Zo 14/07/2013 Surice :: 20ste Rando de l'Hermeton

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bdc
Mountainbiker

Re: Zo 14/07/2013 Surice :: 20ste Rando de l'Hermeton

Post by bdc »

G-love wrote:Den dezen die hier eerder in het topic aan het zeveren was over "onmogelijke afdalingen" had waarschijnlijk een verschijning gezien want deze waren er niet, soms wat technisch, maar daar doen we het voor!
+1

En maar goed ook, te veel onmogelijke afdalingen hoeven er voor mij niet in te zitten...

Vertrokken voor 65km. Bij de eerste afdaling, wat hotsen en botsen over de rotsen, dacht ik nog dat het hier wel eens héél technisch zou worden, 2/3de gind daar ook al te voet!? Hopelijk deden die de 25km of 35km, anders zitten die nu waarschijnlijk nog in de vallée de l'Hermeton :drunk:

Soit, heel technisch werd het verder niet die eerste 40km, het bolde vlot maar 't was wel wreed plezant - nog geen steile maar wel snelle afdalingen, mooie vergezichten, en dat pad over die "mini-terrils" (of hoe moet je dat noemen) evenwijdig met de RAVeL, had inderdaad een goede flow... aan die geul ook kunnen stoppen en te voet gedaan, traag afdalen zou nog lukken, maar hoe geraakt ge er dan weer uit!? Als er mannen of vrouwen zijn die hier in slagen, chapeau =D>

De laatste 25 km, door de vallée de l'Hermeton dus, waren mountainbiken met de juiste spirit: de afdalingen werden steiler (maar lang niet onmogelijk), de klimmen werden langer en moeilijker, talloze keren door rivieren en beken, af en toe afstappen om de bike over een (voor mij) onmogelijk stuk te tillen - kortom, afzien in een schitterende omgeving onder een stralende zon.

Conclusie: zeer goede TT - 'k zou zeggen, iets zwaarder dan Cimes de Waimes omdat het venijn hier in de staart zit, iets technischer dan Ardennes Trophy, maar deze vergelijken met RDHF is inderdaad een belediging voor die laatste.

Wel een aanrader, en als ik lees dat de extra kms voor de mannen van de 90km & 120km evenzeer de moeite waren, keer ik bij goed weer volgend jaar terug en doe ik een poging de 90km uit te rijden!
Last edited by bdc on Mon 15 Jul 2013 11:12, edited 1 time in total.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

90km gedaan. What the fuck! Toch redelijk episch naar mijn oordeel.

Tot km 50 leek het allemaal goed mee te vallen. Man aan de bevoorrading: "Tot nu toe was het roulante, hopelijk heb je wat gespaard."

Van dan af zaten er enkele moordende klimmetjes in. Laatste 10 km een aantal keren gestorven. Ik vond deze tocht dan ook lastiger dan bvb. Theux of Waimes. Daar kan je meestal tempo blijven maken.

Teschnisch was het vooral foefelen rond de riviertjes. Een aantal keer moeten afstappen. De afdalingen waren allemaal goed te doen.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

uncle sam wrote:De 92km gereden, http://app.strava.com/activities/67081748" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan jullie verzekeren dat het moois was weggelegd voor de 90 en 120, terwijl de 65 wat op de honger blijft zitten.
Vooral het stuk rond Hastière was de moeite en het Bois de Roly =D>
Tov vorig jaar was het nu veel aangenamer rijden en lag het parcours mooi droog.
Hiervoor zit ik graag 3h30 in de auto. Minstens even mooi als ardennen marathons.
Het Bois de Roly zat ook in de 65km hoor, het extra stuk tov de 90km lag vooral ten oosten van Hastière en Heer-Agimont, oa Bois des Firmandes.

De 65km track: http://app.strava.com/activities/67043847" onclick="window.open(this.href);return false;
xhala_debru
Mountainbiker

Post by xhala_debru »

Hello,

Ik was aan de chrono.
Sorry voor mijn arme nederlands maar Ik oefene alleen als Ik de chrono voor Surice Of Anderlues doe :)

Ik heb een plaatje nummer maar geen naam mee.
Het is iemand die is met Kevin N van Hervelee vertrokken en aangekomen is (op de 65 km)
Het was nummer 175.
Als U weet wie dat is kunt U het aan mee verzenden door PB zo dat ik kan de ranking verbeteren.

Dank U en proficiaat aan iedereen =D>
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

Samen met skin de 90 gedaan, het was idd een mooie maar zware tt. Echt de moeite waard om van zover afgezakt te komen, alleen spijtig van die 2 platte banden maar zo te zien waren we niet de enige. En idd al het zware kwam op het laatste, maar alles naar behoren afgehaspeld (zeker omdat het al van Waimes geleden was) :oops: Hoop volgend jaar terug van de partij te zijn want dit was een topper. 8)
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

xhala_debru wrote:Hello,

Ik was aan de chrono.
Sorry voor mijn arme nederlands maar Ik oefene alleen als Ik de chrono voor Surice Of Anderlues doe :)

Het is iemand die is met Kevin N van Hervelee vertrokken en aangekomen is (op de 65 km)
Het was nummer 175.
Als U weet wie dat is kunt U het aan mee verzenden door PB zo dat ik kan de ranking verbeteren.

Hey xhala_debru,

Kunnen we de ranking al ergens online vinden?

tnx
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

xhala_debru wrote:Hello,

Ik was aan de chrono.

Het was nummer 175.

Voila, PB verstuurd! :-D
xhala_debru
Mountainbiker

Post by xhala_debru »

Bunga wrote: Hey xhala_debru,

Kunnen we de ranking al ergens online vinden?

tnx
Hello,

Nog een betje geduld :wink:
Ik zal de ranking naar een "chef" zenden and ze zullen het publiceren.
Mischien morgen of woensdag.
spiderbiker
Mountainbiker

Post by spiderbiker »

mooi tochtje in surice, de 65 gereden,in het begin rustig,na 35 km het serieuze werk met mooie afdalingen steile beklimmingen,blij dat ik geweest ben.De moeite om nog eens terug te gaan. :wink:
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Dit is dus waarom ik mtb :-D
De 90 gedaan( want dat bleek een pak interessanter te zijn dan de 65,maten hebben de 65 gedaan en die waren ook niet helemaal euforisch)
Wel ik (en de andere 3 die met me reden) zijn dat dus wel.
Rustige aanloop tot ravito 1, dan ca 45-50km alles wat ik zoek in een mtb zondag: lange, zware klimmen;technische afdalingen;steile korte klimmen; lange singletrack afdalingen;spoor zoeken; kilometers aan een stuk geen levende ziel te bespeuren;....... ik vond het dus TOP (o) Daarna toch wel aftellen in de laatste beter bollende 10km.
Zo met een heel tevreden gevoel aan de Maredsous begonnen.
Tot volgend jaar.

Niet de zwaarste tocht maar wel een van de mooiste tochten van Belgie (mijn persoonlijke mening)
Post Reply