Lefty cannondale

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Joa
Mountainbiker

Lefty cannondale

Post by Joa »

Heeft iemand ervaring met de lefty vork van Cannondale ? Valt het rijgedrag mee? Went men er aan of blijft het iets apart?
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Vandaag in Bike (Duits MTB-blad) gelezen dat de Lefty bijna de lichtste was, de grootste stijfheid had en tevens de beste stuurprecisie bood. Andere vorken in de test waren Fox (Terralogic) en Skareb.

Als je recht op de trappers staat pompt ze wel hevig maar daar heb je dan ook een lockout voor.

Nog een bemerking : SPV, PPD en aanverwante systemen halen het fijne aanspreken uit de vering - ik kies liever zelf wanneer en hoe mijn vering moet werken (Karl Plat, professional biker).
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Zorg wel voor je eigen reservewiel :wink:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

nothing 's impossible wrote:Zorg wel voor je eigen reservewiel :wink:
Tiens, de laatste keer dat ik jou gezien heb (VTT Herzele)was jij toch ook zonder reservewiel op marode. =P~
nothing 's impossible
Mountainbiker

Maar op langere tochten en in het buitenland kan ik in elke fietsenzaak terecht voor een extra wiel, voor een lefty niet altijd even evident.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

nothing 's impossible wrote:Maar op langere tochten en in het buitenland kan ik in elke fietsenzaak terecht voor een extra wiel, voor een lefty niet altijd even evident.
1 kans op ... dat je je voorwiel kapot rijdt.

Ik rij nu al enkele jaren en nog maar 1 keer meegemaakt dat er iemand van ons companie zijn voorwiel kapot gereden heeft. Het was dan nog pure slijtage (velg door gesleten).
Aangezien je op een Lefty geen V-brakes kan monteren is de kans klein dat je hier mee te maken krijgt.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Ik moet zeggen dat ik er één keer in geslaagd ben een wiel zodanig paraplu te rijden dat het zelf niet meer in het frame paste, we zijn er met 2 (elk aan een kant) gaan opstaan om het tussen de vork te laten paseren en naar het kot te zwalpen.
Maar, in die tijd waren het nog wielen van 10€ :roll:

Het is inderdaad eerder een uitzondering, maar op meerdaagse ritten toch iets om rekening mee te houden!
CameleonBike.com
Mountainbiker

Post by CameleonBike.com »

Ik rijd al 2.5 jaar met een LEFTY ELO en wil niks anders meer!
Na 2x Cristalp, Swiss bike masters, ... doet het deze vork perfect!
Na elke rit maak ik de loopvlakken proper en smeer deze in met vaseline.
Eens je deze vork gewoon bent wil je niks anders meer!
Ik spreek uit ervaring want heb al verschillende (dure) vorken gehad.
LOCCO
Mountainbiker

Post by LOCCO »

ik rijd ook met lefty het ziet er mss anders uit maar eigenlijk geeft het iets anders aan je bike en het rijd zalig :P
Chirurg
Mountainbiker

Post by Chirurg »

Ik sluit mij aan bij de meesten, na 2,5 jaar met de Lefty ELO Carbon te rijden zou ik niet weten met welke vork ik de lefty zou willen wisselen!
Post Reply