+1G-love wrote:Den dezen die hier eerder in het topic aan het zeveren was over "onmogelijke afdalingen" had waarschijnlijk een verschijning gezien want deze waren er niet, soms wat technisch, maar daar doen we het voor!
En maar goed ook, te veel onmogelijke afdalingen hoeven er voor mij niet in te zitten...
Vertrokken voor 65km. Bij de eerste afdaling, wat hotsen en botsen over de rotsen, dacht ik nog dat het hier wel eens héél technisch zou worden, 2/3de gind daar ook al te voet!? Hopelijk deden die de 25km of 35km, anders zitten die nu waarschijnlijk nog in de vallée de l'Hermeton
Soit, heel technisch werd het verder niet die eerste 40km, het bolde vlot maar 't was wel wreed plezant - nog geen steile maar wel snelle afdalingen, mooie vergezichten, en dat pad over die "mini-terrils" (of hoe moet je dat noemen) evenwijdig met de RAVeL, had inderdaad een goede flow... aan die geul ook kunnen stoppen en te voet gedaan, traag afdalen zou nog lukken, maar hoe geraakt ge er dan weer uit!? Als er mannen of vrouwen zijn die hier in slagen, chapeau
De laatste 25 km, door de vallée de l'Hermeton dus, waren mountainbiken met de juiste spirit: de afdalingen werden steiler (maar lang niet onmogelijk), de klimmen werden langer en moeilijker, talloze keren door rivieren en beken, af en toe afstappen om de bike over een (voor mij) onmogelijk stuk te tillen - kortom, afzien in een schitterende omgeving onder een stralende zon.
Conclusie: zeer goede TT - 'k zou zeggen, iets zwaarder dan Cimes de Waimes omdat het venijn hier in de staart zit, iets technischer dan Ardennes Trophy, maar deze vergelijken met RDHF is inderdaad een belediging voor die laatste.
Wel een aanrader, en als ik lees dat de extra kms voor de mannen van de 90km & 120km evenzeer de moeite waren, keer ik bij goed weer volgend jaar terug en doe ik een poging de 90km uit te rijden!