Prachtrit gereden, 90km waren er net geen 92 en iets meer dan 2000 hms.
Alles goed berijdbaar een paar mooie technische afdalingen en dito klimmen.
Sympathieke organisatie die nog niet te veel volk trekt (er waren den goeie 700 inschrijvingen)
De zon deed ook haar werk waardoor het toch wel zwaar was.
Den dezen die hier eerder in het topic aan het zeveren was over "onmogelijke afdalingen" had waarschijnlijk een verschijning gezien want deze waren er niet, soms wat technisch, maar daar doen we het voor!
Voor mij in elk geval de 4u in de wagen heen en terug meer dan waard!
Tot volgend jaar!
Zo 14/07/2013 Surice :: 20ste Rando de l'Hermeton
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
anho
- Mountainbiker
Re: Zo 14/07/2013 Surice :: 20ste Rando de l'Hermeton
Episch
Wat heb ik genoten. Prima organisaties en de bezetting op het parcours hoeft niet drukker
Volgend jaar weer en wat mij betreft weer een 120 km.
Wat heb ik genoten. Prima organisaties en de bezetting op het parcours hoeft niet drukker
Volgend jaar weer en wat mij betreft weer een 120 km.
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Op voorhand veel goeds gelezen/gehoord over deze tocht, daarom deze morgen toch uit m'n bed gekropen.
Tot de eerste bevoorrading vond ik het parcours eigenlijk niet veel speciaal. Met een dikke 300hm bij de eerste ravito dacht ik dat ze nooit aan die vooropgestelde 1700hm gingen komen dus maar wat meer doorgereden. Aan bevoorrading 2 vertrokken met 't gedacht 'tis maar 25km meer, maar dat waren wel zware km's!
Het laatste deel was echt de moeite. Hierin zat zowat alles. Steile klim over boomwortels, lange klimmen, singletrack, technische afdaling, rivieroversteekjes en zelf een passage tussen prikkeldraad (op z'n vlaams
)
Aangezien het leukste gedeelte op het eind kwam, voldaan gefinished.
Onderweg nog materiaalpech gehad, steile afdaling na 2e bevoorrading dus met het gat bijna op de achterband. Ploft ineens mijn voorband van de velg op een boomwortel. De bos vol notubes
Dan verschiet ge wel even.
Eigenlijk zouden er meer marathons in deze formule moeten zijn. Vrij vertrekuur maar toch tijdsregistratie. Dat hoeft allemaal niet zo fancy met chips en controlematten. Zo kan de prijs gedrukt worden (hier slechts 6€) want sommige marathons 25€ is eigenlijk belachelijk.
Ze hadden misschien wel beter 1 à 2 controleposten gezet (evt aan de bevoorradingen). En dan systeem colsonbandjes zoals in Chimay. Goedkoop en het werkt.
Tot de eerste bevoorrading vond ik het parcours eigenlijk niet veel speciaal. Met een dikke 300hm bij de eerste ravito dacht ik dat ze nooit aan die vooropgestelde 1700hm gingen komen dus maar wat meer doorgereden. Aan bevoorrading 2 vertrokken met 't gedacht 'tis maar 25km meer, maar dat waren wel zware km's!
Het laatste deel was echt de moeite. Hierin zat zowat alles. Steile klim over boomwortels, lange klimmen, singletrack, technische afdaling, rivieroversteekjes en zelf een passage tussen prikkeldraad (op z'n vlaams
Aangezien het leukste gedeelte op het eind kwam, voldaan gefinished.
Onderweg nog materiaalpech gehad, steile afdaling na 2e bevoorrading dus met het gat bijna op de achterband. Ploft ineens mijn voorband van de velg op een boomwortel. De bos vol notubes
Eigenlijk zouden er meer marathons in deze formule moeten zijn. Vrij vertrekuur maar toch tijdsregistratie. Dat hoeft allemaal niet zo fancy met chips en controlematten. Zo kan de prijs gedrukt worden (hier slechts 6€) want sommige marathons 25€ is eigenlijk belachelijk.
Ze hadden misschien wel beter 1 à 2 controleposten gezet (evt aan de bevoorradingen). En dan systeem colsonbandjes zoals in Chimay. Goedkoop en het werkt.
vanuit antwerpen naar de verre walen om een tochtje te doen, de meeste mensen verklaren ons zo zot als een achterdeur, maar wat een genot om daar te mogen bollen. 65km mooi-mooier-mooist. de singletrack naast dat riviertje wat een biken zoals biken moest zijn.
merci et a l'annee prochain.
merci et a l'annee prochain.
