stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

Ben al 12 jaar Clean, nogthans zware roker geweest. Laatste was op den Dodentocht in Bornem. Rond de 80ste begon ik het moelilijk te krijgen door het roken en heb me dan voorgenomen geen meer te roken en indien ik het karakter had om de 100 uit te lopen ik het karakter moest hebben nooit meer te roken. En tot op heden =D>

2 dingen die iknadieen gedaan heb waren, in het begin toch een paffertje op zak, als je er geen hebt dan denk je er steeds aan. En als er toch de goesting kwam dan begon ik al de nadelen voor mezelf op te sommen, slecht, stinkt, duur... maar wie nog niet gestopt is overweeg het toch en wie nu al de moeite heeft gedaan volhouden
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

Ik ben 45 jaar en heb nooit gerookt sinds begin dit jaar ben ik weer beginnen sporten (ongeveer 20 jaar stilgelegen) na ongeveer 9maanden getraind te hebben (7 maand lopen 2maand biken)kan ik gerust zeggen dat het veel scheeld of je rookt of niet want ik kan nu gemakkelijk een rit van 45 km aan zonder op mijn adem te moeten trappen Mijn vrouw daarentegen is op dezelfde moment beginen sporten als ik maar is na 1 maand moeten stoppen reden:alle dagen 1 pakje sigaretten en als we thuiskwamen van sporten 1uur naar adem snakken dus vrouw of sigaretten buiten? :D :D :D :D :D :D :D :D
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

het gevoel dat alles nu veel vlotter gaat na 2 maand niet roken, vind ik echt wel de moeite om te blijven stoppen. vooral de recuperatie is beter.

vorig jaar veel LSD getraind en eigenlijk niet extreem veel last gehad van het feit dat ik rookte (ik wist toen ook niet beter) . Maar nu ik me dit jaar naast mijn LSD trainingen ook wat op weerstandstrainingen (vooral x-aantal anaeroob (=30sec)/x-aantal recuperatie (30 sec)) toeleg echt wel gevoel dat de longen opener zijn.
Mijn bedoeling is wel mijn weerstand tegen korte tempoversnellingen te vergroten. Ben ik dan goed bezig of niet?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

piefkie wrote:Mijn bedoeling is wel mijn weerstand tegen korte tempoversnellingen te vergroten. Ben ik dan goed bezig of niet?
Anaëroob trainen vergroot lactaattoleranties... Vooral nuttig bij snelle (XC) starts of extreem hoge hartslagen (cyclocross, zeer korte XC's)...

Anaëroob trainen is eigenlijk meer iets voor de gevorderde sporter...
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

effe of topic
@Dzjowie, tis om eens wat variatie in mijn LSD-ritjes te verkrijgen dat ik me nu af en toe eens laat gaan in zo'n anaeroob trainingske. Ik besef ook wel dat ik er echt op prestatievlak niet zo veel van moet verwachten.
Stekke
Mountainbiker

Post by Stekke »

Hoe is het met de gestopte rokers?
Ik ben er nu anderhalf jaar vanaf en voel mij goed
Jens
Mountainbiker

Post by Jens »

ik ben nu een dikke 3 jaar gestopt. Ik kwam van een pakje per dag, en het smaakte me echt ni meer... Ik heb wel een soort van overgangsperiode gehad: het was middan in de examens dat ik een 2-3 weken ver zat, en ik heb die periode overbrugd met het roken van kleine sigaarkes (bv. mercators). Zo 3 per dag maximum, en niet inhaleren... Gewoon om iets in handen te hebben. uiteindelijk was ik die ook beu na zo'n 2 weken, en ben ik dan volledig gestopt.

In de eerste reactie stond er iets zeer belangrijk: als je zin hebt in een sigaret: GEEN NEMEN! Het zal zeker nietr gemakkelijk zijn, ik heb nu na 3 jaar er nog af en toe eens zin in (bv. met een gedachte aan iets), maar ik blijf er af!

Succes aan de stoppers!!
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Het slimste is gwn er ni mej beginne 8)
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

allez ik ben nog maar eens aan het proberen te stoppen.
Hou het al 3 dagen vol :roll:
DoctorEvil
Mountainbiker

zelf gestopt

Post by DoctorEvil »

Ik ben nu zelf een goeie 2 jaar geleden gestopt met roken. Ik rookte 3-4 pakjes per week, maar in het weekend kwam daaar nog 1 of 2 pakjes bij, naargelang de zwaarte van het weekend :-? :wink: .

Voor iedereen die wil stoppen kan ik maar 1 goede tip geven, maar hij werkt in àlle gevallen:

Steek geen sigaretten in je mond !.

Niémand dwingt je om een sigaret in je mond te steken hé, je hebt het zelf in de hand. Dus zolang je geen sigaret in je mond steekt, bén je gestopt. En voor de rest niet teveel vragen bij stellen of nadenken. Gewoon geen sigaretten in je mond steken. Klaar.

Hopende iemand te kunnen helpen :wink:

Succes !
Post Reply