From East to West 13/14 juli 2013

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Re: From East to West 13/14 juli 2013

Post by Knurrebikers lady »

Zoals afgesproken deze morgen happy en paraat om met mijn favoriete bike in de bosjes te crossen.
Conditie gene vetten na 2 jaar minder en opt gemak gebiked te hebben, maar stilaan bouwen we terug op. Tis niet het avg die telt!
As long as we have fun ... it feels good :bounce:

Van thuis vertrokken en rond km20 rechtstreeks op parcours gegaan. Mooie gekende off-roadstroken, lange dreven, de bosjes van Hertsberge, het toffe speel alias crossbosje, speelbosje aan de spoorweg, enkele ongekende privé stukken .
Ik denk dat de organisatie hun uiterste best gedaan heeft om ons toch een afwisselend parcours met veel off-road onder de wielen te steken. Hoogtemeters kunnen ze niet toveren als deze er niet zijn hé...

Onderweg tijdje meegereden met enkele bikers, enige km's verder poging gedaan om te blijven aanpikken doch mijn treintje zou de rit van 95km niet uitrijden dus dan maar tandje terug :-D geschakeld alleen verdergereden. Nog enkele bekende gezichten gezien aan de bevoorrading en na inschrijving betaald te hebben + een vlugge ice-tea te hebben genuttigd met Stijn en vrienden, vertrokken voor de laatste 25kms.

Een tevree lady who wants more of that off-road 8)
Hoewel ik na trap opgaan mijn spiertjes terug weet zitten ai, dat wordt morgen beetje stijf vrees ik hihi.

@Wes: Graag gedaan hoor !
Witten79
Mountainbiker

Post by Witten79 »

Jopla,

ik heb zondag de 45 kms gedaan. Het was voor mij een beetje van een thuisrit.
ik ben afkomstig van Aalter en woonachtig in Ruiselede,
Maar dat kon me niet beletten om eens goede goedendag te zeggen tegen bramstruiken in het speelbos :oops:
Ik ben niet zo ervaren als mijn mede-forum'ers voor me, maar ne mens moet met twa beginnen.
Ik heb een gemiddelde van 22kms. Maar ik leer nog iedere week bij van de gevorderden.

Ik vond het een mooie rit maar idd een beetje te weinig off-road, in Beernem hadden ze idd de keuze moeten laten om de single track te nemen. Na het speelbos te Maria-Aalter, konden ze misschien het bos aan de linkerkant nemen om zo naar Kruiskerke te rijden.
Maar ik denk dat Kruiskerke dit misschien zal gebruiken in hun rit.

Maar kom, de bevoorrading was top net zoals de bikeparking.
Helaas bij aankomst idd geen afsluitertje (boterham met gehakt, kaas of 1 drankbonnetje), maar we verstaan dit. De boterhammen zijn allemaal in beslag genomen voor Crem, deze smeert hij zelf voor zijn para's.

Ik zou zeggen niet getreurd en laten we uitkijken naar de volgende tocht.

gr Witten de Beginner.
Mij herkennen: De traagste mtb'er = dat ben ik.
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Zaterdag om 11.45u kunnen vertrekken en na wat tel-en rekenwerk,ging de 75km nog net te doen zijn qua tijd.Moest immers op tijd zijn voor een zonovergoten babyborrel :bounce: Eerste 6km geen streep offroad te zien en na een kleine 10 km een eerste splitsing,waarna het stilaan beterde...Ik kon me ook van de gedachte niet ontdoen dat er hier en daar toch wat meer kon uitgehaald worden...domein van de paters,langs kanaal in Beernem,..maar enfin,soit,toch genoten van de 75km en het lekkere weertje.Na de rit vliegensvlug naar huis om te borrelen :drunk: wtc Aalter merci voor een geslaagde bike namiddag!! =D> tot de volgende...
dingo 8)
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

@ Sofeurken, ik heb serieus gevlamd, maar kreeg uw madam niet vanachter mijn gat.
't Was zeker zij, amai, kan die bollen zeg!
Plezante rit, goed kunnen geven en droog weer, meer moet dat niet zijn.
francesco II
Mountainbiker

Post by francesco II »

dat er hoge gemiddeldes gereden werd, was niet zo moeilijk met meer dan de helft asfalt onder de banden.

de eerste 10 km slechts 2 km een verbrokkelde asfaltbaan vooraleer er iets meer off-road aan te pas kwam (en dan nog)

de passages door de bossen waren leuk maar ook veel bossen gezien die niet gebruikt werden.

op de splitsing 45/55 km de 45km gevolgd want was de asfalt een beetje beu...
Freewilly
Mountainbiker

Post by Freewilly »

Beste vrienden en vriendinnen,

Denken jullie nu echt dat wij de moeite niet doen om meer off road stukken erin te steken, daarvoor moet je de dag van vandaag overal
de goedkeuring krijgen.Dit lukt niet altijd....dit wordt enkel nog toegestaan als de eigenaar je persoonlijk kent!

Je kan trouwens niet alles wensen wat je hartje lust....als er geen bos is kan je er geen uit de mouw toveren, wij trachten ons best te doen en tot slot , onder de 1100 mtb hebben wij weinig horen klagen ! :-?

tot in oktober voor de Door t'Land van Woestijne
Freewilly
Mountainbiker

Post by Freewilly »

Image
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

francesco II wrote:dat er hoge gemiddeldes gereden werd, was niet zo moeilijk met meer dan de helft asfalt onder de banden.

de eerste 10 km slechts 2 km een verbrokkelde asfaltbaan vooraleer er iets meer off-road aan te pas kwam (en dan nog)

de passages door de bossen waren leuk maar ook veel bossen gezien die niet gebruikt werden.

op de splitsing 45/55 km de 45km gevolgd want was de asfalt een beetje beu...
Zoals Freewilly hier al plaatste , je moet toestemming hebben hé.
Mooie TT , ik klaag niet.
francesco II
Mountainbiker

Post by francesco II »

Christ D. wrote:
Zoals Freewilly hier al plaatste , je moet toestemming hebben hé.
Mooie TT , ik klaag niet.[/quote]
klopt, maar daar zit ook de sterkte van je TT in. Nu, indien het zeer moeilijk ligt om die vergunningen te bekomen (wat in sommige gevallen begrijpelijk is), is het toch niet erg om te melden dat er asfalt tussen zit? (en geen 80% off-road zoals in eerdere posts beweerd werd)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

[quote="francesco II"
klopt, maar daar zit ook de sterkte van je TT in. Nu, indien het zeer moeilijk ligt om die vergunningen te bekomen (wat in sommige gevallen begrijpelijk is), is het toch niet erg om te melden dat er asfalt tussen zit? (en geen 80% off-road zoals in eerdere posts beweerd werd)[/quote]

denk dat de meesten er net bang voor zijn dit te melden om geen starters weg te jagen. Ik heb ook nooit gezegd dat er geen slechte intenties waren, maar ik heb de vraag als een van de eersten toch gesteld he. En hoe komt het dan dat die vergunningen niet verkregen werden, is Aalter daarin zo moeilijk? (dit is geen aanval he, ik wil maar helpen met deze vraag)

Ah btw, heeft er iemand een adres van dat crossparkoerke of is dit prive? Voor de organisatie, ik heb me anders wel goed geamuseerd, misschien ben ik te verwend ofzo? De rest was anders dik in orde, daar kunnen veel organisatie nog veel van leren.
Post Reply