Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
moonrider
Mountainbiker

Re: Rohloff

Post by moonrider »

Mountain JOhler wrote:nog maar eens Titanium 29er met Rohloff

Image

Quanta costa ?

Moonie
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

@ shiva: 29" hardtail, rohloff + belt drive, schijfremmen, lefty & interne kabelgeleiding.

Teruggevonden op http://www.oldglorymtb.com

Image
Mountain JOhler
Mountainbiker

9,75 kg voor een top mtb met rohloff:

Endorfin Speed-R SL Ultimate

Image

Image
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

Mountain JOhler wrote:@ shiva: 29" hardtail, rohloff + belt drive, schijfremmen, lefty & interne kabelgeleiding.

Teruggevonden op http://www.oldglorymtb.com

Image

VET !!
Mountain JOhler
Mountainbiker

Dit vond ik terug op een vrij recent nieuwsbericht op volgende website http://www.sintchristophorus.nl naar de toepassing van de Pinion door Koga:

"Rohloff heeft zich vanaf 1996 al ruimschoots bewezen en geeft dan ook levenslange garantie. Op de Pinion zit (voorlopig) slechts 2 jaar garantie. Desondanks heeft een groeiend aantal fietsfabrikanten er wel vertrouwen in, want naast de Koga WorldTraveller29 met Pinion zal er op de Eurobike een flink aanbod van uiteenlopende Pinion-fietsen van diverse merken te zien zijn. Zelfs Idworx waagt zich er al aan!"

Ik ben benieuwd naar de eerste Idworx mtb voorzien van de Pinion!
Mountain JOhler
Mountainbiker

Idworx stelt de oPinion trekking bike voor op Eurobike op de stand van Pinion zelf.

Gerrit gaf me persoonlijke het volgende mee: "Pinion op de MTB vind ik nog te zwaar en geeft te weinig voordelen."

Het zal dus voor de Idworx mtb nog niet voor direct zijn.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik heb al gehoord dat het ook gewoon nog veel te duur is (+1000eur) ?
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Ik heb de Pinion even getest op de FXX. Dat gewicht vond ik wel meevallen omdat het op het kader zit en niet in het wiel. Ik vond het schakelen met de pinion niet zo vlot gaan als op de Rohloff en dat heeft me tegen gehouden. Het principe van Pinion spreekt me zowiezo meer aan dan dat van Rohloff omdat het gewicht niet in het wiel zit, maar ik wacht liever enkele jaren af tot het wat extra ontwikkeling heeft gehad. Ondertussen rij ik al 3j wekelijks met mijn Idworx, winter en zomer door, samen met maten op 29'ers met de laatste nieuwe SRAM of full XTR. Ik droom wel van een Racing TiRohler, het budet houdt me tegen, maar eigenlijk ook het feit dat die Mountain Rohler dat ik nu heb nog zalig bolt. Super aangename geometrie, vraagt bijna niets van onderhoud, wat het weer en de omstandigheden ook mogen zijn het is iedere keer opnieuw genieten.

ik wil in ieder geval niet meer terug naar een derailleur systeem.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik heb laatst op een 27.5 gereden of wat is dat nieuwe weer, en daar stond een deraildingese op
trust me, het was serieus aanpassen en ge moest eens weten hoeveel keer ik verkeerd heb geschakeld
DOCH dat gewicht dat voel je hoor ! Dit was dan nog eens een Tita fiets, dus die flex op dat ding was ZER aangenaam fietsen
Ik heb ne RR en ik kan alleen maar zeggen dat dat de beste aankoop van de laatste jaren is geweest, die idWorx fietsen steken goe ineen ! Maar je betaald er natuurlijk ook voor ...
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

phille wrote:ik heb laatst op een 27.5 gereden of wat is dat nieuwe weer, en daar stond een deraildingese op
trust me, het was serieus aanpassen en ge moest eens weten hoeveel keer ik verkeerd heb geschakeld
DOCH dat gewicht dat voel je hoor ! Dit was dan nog eens een Tita fiets, dus die flex op dat ding was ZER aangenaam fietsen
Ik heb ne RR en ik kan alleen maar zeggen dat dat de beste aankoop van de laatste jaren is geweest, die idWorx fietsen steken goe ineen ! Maar je betaald er natuurlijk ook voor ...
Om wat aan mijn uithouding en soepelheid te werken heb ik me een Canyon met smalle banden en krom stuur gekocht. Deze is voorzien van Shimano 105 deradingskes, dus ik ben het nog wel ergens gewoon. En op de baan kan ik er nog mee leven, maar offroad is't no way.
Trouwens, die meerprijs van de Rohloff is op enkele jaren terug verdient in onderhoud en onderdelen :)
Post Reply