De 92km gereden, http://app.strava.com/activities/67081748" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan jullie verzekeren dat het moois was weggelegd voor de 90 en 120, terwijl de 65 wat op de honger blijft zitten.
Vooral het stuk rond Hastière was de moeite en het Bois de Roly
Tov vorig jaar was het nu veel aangenamer rijden en lag het parcours mooi droog.
Hiervoor zit ik graag 3h30 in de auto. Minstens even mooi als ardennen marathons.
Ik kan jullie verzekeren dat het moois was weggelegd voor de 90 en 120, terwijl de 65 wat op de honger blijft zitten.
Vooral het stuk rond Hastière was de moeite en het Bois de Roly
Tov vorig jaar was het nu veel aangenamer rijden en lag het parcours mooi droog.
Hiervoor zit ik graag 3h30 in de auto. Minstens even mooi als ardennen marathons.
- johan687
- Mountainbiker
Ja, das de moeite de 90 km, alles in wat een toertocht moet hebben,
vergezichten singels, klimmen dalingen water enz. organisatie goe bezig,
we hadden zaterdag al stuk verkend met da de hagen nog niet open zijn ,
krassen en merci tony,
vergezichten singels, klimmen dalingen water enz. organisatie goe bezig,
we hadden zaterdag al stuk verkend met da de hagen nog niet open zijn ,
krassen en merci tony,
kawa wrote:roelp wrote:
Het was een pak minder zwaar dan verwacht.
Dat was mijn gedacht ook... tot op km 35-40 ongeveer. Daar waar na het water de 45 en 65 splitsten...daar kregen we toch ne klim voorgeschoteld die precies bleef duren.
Vanaf daar vond ik de tocht zwaarder dan het eerste deel, precies of ze het zwaarste voor 't laatste gehouden hebben.
Voor mij was 'm zwaar genoeg, denk dat ik de 90 niet meer plezant gevonden zou hebben.
Ben geen voorstander van die waarschuwingsbordjes met "gevaar" hier in Limburg, maar tijdens deze tocht ontbrak er toch één. Op ne km of 17 waar je zowat op en neer kon rijden over die steenkoolachtige ondergrond... daar zat wel een serieus gat in op het einde. Net voor mij is er daar ene ingestuikt... Was ook slecht zichtbaar als je daar met een goede snelheid aan zou komen rijden.
Ook één keer verkeerd gereden, ne snoodaard met een drankstandje had zelf pijlen getekend naar zijn terraske.![]()
Vond vooral de klim na de eerste bevoorrading de moeite. Die passages door dat rivierke hoeven voor mij niet zozeer, maar met dit weer mogen we niet klagen.
Ik had 1466 hms op de 65km track.
Hopelijk volgend jaar terug een rit in Bolland, want zover rijden doe ik voor deze tocht niet meer.
kawa was iemand met een grijze scotte dat ui de put heb geholpen dan was ikke
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
Zeker geen slecht ttke naar hier toch een beetje overroepen op technisch vlak.
Geen echte supersteile afdalingen tegengekomen, alles lag er goed rijdbaar bij.
Gehoord dat de organisatie de tocht minder technisch heeft gemaakt na klachten vorig jaar van bikers...waar zijn we dan mee bezig...
Op een half uurtje hiervandaan ligt voor mij nog steeds de meest zware ( fysiek en technische ) tt. Voor de liefhebbers noteer de tt van Oignies in jullie agenda ( in maand mei ),
Gehoord dat de organisatie de tocht minder technisch heeft gemaakt na klachten vorig jaar van bikers...waar zijn we dan mee bezig...
Op een half uurtje hiervandaan ligt voor mij nog steeds de meest zware ( fysiek en technische ) tt. Voor de liefhebbers noteer de tt van Oignies in jullie agenda ( in maand mei ),
Denk dat die qua techniciteit niet minder was dan vorig jaar. De uitdagende stukjes van vorig jaar zaten er ook nu weer in. (omgeving van de Hermeton) Verder een aantal stukken in omgekeerde richting nu. De bochtjes in Hastière mochten we oprijden nu ipv afdalen.madrista666 wrote:Zeker geen slecht ttke naar hier toch een beetje overroepen op technisch vlak.
Redelijk wat bekend volk tegengekomen. Fijne dag in de zon.