noord zuid verbinding, nu dit. Nogmaals walgelijk...
Tips? Initiatieven? Kettingzaag namiddag organiseren om padje vrij ta maken,bomen zijn nu toch dood
Nee zou er ook over zijn, maar als biker die hier al bijna 20 jaar over knalt is dit wel zuur...
J.
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Ik ben er even niet meer geweest. Is geleden van toen ze die barelen aan het zetten waren. Vroeg me al af wat daar de bedoeling van was. Ik rij er ook al haast 20 jaar. Dat zalige stuk van begin groen tot aan de vijver blijft (of 'bleef' blijkbaar) me amuseren. Is inderdaad haast het beste stuk van het ganse parcours. Héél spijtige zaak.Philippens J. wrote:Zondag avond om 20 u bijna verongelukt bij overgang van rood nr groen aan start van mooiste stuk van de 3 routes, na klimmetje met wortels, links single track in met volle snelheid, plots boom dwars over de single track. Zo over een afstand van 50m een exemplaar of 10 echt dwars over de single track gelegd. Initieel leuk, technisch kon je over een 2 tal nog over, maar werd al snel duidelijk dat dit echt tegen mtbikers gericht was.
J.
Ik ben een West-Vlaming die minstens een keer per jaar naar Kasterlee komt om dit parcours te rijden. Dit weekend ben ik er ook. Maar het zal dus niks zijn. Kunnen jullie als inwoners eens niet aankaarten bij de gemeente?
Ik zal dan maar naar Luycksgestel rijden zeker?
Ik zal dan maar naar Luycksgestel rijden zeker?
-
Alpine57
- Mountainbiker
ik had liever dat ze volledige blauwe lus afgeschaft hadden dan dat zalige stuk van de groene lus weg te nemen.
Ik ben er slecht van!
En snap niet wat ze met recreatie luwe domein bedoelen, wie wint hier nu iets bij ?
Ik ben er slecht van!
En snap niet wat ze met recreatie luwe domein bedoelen, wie wint hier nu iets bij ?