Ironbike 2013

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Vino
Mountainbiker

Re: Ironbike 2013

Post by Vino »

Magura wrote:Image
knappe camelbak :wink:

De IKONs zijn er ook met EXO protection, net als de Crossmarks. Nog lekbestendigere zijkanten dan de LUST?... Van de EXC heb ik ook al eens een Larssen Mimo gescheurd.
Het verbaasd me dat het grootste deel met Crossmarks rijdt, ik vind ze weinig grip hebben achteraan als je remt in een afdaling. Maar das natuurlijk persoonlijk en heb ook nog geen ervaringen met wedstrijden als deze.
Diet
Mountainbiker
Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Post by Diet »

Even praktisch, al is het allemaal nog ver weg: iemand een plaatske over in de wagen voor heen- en terugreis? Mijn madam zit dan thuis met 2 kinderen (18m en 2 maand oud als alles goed gaat) en zou het niet waarderen om 12 dagen niet mobiel te zijn met die 2 lawaaimakers in huis.

btw magura: zie ik op die laatste foto goed dat je spaaknippels een Belgische vlag vormen? Freak. :wink:
mariska vd pijnacker
Mountainbiker

Post by mariska vd pijnacker »

Diet wrote:btw magura: zie ik op die laatste foto goed dat je spaaknippels een Belgische vlag vormen? Freak. :wink:
En juist daar barst die band... :(
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Diet wrote:Even praktisch, al is het allemaal nog ver weg: iemand een plaatske over in de wagen voor heen- en terugreis? Mijn madam zit dan thuis met 2 kinderen (18m en 2 maand oud als alles goed gaat) en zou het niet waarderen om 12 dagen niet mobiel te zijn met die 2 lawaaimakers in huis.

btw magura: zie ik op die laatste foto goed dat je spaaknippels een Belgische vlag vormen? Freak. :wink:
Goed gezien ... 1 vlaggeske per wiel :-D .

Helaas geen plaats meer in m'n wagen. We (2 man) vertrekken al voordien om daar nog wat te biken en de wagen steekt dus al helemaal vol.
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Diet wrote:Even praktisch, al is het allemaal nog ver weg: iemand een plaatske over in de wagen voor heen- en terugreis?:
Ik weet nog niet zeker of ik er een vakantie van maak achteraf, mn vriendin komt dan tot Milaan gevlogen.
Als dat niet zo is heb ik nog een of zelfs twee plaatsen over in de auto.
Ik laat het je weten!
Diet
Mountainbiker
Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Post by Diet »

ok thanks Vino. als het niet lukt is er nog altijd backup plan. Taxistop, liftend, fietsend...
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Is een seatdropper handig? Of gewoon extra gewicht?
Zo ja, best eentje met remote? Mijn voorkeur gaat uit naar eentje zonder remote, als je daar iets aan hebt tenminste..
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Vino wrote:Is een seatdropper handig? Of gewoon extra gewicht?
Zo ja, best eentje met remote? Mijn voorkeur gaat uit naar eentje zonder remote, als je daar iets aan hebt tenminste..
Goh, persoonlijke keuze.

Tijdens de wedstrijd heb ik er nog geen gebruikt, ik vind dat die dingen steeds wat inzakken tijdens het (lange) klimmen (ervaring met Crank Brothers Joplin), vooral "tussen de oren" ambetant.
De week voordien op hetzelfde type trails wél met seatdropper.

Als je er eentje hebt, ga je het zeker gebruiken. Afdalingen zijn technisch, zodat het toch wel leuk is om het zadel te laten zakken.
Met of zonder remote: persoonlijke keuze. De afdalingen zijn lang genoeg en de overgang tussen klimmen en dalen is duidelijk, dus in dat opzicht is een remote geen must.
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Gisterennamiddag heelhuids thuisgekomen met een superervaring op zak.

Heb echt genoten van de IRONbike (soms IRONhike :wink: ), al was het op momenten heel zwaar. Vooral de rit over de Chaberton was overleven omdat ik de dag ervoor iets meer "gekoerst" had om wat op te schuiven in het klassement. Dat was niet zo slim dus :-)
Samengevat : gedoseerd, afgezien, genoten en heel tevreden met plaats 33 en finisher!

Proficiat aan Dieter met de top 10 plaats en aan Peter. En natuurlijk aan Elias, zelden zoveel doorzettingsvermogen gezien!
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Zeer goed geschreven verslagjes van de etappes hier:

http://bikemagic.com/news/hikes-and-hel ... -page.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bikemagic.com/news/hikes-and-hil ... -page.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bikemagic.com/news/the-further-p ... -page.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bikemagic.com/news/warming-to-th ... -page.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bikemagic.com/news/getting-into- ... -page.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply