Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- STEVE M
- Mountainbiker
- Location: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit
Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl
De 55 die er een dikke 58 bleken te zijn, was voor mij genoeg na een dagje feesten in Dilbeek (verjaardag van de jongste zoon & Vijverfestival). Den alcohol is eruit nu !
Leuk tochtje stof happen.
- go2go2
- Mountainbiker
- Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg
De 73 km zijn er bij mij 50 geworden : Naaf stuk en gedaan met de pret. Dankbaar gebruik gemaakt van het noodnummer en na niet te lang wachten stond de taxi klaar. Verschoot wel effe toen ik de camion met laadbak zag waar mijn sjiek kartonnen fietske in zou moeten liggen. Gelukkig mocht de fiets in de dubbele cabine en zonder verdere schade werd ik mooi afgezet. Merci.
Tot dan genoten. Vroeg vertrokken dus nergens veel volk.
Tocht : mooi afwisselend. In het begin en de korte afstanden : mooie landschappen. Genieten. Nadien het zwaardere werk. Dus ideale mix. Bepijling was niet super : paar keer paar meter te ver gereden, in een boske extra luske gedaan,...
Samenvattend : mooie afwisselende tocht. Aanrader !
Tot dan genoten. Vroeg vertrokken dus nergens veel volk.
Tocht : mooi afwisselend. In het begin en de korte afstanden : mooie landschappen. Genieten. Nadien het zwaardere werk. Dus ideale mix. Bepijling was niet super : paar keer paar meter te ver gereden, in een boske extra luske gedaan,...
Samenvattend : mooie afwisselende tocht. Aanrader !
Om 7 uur 30 in Beerzel met de fiets vertrokken naar Nieuwrode.
Vond pijltjes op het rot en op de grote baan .
Daar de 73 begonnen richting het kasteel van Horst.
De aangename 3de bevoorrading meegepakt en zo naar de start gaan betalen.
Daar met Guy en Peter de 55 km gereden tot de 2de bevoorrading op den Tienbunder.
Vandaar over Aarschot terug naar Beerzel : 114 km aan 22 gem.
Prachtige toertocht , goed georganiseerd , goede bevoorradingen en goed gezelschap...
Tot volgend jaar .
Vond pijltjes op het rot en op de grote baan .
Daar de 73 begonnen richting het kasteel van Horst.
De aangename 3de bevoorrading meegepakt en zo naar de start gaan betalen.
Daar met Guy en Peter de 55 km gereden tot de 2de bevoorrading op den Tienbunder.
Vandaar over Aarschot terug naar Beerzel : 114 km aan 22 gem.
Prachtige toertocht , goed georganiseerd , goede bevoorradingen en goed gezelschap...
Tot volgend jaar .
- Fret Raket
- Mountainbiker
Post by Fret Raket »
Was mooie rit met mooie hoogteverschillen 
Enkel de letters en cijfers op de borden van de splitsingen volgend jaar in een groter letterype afdrukken, dat zal het voor de bikers wat makkelijk maken.
Enkel de letters en cijfers op de borden van de splitsingen volgend jaar in een groter letterype afdrukken, dat zal het voor de bikers wat makkelijk maken.
- skin
- Mountainbiker
- Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel
dan hebt ge toch niet goed gezien op de kalender want surice is ne echte toppermadness wrote:Zeer goede organisatie. Pomp aan bevoorrading 2 zodat ik mijn binnenbandje netjes kon steken. Doch was de vreugde van korte duur. Na nen km of twee terug plat. De ganse dag al niet mijn echte ritme gevonden, dan was dit de druppel. Dus te voet naar de start waar er opeens iemand van de organisatie mij langs de weg oppikte en me netjes afzet aan de start. Dikke duim!De drukte stoorde mij ook niet. Je kon voorbij steken waar je wou. Mooie brede paden en landwegen. Als er volgend jaar wederom niets in dardennen te doen is, blijft dit zeker een aanrader. (sorry, maar mijn mtb-hart ligt na eenmaal in de Walen)
Toch wel. Maar laat ons zo stellen dat ik enkel de tijd had om de verplaatsing naar regio Luik te doen. Surice was net iets te ver. Volgend jaar misschien
.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Ik was op tijd vertrokken voor de 73km en de benen zaten goed. Tot dat ik een kleine 2 km voor de 1e bevoorrading in het bos een zware val maakte doordat mijn voorwiel onderuit schoof in het mulle zand na een korte afdaling. Eerst wat bekomen en dan toch maar op de fiets gekropen om de 1e bevoorrading te halen. Ik voelde onmiddellijk dat het niet goed zat met mijn rechter heup aangezien ik er geen kracht meer kon op zetten.
Door Kurt van de organisatie (waarvoor dank) met de wagen naar de start gedaan en daar heeft de ziekenwagen mij naar het Heilig Hart ziekenhuis te Leuven gebracht.
Na het nemen van RX bleek mijn vermoeden uit te komen, heupfractuur (subcapitale femur fractuur) rechts en een zwaar gekneusde rechter schouder.
Ik ben maandag namiddag geopereerd door Prof. Milants en de fractuur werd gestabiliseerd met 4 bouten. Nu al sowieso 6 weken totaal steunverbod en dan geleidelijk aan revalideren. De eerste 3 maanden mag ik geen fiets aanraken.
Risico (30%) zit er nog in dat door het type fractuur de doorbloeding van de femur kop totaal onderbroken is, waardoor deze geleidelijk aan zal afsterven. Dit zal pas te zien zijn binnen 3 à 6 maanden. Als dat zo is, is de enige optie nog een heupprothese, wat op mijn leeftijd betekend niet meer intensief sporten.
Ik kijk uit naar de revalidatie en zal zeer geleidelijk aan moeten opbouwen en hoop op het beste.
Door Kurt van de organisatie (waarvoor dank) met de wagen naar de start gedaan en daar heeft de ziekenwagen mij naar het Heilig Hart ziekenhuis te Leuven gebracht.
Na het nemen van RX bleek mijn vermoeden uit te komen, heupfractuur (subcapitale femur fractuur) rechts en een zwaar gekneusde rechter schouder.
Ik ben maandag namiddag geopereerd door Prof. Milants en de fractuur werd gestabiliseerd met 4 bouten. Nu al sowieso 6 weken totaal steunverbod en dan geleidelijk aan revalideren. De eerste 3 maanden mag ik geen fiets aanraken.
Risico (30%) zit er nog in dat door het type fractuur de doorbloeding van de femur kop totaal onderbroken is, waardoor deze geleidelijk aan zal afsterven. Dit zal pas te zien zijn binnen 3 à 6 maanden. Als dat zo is, is de enige optie nog een heupprothese, wat op mijn leeftijd betekend niet meer intensief sporten.
Ik kijk uit naar de revalidatie en zal zeer geleidelijk aan moeten opbouwen en hoop op het beste.
- Geoffe
- Mountainbiker
Maar hoe kl***te is dat nietMountain JOhler wrote:Ik was op tijd vertrokken voor de 73km en de benen zaten goed. Tot dat ik een kleine 2 km voor de 1e bevoorrading in het bos een zware val maakte doordat mijn voorwiel onderuit schoof in het mulle zand na een korte afdaling. Eerst wat bekomen en dan toch maar op de fiets gekropen om de 1e bevoorrading te halen. Ik voelde onmiddellijk dat het niet goed zat met mijn rechter heup aangezien ik er geen kracht meer kon op zetten.
Spoedig herstel gewenst
Dat is kl**te. Dit risico lopen we spijtig genoeg elke week, maar als het dan echt bij iemand gebeurd. Maakt me dat toch ook weer wakker. Veel sterkte en een goede genezing/revalidatie.
-
el gordo
- Mountainbiker
Mountain JOhler wrote:Ik was op tijd vertrokken voor de 73km en de benen zaten goed. Tot dat ik een kleine 2 km voor de 1e bevoorrading in het bos een zware val maakte doordat mijn voorwiel onderuit schoof in het mulle zand na een korte afdaling
euhm, come again?wildnr1 wrote:how hé mannen, ge kunt maar beter altijd wakker zijn bij uw conditie, en zorgen dat je dit risico niet loopt. Ik ben al vele malen gevallen, hard en zacht, maar als je zo'n dingen breekt is er wel iets mis hé. En dan denk ik niet dat je nog op een mtb moet stappen.
Dit was een ongelukkige uitschuiver dat iedereen kan overkomen. Mountain JOhler heeft wel wat meer op zijn palmares dan een doordeweekse TT.