MTB helmen wat vinden jullie hiervan?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- 2 fast 2 follow
- Mountainbiker
Post by 2 fast 2 follow »
Eens een goe filmke gezien op teevee.
Ne watermeloen lieten ze vallen met helm aan van een bepaalde hoogte (anderhalve meter denk ik) en die meloen bleef ongedeerd.
Diezelfde meloen dan laten vallen zonder helm en diene meloen spatte letterlijk open.
Als da dan mijn hersentjes zijn, is de keuze vlug gemaakt.
Dus enen aanschaffen en dragen
Ik heb ook eens een goe filmke gezien op tv
zelfde als hierboven maar dan met een meloen met helm van 30 meter naar beneden. => gevolg : meloen en helm kapot,
2° proef een meloen met een muts op ook 30 meter naar beneden. => gevolg : meloen uiteengespat, maar de muts bleef intakt !!!!!
Coclusie : een muts is veiliger dan een helm.
Tis maar een grapke é pol.
Ne watermeloen lieten ze vallen met helm aan van een bepaalde hoogte (anderhalve meter denk ik) en die meloen bleef ongedeerd.
Diezelfde meloen dan laten vallen zonder helm en diene meloen spatte letterlijk open.
Als da dan mijn hersentjes zijn, is de keuze vlug gemaakt.
Dus enen aanschaffen en dragen
Ik heb ook eens een goe filmke gezien op tv
zelfde als hierboven maar dan met een meloen met helm van 30 meter naar beneden. => gevolg : meloen en helm kapot,
2° proef een meloen met een muts op ook 30 meter naar beneden. => gevolg : meloen uiteengespat, maar de muts bleef intakt !!!!!
Coclusie : een muts is veiliger dan een helm.
Tis maar een grapke é pol.
Vandaag toch effkes perplex gestaan over het denken van sommigen.
Ne biker die ik reeds geruime tijd niet meer gezien had vandaag in Knesselare terug tegen het lijf gelopen en raad eens???
Hij is in september met de fiets gevallen, was alleen op stap (zonder helm op) en weet bij God niet meer wat er gebeurde, hij is gevonden door een toevallige voorbijganger die uiteraard direct de 112 opriep, resulaat: hersenschudding, schedelbreuk en beginnende hersenbloeding.
Gevolg, een paar maanden inactiviteit. Kom ik die tegen op den TT, den tweede keer dat die terug op den bike zit en "HIJ VOND HET NOG NIET NODIG OM EEN HELM OP TE ZETTEN"
Dit begrijp ik nu toch echt wel niet, iemand onder jullie wel????? Leg het mij dan aub ne keer uit.
Ne biker die ik reeds geruime tijd niet meer gezien had vandaag in Knesselare terug tegen het lijf gelopen en raad eens???
Hij is in september met de fiets gevallen, was alleen op stap (zonder helm op) en weet bij God niet meer wat er gebeurde, hij is gevonden door een toevallige voorbijganger die uiteraard direct de 112 opriep, resulaat: hersenschudding, schedelbreuk en beginnende hersenbloeding.
Gevolg, een paar maanden inactiviteit. Kom ik die tegen op den TT, den tweede keer dat die terug op den bike zit en "HIJ VOND HET NOG NIET NODIG OM EEN HELM OP TE ZETTEN"
Dit begrijp ik nu toch echt wel niet, iemand onder jullie wel????? Leg het mij dan aub ne keer uit.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Een helm is gewoon nodig ikzelf heb een helm van giro kweet wel nie hoeveel hij nog gekost heeft maar ik ban al een paar keer gevalen en ik was blij dat ik hem aanhad.
Kreed eeen keer achter mijn maat in de afdaling van de kemmel hij hing daar op zijn bakkes kheb hem nog op enkele centimeter kunnen ontwijken, ik was blij dat hij een helm aanhad want anders hing et verzekerst nie zo proper zijn.
Kreed eeen keer achter mijn maat in de afdaling van de kemmel hij hing daar op zijn bakkes kheb hem nog op enkele centimeter kunnen ontwijken, ik was blij dat hij een helm aanhad want anders hing et verzekerst nie zo proper zijn.
-
Guest
Post by Guest »
Superfan wrote:Vandaag toch effkes perplex gestaan over het denken van sommigen.
Gevolg, een paar maanden inactiviteit. Kom ik die tegen op den TT, den tweede keer dat die terug op den bike zit en "HIJ VOND HET NOG NIET NODIG OM EEN HELM OP TE ZETTEN"![]()
![]()
![]()
mss. geheugenverlies door die val. Hersenen beschadigd door die val.
![]()
Sommige mensen leren het gewoon nooit, laten we het daarop houden.
Niet vergeten, na elke crash waarbij uw helm ergens tegen slaat zou je wel je helm moeten vervangen.roy wrote:Een helm is gewoon nodig ikzelf heb een helm van giro kweet wel nie hoeveel hij nog gekost heeft maar ik ban al een paar keer gevalen en ik was blij dat ik hem aanhad.
En 't is idd ongelooflijk hoeveel bikers zich onsterfelijk wanen.
Een TT organisatie zou eigenlijk al bijna mensen tegen zichzelf moeten beschermen door bikers zonder helm niet te laten vertrekken. Maar ja, dan zijn het weer de ander die hun polleke moeten vasthouden, he.
Als je op de motor stapt vindt iedereen het vanzelfsprekend dat je een helm draagt, zelfs aangepaste kleding. Maar op de fiets denken we omdat we trager rijden dat we veilig zijn, awel tis ni, ne fietser is niet voor niets de "zwakkere" weggebruiker, ze mogen dus van mij de helm verplichten, altijd en overal, dan is er ook geen twijvel mogelijk. Eingelijk zou het niet eens een topic mogen zijn. O P Z E T T E N !!!!!!!!!!!!!!!!
- Nielskie
- Mountainbiker
Vorige week eens een keer met een kater vertrokken voor een rustig ritje. Gevolg van die kater ik was mijn helm vergeten op te zetten.
Vanaf het moment dat ik het doorhad dat ik geen helm ophad ben ik heel voorzichtig aan het rijden geweest. Ik voelde mij gewoon niet meer op mijn gemak zonder helm.
Ik ben nu nog nooit serieus op mijn kop gevallen maar toch vind ik zo'n helm verplicht voor iedereen die een toertocht rijdt. Desnoods moet de organizerdende club een leensysteem ontwikkelen waardoor iedereen toch veilig kan vertrekken.
Vanaf het moment dat ik het doorhad dat ik geen helm ophad ben ik heel voorzichtig aan het rijden geweest. Ik voelde mij gewoon niet meer op mijn gemak zonder helm.
Ik ben nu nog nooit serieus op mijn kop gevallen maar toch vind ik zo'n helm verplicht voor iedereen die een toertocht rijdt. Desnoods moet de organizerdende club een leensysteem ontwikkelen waardoor iedereen toch veilig kan vertrekken.
-
Guest
Post by Guest »
piefkie wrote:Vorige week eens een keer met een kater vertrokken voor een rustig ritje. Gevolg van die kater ik was mijn helm vergeten op te zetten.
Dus zo een leensysteem zal denk ik nie echt werken. Gewoon in het reglement opnemen dat zo'n helm verplicht is. Er zullen er dan nog altijd wel zijn die daar de figuurlijke aars aan vegen, maar het zullen er mss wel minder zijn.